Stora ryktestråden för "Switch 2"
Var beställde du det? Webhallen har inte något förutom minneskort i lager
Amazon.
Men de officiella från Nintendo släpps nog inte förrän konsolen
<Uppladdad bildlänk>
Känns ändå som ett prisvärt alternativ?
Jeop, bra pris. De flesta tar 799 för det. Förbokade mitt hos spelbutiken för 699
Köpte nyss SPIGEN-skärmskydd. Känns lite småskumt att det anländer en månad innan konsolen (JA DET ÄR EN MÅNAD KVAR!)
<Uppladdad bildlänk>
Känns ändå som ett prisvärt alternativ?
Ja åt det bättre hållet men med frakt går det ändå på 700:- om jag minns rätt.
Är rätt glad över att jag redan spelat det där på PC än att betala fullpris igen.
ska bli kul att köra CP 2077 bärbart och jag har inte spelat Phantom Liberty-expansioen än. 1 månad kvar, hype!
Nu kommer jag inte längre skaffaen på release men ändå spännande att det bara är en månad kvar!!!
Köpte nyss SPIGEN-skärmskydd. Känns lite småskumt att det anländer en månad innan konsolen (JA DET ÄR EN MÅNAD KVAR!)
Ja åt det bättre hållet men med frakt går det ändå på 700:- om jag minns rätt.
Är rätt glad över att jag redan spelat det där på PC än att betala fullpris igen.
Med frakt landade det på 678 kr så det känns som ett bra pris då expansionen ingår i det priset.
Jeop, bra pris. De flesta tar 799 för det. Förbokade mitt hos spelbutiken för 699
Nu tar Spelbutiken 6999 kr för MK-bundeln. Ett litet framsteg , men den behöver gå ner minst 500 kronor till för att ligga någorlunda i linje med övriga Europa.

Microsoft har utannonserat Gears of War Reloaded för PS5, Xbox Series och PC. Skulle bli förvånad om det inte visas upp under nästa Nintendo Direct också för Switch 2!
Så Genki (X-andvändare, inte det Nintendo-stämda företaget) avslöjar att foton och videos från Switch 2 kommer kunna delas enklare genom My Nintendo App istället för qr-koder och whatnot.
De färgade bitarna på joy-consen verkar avtagbara och utbytbara så en kan få vilka färger en vill! Själv kommer jag nog köra på helsvart då jag gillar helmörkt och inte massa flashiga färger på mina kontroller.
De färgade bitarna på joy-consen verkar avtagbara och utbytbara så en kan få vilka färger en vill! Själv kommer jag nog köra på helsvart då jag gillar helmörkt och inte massa flashiga färger på mina kontroller.
Jag kommer nog ha något grepp som täcker färgade delar utom stickorna och de som sitter i konsolen.
Typ:

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Nu tar Spelbutiken 6999 kr för MK-bundeln. Ett litet framsteg , men den behöver gå ner minst 500 kronor till för att ligga någorlunda i linje med övriga Europa.
Retrospelbutiken har lagt sig på 6899 just nu
Hoppas Webhallen och de andra följer efter nu
Jag kommer nog ha något grepp som täcker färgade delar utom stickorna och de som sitter i konsolen.
Typ:
https://static1.thegamerimages.com/wordpress/wp-content/uploa...
Egentligen är ju inte färgade sidorna problemet för mig då jag kommer ha de på konsolen i typ 99% av tiden så de inte syns. Men de färgade ringarna vid stickorna skulle jag vilja ha helsvart.
Funderar om jag ska spela denna på Ps5 eller Switch 2...
Switch 2 kommer ha 258 ikoner att välja mellan till sin profil, upp från 147 på Switch!
Nintendo börjar närma sig topp 5 över största företaget i Japan! Kanske kommer Switch 2, dess spel och nya filmer hjälpa dem dit upp!?
Verkar som Switch 2-versionen av Elden Ring Tarnished Edition får tidsexklusiva saker som karaktärer (japansk länk men visar översättning i videon ovan vid 9:49) och annat "fluff" som antaligen kommer patchas in i andra versioner senare men kommer först till Switch 2.
Vid 13:45 sammanfattas alla spel som ryktas komma till Switch 2!
Switch 2 kommer ha 258 ikoner att välja mellan till sin profil, upp från 147 på Switch!
Hoppas man får behålla den man skaffat med silvermynt på Switch 1.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hoppas man får behålla den man skaffat med silvermynt på Switch 1.
De är väl låsta till ditt konto så bara du loggar in med det på Switch 2 bör det följa med! 😃
Vad tror vi - dags för Nintendo Direct nästa vecka, torsdag 15e Maj eller veckan efter Torsdag 22 Maj?
Tror vi kommer få en Partner Direct eller Indie Direct här någon vecka innan launch.
Imorgon är det 4 veckor kvar till lansering!
Partner direct har ju indikerats vara på gång, så en sådan nästa vecka kanske och sedan en main i juni efter konsolen lanserats. Tror jag.
De öppnade nyligen för beställningar direkt från My Nintendo store (Tyska). Beställde bundlen med Mario kart för 507 EUR och de skickar utan kostnad. Så blir totalt ca. 5 524:- långt bättre än de svenska ockerpriserna!
Räcker att de Nintendo online-medlem!
https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2-mario-kart-wor...
Nintendo tycks ha en konfigurerbar kontroller där knappar/kors kan bytas ut och placeras lite där en vill, och ha sådant som bättre passar ens händer och stil. Som en muskula. Vilket låter mer Pro än Pro Controller 2 för mig!
Sen spekuleras det om GTA VI kommer till Switch 2 men det är som sagt mer spekulation än rykte men ändå intressant att sia om.
https://youtu.be/HhYjOThRYec?t=184
Verkar som data mining av Switch firmwire 20 visar tecken på DS/3DS för NSO! "Enable touch screen emulation" ... eller vad tror ni?
Med GameShare som kan streama till Switch eller Switch 2, så skulle man kunna bygga sig en DS/2DS med 2 enheter och på så sätt kunna köra de spelen med 2 skärmar. Enheten på ovansidan skulle kunna kopplas till den övre laddporten och så kan man göra någon typ av daisy chain-laddning. Tror jag teoriserat liknande tidigare.
https://youtu.be/7rCWNQoWMVY?si=jkRk9fIJEQ6JXZof
"The Nintendo Switch 2 SOC Chip Scan is revealed as we discover key details on the GPU and CPU on the console motherboard."
Detta är källvideon, och Switch 2-moderkortet tycks ha inköpts från "Kinesiska ebay" och när de kikar närmare på den tycks den bestå i 8nm - vilket kan vara förklaringen till den något undermåliga battertiden som en del reagerat på. Det spekulerades tidigare vara 5nm vilket inte tycks vara fallet - om nu detta inte är en äldre modell som testats och sen slängts på "soppberget" och läckt. Men skulle inte utgå från det. Men kanske framtida revisioner kan ha det? Återstår att se. Men prestandan tycks inte bli speciellt hämmad av det ändå.
https://youtu.be/HhYjOThRYec?t=184
Verkar som data mining av Switch firmwire 20 visar tecken på DS/3DS för NSO! "Enable touch screen emulation" ... eller vad tror ni?
Hade ju vart kul! Tror dock inte att man drar alla NSO kort med Switch 2. Det finns förmodligen en långsiktig plan stakat ut med NSO.
Kanske Gamecube + Nintendo DS spel på Switch 2:s era
Sen sparar man Wii och 3DS spel och släpper det med Switch 3 era om typ 8 år
Hade ju vart kul! Tror dock inte att man drar alla NSO kort med Switch 2. Det finns förmodligen en långsiktig plan stakat ut med NSO.
Kanske Gamecube + Nintendo DS spel på Switch 2:s era
Sen sparar man Wii och 3DS spel och släpper det med Switch 3 era om typ 8 år
DS fanns redan till Wii U. Sjukt vad slöa Nintendo blivit med retrospel. Turbografx finns ju inte heller på Switch.
De kunde även haft gamegear, Neo Geo pocket color och Lynx
Paper Mario - Lanseringsår:
2000 - Paper Mario
2004 - Paper Mario: The Thousand-Year Door
2007 - Super Paper Mario (Ej: 2008)
2012 - Paper Mario: Sticker Star
2016 - Paper Mario: Color Splash
2020 - Paper Mario: The Origami King
2024 - Paper Mario: The Thousand-Year Door [Remaster]
*Hade Super Paper Mario lanserats 2008 istället för 2007 så hade alla Paper Mario lanserats med 4 års mellanrum. Men 4 senaste Paper Mario har lanserats var fjärde år: 2012-2016-2020-2024.
Kan vara så att vi inte ser nytt Paper Mario före 2028 till Switch 2. Men att 2024 var en Remaster för första gången lämnar ett frågetecken kring om vi behöver vänta 3 år till.
Däremot så tror jag Intelligent System släpper Fire Emblem i År eller nästa år.