CDPR: "Ciri öppnar upp nya konstnärliga och handlingsmässiga möjligheter"
Jag hoppas de lägger mer vikt i förberedelser att slåss mot olika monster, särskilt de större, rewampa hela combaten och ha mer ''omph'' i det.
De hade gärna fått ta inspo från survivalbiten från kcd2 också. Hålla saker rent, mat, bäst-före-datum osv.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Hoppas det blir bra!
Dock så är viljan att ”nå en bredare publik” en stor varningsklocka.
Witcher 3 var också skapat med en vilja att nå en bredare publik och det är ett väldigt hyllat spel.
Jag hoppas de lägger mer vikt i förberedelser att slåss mot olika monster, särskilt de större, rewampa hela combaten och ha mer ''omph'' i det.
De hade gärna fått ta inspo från survivalbiten från kcd2 också. Hålla saker rent, mat, bäst-före-datum osv.
Medhåll! Här tycker jag störst utvecklingspotential finns. Jag vill liksom längre in i det där pilliga och "witcheriga".
Hoppas det blir bra!
Dock så är viljan att ”nå en bredare publik” en stor varningsklocka.
Witcher 3 var också skapat med en vilja att nå en bredare publik och det är ett väldigt hyllat spel.
Exakt så. Witcher 3 är bredare än både ettan och tvåan, och det gick ju som bekant ganska bra.
En Bamseponny av folket
Efter att ha spelat Witcher 3 och läst böckerna är jag lite mätt på hela konceptet med att witchers är utstötta och att människorna är de sanna monsterna. Karaktärerna har också varit med länge.
Jag hade mycket hellre sett en prequel under en tid där världen var mer drabbad av monster och där det finns fler witchers som dessutom är respekterade. En helt ny miljö med nya karaktärer (eller en ung Vesemir). Detta hade gett dem mer "konstnärliga och handlingsmässiga möjligheter".
Jag hoppas de lägger mer vikt i förberedelser att slåss mot olika monster, särskilt de större, rewampa hela combaten och ha mer ''omph'' i det.
De hade gärna fått ta inspo från survivalbiten från kcd2 också. Hålla saker rent, mat, bäst-före-datum osv.
Kan tänka mig ett bra "alchemy" system men vill nog inte ha survival-delen som i KCD2. Funkar i rena survivalspel men i större RPG/Actionspel blir det bara jobbigt efter ett tag.
Men det är ju vad jag tycker.
Kan tänka mig ett bra "alchemy" system men vill nog inte ha survival-delen som i KCD2. Funkar i rena survivalspel men i större RPG/Actionspel blir det bara jobbigt efter ett tag.
Men det är ju vad jag tycker.
Jag tyckte hela Survivalbiten var störigt i början men att det tillslut blev en så naturlig del där man själv avgör hur mycket man vill ta hand om Henry. Att omgivningen reagerar utifrån detta får världen kännas mer levande imo! Också nice att man inte kan hoarda på färskvaror som jag tänker kan bidra med visst djup till alchemy ja 😄
Olika svårighetsgrader hade kanske kunnat reglera det där.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Jag hoppas de lägger mer vikt i förberedelser att slåss mot olika monster, särskilt de större, rewampa hela combaten och ha mer ''omph'' i det.
De hade gärna fått ta inspo från survivalbiten från kcd2 också. Hålla saker rent, mat, bäst-före-datum osv.
Om du kör på death march i witcher 3 så blir det mer värt att förbereda sig själv för strider.
Jag tyckte hela Survivalbiten var störigt i början men att det tillslut blev en så naturlig del där man själv avgör hur mycket man vill ta hand om Henry. Att omgivningen reagerar utifrån detta får världen kännas mer levande imo! Också nice att man inte kan hoarda på färskvaror som jag tänker kan bidra med visst djup till alchemy ja 😄
Olika svårighetsgrader hade kanske kunnat reglera det där.
Men å andra sidan sitter jag och spelar med en trevlig survival mod till CP2077
Men det spelet har jag ju spelat igenom fyra gånger snart.
Efter att ha spelat Witcher 3 och läst böckerna är jag lite mätt på hela konceptet med att witchers är utstötta och att människorna är de sanna monsterna. Karaktärerna har också varit med länge.
Jag hade mycket hellre sett en prequel under en tid där världen var mer drabbad av monster och där det finns fler witchers som dessutom är respekterade. En helt ny miljö med nya karaktärer (eller en ung Vesemir). Detta hade gett dem mer "konstnärliga och handlingsmässiga möjligheter".
Jag också, men aldrig att CD Projekt skulle passa på en chans att göra ett girlboss spel. Speciellt inte med deras hård riktning in på woke senaste åren.
Jag också, men aldrig att CD Projekt skulle passa på en chans att göra ett girlboss spel. Speciellt inte med deras hård riktning in på woke senaste åren.
Här tycker jag att du går till överdrift. Jag vill inte heller se ett nytt Veilguard där politiska agendor pushas så hårt att man vill spy pga dialogen, men faktum är att Ciri är en "girlboss" även i böckerna. Att hon är huvudkaraktär och en stark sådan är verkligen inget konstigt.
Jag menar mer på att jag är lite trött på hela konceptet och önskar att de ger sig på något mer nyskapande.
Här tycker jag att du går till överdrift. Jag vill inte heller se ett nytt Veilguard där politiska agendor pushas så hårt att man vill spy pga dialogen, men faktum är att Ciri är en "girlboss" även i böckerna. Att hon är huvudkaraktär och en stark sådan är verkligen inget konstigt.
Jag menar mer på att jag är lite trött på hela konceptet och önskar att de ger sig på något mer nyskapande.
Jo, precis, det jag menar. Hon är en girlboss så dom missar inte chansen att göra ett spel med henne som MC.
Jag gillar Ciri men hade hellre kunnat starta en egen gubbe eller kört som nån helt ny karaktär i en annan tid. Känner mig rätt mätt på Geralt, Ciri och alla andra efter triologin.
Tror dom också hade vart intresserade av det men när dom har en Girlboss karaktär så lättillgängligt så är pressen för stor för att inte göra henne till MC.