FZ High Score säsong 6 – ny säsong är igång!

Hideo Kojima säkrar sitt spelarv inför framtiden

Robot
Hideo Kojima säkrar sitt spelarv inför framtiden

Testamenterar sina idéer på en USB-sticka.

#Death-Stranding-2, #Hideo-Kojima, #Metal-Gear

Inaktiv

Hans Opus Dei är Metal Gear Solid på PSX. Allt han gjort efter det är en blek kopia. Så jävla välgjort spel.

Skärmdumpsmästare
Citat:

This is a fear for me: what happens to Kojima Productions after I’m gone? I don’t want them to just manage our existing IP.

Så fint att höra hur han tänker på sina kollegors framtid även efter sin egen död. Jag tror spelindustrin skulle må bra av att ha flera som Hideo Kojima. Han är en riktig OG

Medlem

Jag hoppas Mr Kojima känner till att filer i en usb blir korrupta om usb stickan inte används på ett långt tag.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag hoppas Mr Kojima känner till att filer i en usb blir korrupta om usb stickan inte används på ett långt tag.

Det händer nog bara billiga USB Drives?!
jag antar att han använde en kvalitet USB Som är gjord för backup som tex Corsar's.

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Herregud eller så bränner man alla stickorna på hög när karln är död och låter nya idéer få utrymme.

Älskar många av hans spel men tycker det levs för mycket på gamla meriter i den här branschen.

Skärmdumpsmästare
Skrivet av Sunstalker:

Herregud eller så bränner man alla stickorna på hög när karln är död och låter nya idéer få utrymme.

Älskar många av hans spel men tycker det levs för mycket på gamla meriter i den här branschen.

Huh?

Metal Gear var ju nyskapande och öppnade upp för hela Stealth-genren som spel. Sen håller jag med om att den spelserien har blivit rätt mjölkad, men det var ju för att fansen och Konami ville det - inte för att Kojima ville det. Han ville ut ur spelserien redan efter Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty.
När Death Stranding släpptes hade folk svårt att ens beskriva spelet för att det inte kunde liknas vid något annat.

Sen är det väl inte som att han hindrar andra från att skapa spel? Eller varför skulle andra inte ha utrymme medan han lever menar du?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag tycker tvärtom. Han blir bara bättre och bättre. Hoppas de använder hans idéer efter hans död och skapar nya spel så hans ande kan leva vidare och skänka glädje och underhållning.

Medlem

Låter väl lite högfärdigt kanske. Förhoppningsvis slarvar assistenten inte bort den eller kastar den på tippen som den där bitcoin snubben

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Workout51:

Låter väl lite högfärdigt kanske. Förhoppningsvis slarvar assistenten inte bort den eller kastar den på tippen som den där bitcoin snubben

Jag håller med. Sagt lite som en diktator. Det är väl fint att hans idéer finns tillhands, men kanske tänk om dom anställda ser fram emot att göra något annat? Det känns liksom som att han utgår ifrån att han är Gud och hans idéer är överlägset viktigast. 🤷🏻‍♂️

signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Är han 61?! Jäklar. Den karln har åldrats väl.

Medlem

Har han också lagrat sina fisar I glassflaskor så alla kan lukta hans fisar när han är död?

Skrivet av Sunstalker:

Han har stått för mer nya idéer än halva spelbranschen sammanlagt så den stickan lär ju ändå vara fräschare än mycket annat som släpps efter hans död.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Skrivet av Rafner:

Är han 61?! Jäklar. Den karln har åldrats väl.

Jo asiater kan ofta vara otroligt välbevarade för sin ålder.

Skrivet av mobmoben:

Har han också lagrat sina fisar I glassflaskor så alla kan lukta hans fisar när han är död?

Nej det är bara du och Fredrik Wikingsson som gör det.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Instämmer, bra sagt!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Så fint att höra hur han tänker på sina kollegors framtid även efter sin egen död. Jag tror spelindustrin skulle må bra av att ha flera som Hideo Kojima. Han är en riktig OG

Kojima blev ju dock sparkad för att han va typ ett arsle och hemsk att jobba med. Du tror inte att Kojima bara sparkade ett stort namn som Kojima som jobbat hos dem så långe för skoj?

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Det händer nog bara billiga USB Drives?!
jag antar att han använde en kvalitet USB Som är gjord för backup som tex Corsar's.

Nej alla former av minnen som lagrar data genom elektrisk laddning får förr eller senare bit-röta.
En viss urladdning förekommer alltid så blir minnet liggandes oanvänt en "längre" period så blir det korrupt.
Hur lång denna period är varierar då det finns många olika typer av minnen och konfigurationer.
NAND-minnen som primärt används idag är inte särskilt lämpligt för långtidslagring.
En SSD bör man inte ha liggandes oanvänd i mer än ett år.

Spelkassetter som använde MROM (Mask Read Only Memory) ex NES, SNES, Master System, Mega Drive etc dras inte specifikt med just detta bekymret och har därför förhållandevis lång livslängd.

Kassetter till Nintendo 3DS och Switch är dock NAND-baserade.
I detta fallet har jag för mig Nintendo har specat dataintegriteten 20+ år vilket är lång tid för NAND.
Sedan vet jag inte om det sker någon form av "memory refresh" under användning vilket innebär att datan med ett visst intervall skrivs om och därigenom återställer laddningen i respektive minnescell.
Är sådant fallet kan dataintegriteten bevaras under en längre period.

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Skärmdumpsmästare
Skrivet av mobmoben:

Kojima blev ju dock sparkad för att han va typ ett arsle och hemsk att jobba med. Du tror inte att Kojima bara sparkade ett stort namn som Kojima som jobbat hos dem så långe för skoj?

Jag vet inte exakt vad som hände, men det kan lika gärna ha varit Konami som ville att han skulle göra något med Metal Gear Solid V: The Phantom Pain som han inte gick med på. Konami är inte direkt kända för att vara konsumentvänliga eller givmilda.

Skrivet av mobmoben:

Du tror inte att Kojima bara sparkade ett stort namn som Kojima som jobbat hos dem så långe för skoj?

signatur

Medlem
Skrivet av Barak:

Nej alla former av minnen som lagrar data genom elektrisk laddning får förr eller senare bit-röta.
En viss urladdning förekommer alltid så blir minnet liggandes oanvänt en "längre" period så blir det korrupt.
Hur lång denna period är varierar då det finns många olika typer av minnen och konfigurationer.
NAND-minnen som primärt används idag är inte särskilt lämpligt för långtidslagring.
En SSD bör man inte ha liggandes oanvänd i mer än ett år.

Spelkassetter som använde MROM (Mask Read Only Memory) ex NES, SNES, Master System, Mega Drive etc dras inte specifikt med just detta bekymret och har därför förhållandevis lång livslängd.

Kassetter till Nintendo 3DS och Switch är dock NAND-baserade.
I detta fallet har jag för mig Nintendo har specat dataintegriteten 20+ år vilket är lång tid för NAND.
Sedan vet jag inte om det sker någon form av "memory refresh" under användning vilket innebär att datan med ett visst intervall skrivs om och därigenom återställer laddningen i respektive minnescell.
Är sådant fallet kan dataintegriteten bevaras under en längre period.

Han kunde använt M-disc, som kan vara i 1000 år.

Medlem
1
Skriv svar