Fyra säsonger för The Last of us? "Inte en chans" att nå i mål med säsong tre

Robot
Fyra säsonger för The Last of us? "Inte en chans" att nå i mål med säsong tre

"Sannolikt" med fyra säsonger.

#hbo, #the-last-of-us

Fragtjuv

Jag tycker att det funkar bra som de gör nu och fyller ut spelens story med en del nytt. Samtidigt känns det skönt att de inte går längre än spelen har kommit.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Har de inte spel att basera på så kan de strunta i att göra det färdigt, vill inte se en till GoT katastrof

Medlem

Tyvärr är denna säsong betydligt sämre än den första. Precis som spelen.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Umi
Medlem

I'm gonna be a dad....

Medlem
Skrivet av Waliant:

2:spelet är sjukt bra, denna säsong är sjukt bra, finns små saker som är meh men helheten är riktigt bra.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Waliant:

jag tycker båda säsongerna av tv-serien har varit dåliga. Finns några bra segment. Men jag tycker det är onödigt med avstegen från spelen.

Spelen är överlägsna, särskilt Part 2

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

2:spelet är sjukt bra, denna säsong är sjukt bra, finns små saker som är meh men helheten är riktigt bra.

Skulle säga att denna säsong är allt annat än "sjukt bra".
Första två avsnitten var okej, sen gick det snabbt utför, avsnitt 3-5 är ljumna, avsnitt 6 var helt okej, får se hur det avslutas.
Första säsongen hade ändå något nytt att bjuda på i genren, nu känns det inte lika spännande längre och då gäller det att storyn håller.

Attacken i avsnitt 2 mot stan var ju riktig snozefest, snacka om att man sett exakt dessa saker hundratals gånger nuförtiden och att en huvudskådis dör var kanske stort när spelet skapades, men efter GoT är det liksom ingen "WOW!!" längre. Och nu har i princip zombiesen försvunnit för istället ha Scars och WLF som motståndare.

Medlem

Tyvärr känner varken jag och tjejen något sug att kolla klart serien efter de 3-4 första avsnitten av andra säsongen. Så himla mycket konstigt och ologiskt som händer så vi tappade intresset. Vi satt tillslut och påpekad logiska hål för att underhålla oss. Hoppas det går bra för serien och att de kanske får lite bättre berättande. Annars lär vi inte glo på serien någe mer.

Medlem

Tycker det är lite galet hur överskattat det här är. Lite underhållande men i grunden är det typisk smådumt tonårstrams.

Medlem

Första säsongen var bra, typ en 7/10 serie. Har bara kollat första avsnittet av andra än så länge och det var… mindre bra.

Medlem

Som många här redan är inne på; den gånga säsongen har verkligen vart dålig i jämförelse med första. Tycker de tar ut svängarna för mycket och utan Joel får se svårt att bära den på två tonåringar som mest verkar skämta om allt.

Medlem

är ju bara 7 avsnitt denna säsong, genomsnittligt längt per avsnitt under en timme.
så, ja, jag kan tänka mig att det kan bli 4 säsonger. fast jag giller serien, så känns det inte att det borde vara 4 säsonger, dvs 3 för "del 2".

It's not a lake, it's an ocean

Säsong 2 är en väntad besvikelse eftersom berättelsen är så mycket sämre i Part II. Tycker att de borde ha försökt avsluta den på tre korta säsonger. Nu lär de fortsätta med sidospår och massor av onödiga och utdragna scener som jag helst spolar förbi.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Förresten, nåt jag reagerar på är hur dåligt serien är textad?
Väldigt ofta så dyker texten upp typ i 1 sekund, fast det inte är så mycket dialog, om det är ens 1 sekund, ibland blinkar den i princip förbi.

Sen har dom ju tolkat vissa saker helt bakofram.
T.ex. från gårdagens avsnitt.
Engelska subs: "I just really wanted to wear short sleeves again"
Hur blir det på svenska må tro? "Jag vill inte bära kortärmat igen" 😂
Det är liksom motsatsen av vad som sägs!
Vet att det fanns någ i avsnitt 5 som jag även reagerade på men orkade inte spola tillbaka.

Medlem

Ja har man bara typ 6-8 avsnitt på en säsong så inte undra på det blir fler säsonger

Medlem

HBO har sin största succé på ett tag så det är klart att man vill dra ut på det.

Två säsonger till... då har Naughty Dog runt 4-5 år på sig att få ut ett spel till som man sedan kan bygga fler säsonger på.

Medlem

Gillar serien, tycker det är kul att de gör den hyfsat troget till spelen.

Medlem

Gillar serien, lite mycket tonårsdrama i S2, men är absolut underhållande. S2E2 var riktigt bra. Men som vanligt ska svensken klaga på minsta lilla.

Medlem

Första säsongen var bättre men andra är bra med tycker jag. Samma vad gäller spelen. Spelen är grymt bra och tvåan ska man inte missa

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Första säsongen var OK. Andra inte lika bra. Jag har dock inget emot att de fyller ut. Det är väl bara bra? Så länge de försöker göra bra och intressanta draman av det. Jag antar att det är de som spelat spelen som inte gillar det? För jag antar att de som endast ser på serien inte klagar på det?

Medlem
Skrivet av Umi:

I'm gonna be a dad....

Vilket jävla skämt 🤣 skit serie med massa påtvingad dynga.

Nej, det fick räcka för mig efter det där avsnittet.

Medlem
Skrivet av pazu:

Första säsongen var OK. Andra inte lika bra. Jag har dock inget emot att de fyller ut. Det är väl bara bra? Så länge de försöker göra bra och intressanta draman av det. Jag antar att det är de som spelat spelen som inte gillar det? För jag antar att de som endast ser på serien inte klagar på det?

Det håller jag med om. De som inte har spelat spelet är jättenöjda. Bläddrar man igenom några reaktins-klipp på youtube så är alla positiva (tårarna rinner varje avsnitt).
Men som spelare så vet man hur mycket bättre det kan vara. Förhoppningsvis så kan tv-serien konvertera några tittare till spelare

Medlem
Skrivet av Umi:

I'm gonna be a dad....

Kan du utveckla den memen för någon som aldrig spelat spelen eller sett serien? Dyker upp överallt tycker jag.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Håller med, för mycket fokus på Dina och Ellies relation, känns nästan som att dom är på smekmånad i vissa scener.
Öppnings scenerna i avsnitten har hållt toppklass.
Överlag mycket bra.

Och nu i senaste avsnittet blir man inte direkt ledsen när Joel dyker upp igen och dom går på museet (Min favorit sekvens från spelet. Saknar att dom inte gjorde hatt leken med dinosaurierna...)

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem
Skrivet av Umi:

I'm gonna be a dad....

Märker att folk hakat upp sig på detta men fattar inte vad som stör? Tyckte det var ganska roligt sagt av Ellie.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Märker att folk hakat upp sig på detta men fattar inte vad som stör? Tyckte det var ganska roligt sagt av Ellie.

För vissa människor är extremt känsliga när det kommer till homosexualitet. Man kan liksom inte acceptera att folk är olika utan måste göra narr av dem istället. Ynkligt är ordet.

Medlem
Skrivet av Juggaz:

För vissa människor är extremt känsliga när det kommer till homosexualitet. Man kan liksom inte acceptera att folk är olika utan måste göra narr av dem istället. Ynkligt är ordet.

Mjo så är det väl tyvärr. Fattar ändå inte riktigt vad man hakar upp sig på med just det citatet. Var ju rätt kul. Och säger hon inte samma i spelet?

Medlem

Såg färdigt säsong 2 precis. Vilken dynga. Ska mycket till för att orka ta sig igenom säsong 3.

1
Skriv svar