Rykte: Sony drar tillbaka marknadsföringen för Marathon

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag fattar inte varför folk skriker efter att sådant läge, är det för att det inte finns sådana spel eller?

Men att en för låg TTK är dåligt för vissa sorters lagspel, det förstår jag verkligen.

En del har intalat sig själv att man inte gillar eller är dålig i MP mot andra spelare, eller inte gillar att spela med andra spelare.
Det är dock ett icke relevant oros moment i extraction genren imo.
Ta bort möjligheten att möta andra spelare tvingar utvecklaren av spel anpassa upplevelsen till ett bra SP (eller coop only) spel.
Jag tänker att det redan finns böttre soel så fall om man vill spela den typen av spel än att börja tjata på dom spel som är PvPvE att erbjuda PvE only.

Håller mef tidigare talare om att extraction genren inte är en AAA vänligt typ av spel eller vad man ska säga.

Medlem

Bortom all hype och massmentalitet etc så kvarstår det faktum att spelet, för mig, inte ser särskilt intressant ut.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Mycket snack om Bungie, men jag är ännu mer fascinerad av att det är Kurppa Hosk som verkar varit inblandade. Det är alltså en svensk och extremt hypad designbyrå som jobbat med visual branding under många år. Min bild av dem har alltid varit att de visserligen är riktigt dukiga, men också något enkelspåriga – samt lite arroganta.

Kan inte låta bli att bli lite skadeglad över att de hamnar i skottlinjen.

Vad jag som yrkesverksam grafisk formgivare har lite svårare att gå igång på är själva stölden. Visserligen är det helt uppenbart att de har kopierat och snott och att den som gjort dessa assets absolut ska ha betalt för detta. Men till saken hör att sånt här händer HELA tiden. Spelvärlden älskar ju sina storbolagskontroverser, men faktum är att detta är vardag för många av oss. Jag kan till och med sträcka mig till att känna lite sympati med de som betraktas som tjuvarna.

Grafisk formgivning handlar väldigt mycket om att iterera på redan känt material. Man kopierar hela tiden. Och man blir kopierad hela tiden. Finns säkert en och annan ideolog som tycker det är för jävligt, men jag kan ju tycka att det är rätt rimligt – varför uppfinna hjulet om och om igen? Men man måste göra det lagom och man måste göra det snyggt. Det gäller framförallt om man har stora pengar i ryggen. Där har det helt uppenbart fallerat i det här fallet.

Kontentan – ja, Bungie ska betala för de har gjort fel. Men är det en så stor skandal? Nä, det tycker åtminstone inte jag.

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

1000kr för spel är ingenting ? Då vet du inte värdet utav vad 1krona betyder för många.

1 Har du barn 1 eller flera för du vet alla vill ha spel mer än ett. Så exempel 5 spel lika med 5000kr men ingenting säger du. Vet inte hur många spel du köper men familjer med barn och utan köper mer än ett spel om året.

2 1000kr för spel ingenting ? Säg det till en tonåring som är 14 - 15 vars föräldrar inte köper spel och måste spara pengar för att kunna köpa.

3 Känner redan ett dussintals föräldrar och vänner som ej har råd med spelen idag på 800kr och ber mig fixa de spel de vill ha till barnen alla jack sparrow vägen. Så nej 1000 kronor är visst någonting för djävligt många.

Varför citerar du mig?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Varför citerar du mig?

Sorry av någon anledning råka jag citera dig när jag skulle citera mobmoben. Detta var citerat för det mobmoben skrev, ignorera mitt blunder rättat till det nu.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Tycker vi borde betala mer för spel så att företagen kan ha råd att betala artister pengar, 1000kr för ett spel är nästan ingenting. Betalar vi mer så kan skaparna faktiskt ha råd att betala alla!

1000kr för spel är ingenting ? Då vet du inte värdet utav vad 1krona betyder för många.

1 Har du barn 1 eller flera för du vet alla vill ha spel mer än ett. Så exempel 5 spel lika med 5000kr men ingenting säger du. Vet inte hur många spel du köper men familjer med barn och utan köper mer än ett spel om året.

2 1000kr för spel ingenting ? Säg det till en tonåring som är 14 - 15 vars föräldrar inte köper spel och måste spara pengar för att kunna köpa.

3 Känner redan ett dussintals föräldrar och vänner som ej har råd med spelen idag på 800kr och ber mig fixa de spel de vill ha till barnen alla jack sparrow vägen. Så nej 1000 kronor är visst någonting för djävligt många.

12
Skriv svar