Uppgifter: Rea på PS5 och PS5 Pro i veckan
Nypriset idag är 5812kr för slim (slim har större lagring än originalet). Jag gav 5990 kr 30 oktober 2020. Men då ska man tänka på inflationen har ökat och kemikalieskatten har tillkommit. Så konsollen är billigare idag än vid lansering
"5 990 kronor oktober 2020 motsvarar 7 407 kronor april 2025 Det är en ökning med 23,66 procent."
Fast kemikalieskatten infördes 2017?
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Pja. Jag skaffade PS5 vid black friday för 4999kr plus typ 9 st spel. Har öppnat och prövat 4st av dem, resten är inplastat.
Sen köpte jag Last of us part1 och part 2 på PC. Nä det är Switch 2 jag kommer lägga min energi på.
Ja men då förstår jag bättre, du äger ju tillomed en 5:a 😉
Fast kemikalieskatten infördes 2017?
Också korrekt men poängen kvarstår
PS5 och i synnerhet "Pro" är inte värt pengarna i dagsläget, finns just inga spel från Sony som inte fanns på PS4.
PS5 är det sämsta Playstation jag investerat i, nära noll spel från Sony, höga priser, dyra spelkontroller med bristande kvalité (främst stick drifting). Ja, jag är oerhört besviken på Sony och Playstation 5, så många bra spelserier och nästan inga nya fortsättningar fem år in i livscykeln.
Bättre att lägga pengarna på den nya Nintendo Switch 2 i dagarna, på en Xbox Series och Game Pass eller på att uppgradera sin PC.
Sony höjer hårdvarupriset för att sedan annonsera en "realisation" av priset, jösses.
Inflation är för övrigt inget att skylla på, i stället bör skulden riktas mot människorna bakom. Då inflation är ett resultat av några fåtal människors beslut om prisbildningen, i syftet att urholka värdet av pengar/krediter för andra människor.
PS5 och i synnerhet "Pro" är inte värt pengarna i dagsläget, finns just inga spel från Sony som inte fanns på PS4.
PS5 känns som ps4 pro 2 på ett ungefär.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
PS5 känns som ps4 pro 2 på ett ungefär.
En träffande beskrivning. "It's all about the games" och PS4 hade de egna spelen. Tragik och komik att Sony lanserat vad som känns som PS4 Pro 3 och utan spel.
Det är en klen tröst att Death Stranding 2 äntligen kommer om en månad, fokuset kommer dock ligga på Nintendo Switch 2 och Mario Kart World samt fler intressanta release-spel till Game Pass, däribland "to a T" (skaparen av Katamari Damacy) och "The Alters". Där det sistnämnda spelet har ett väldigt intressant Sci-Fi koncept om att överleva och fly från en planet genom att klona sig själv. En intressant blandning av överlevnad, äventyr, relationsdynamik, storybaserade vägval, basbyggande.
Sony och Playstation 5 är inte riktigt med i matchen i dag och en tillfällig prissänkning på hårdvaran efter en permanent höjning är en klen tröst i bristen på spel och relevanta speltjänster.
Death Stranding 2, (Marathon?) och Ghost of Yotei är alltid något och steg i rätt riktning från Sony och deras studios.
En träffande beskrivning. "It's all about the games" och PS4 hade de egna spelen. Tragik och komik att Sony lanserat vad som känns som PS4 Pro 3 och utan spel.
Det är en klen tröst att Death Stranding 2 äntligen kommer om en månad, fokuset kommer dock ligga på Nintendo Switch 2 och Mario Kart World samt fler intressanta release-spel till Game Pass, däribland "to a T" (skaparen av Katamari Damacy) och "The Alters". Där det sistnämnda spelet har ett väldigt intressant Sci-Fi koncept om att överleva och fly från en planet genom att klona sig själv. En intressant blandning av överlevnad, äventyr, relationsdynamik, storybaserade vägval, basbyggande.
Sony och Playstation 5 är inte riktigt med i matchen i dag och en tillfällig prissänkning på hårdvaran efter en permanent höjning är en klen tröst i bristen på spel och relevanta speltjänster.
Death Stranding 2, (Marathon?) och Ghost of Yotei är alltid något och steg i rätt riktning från Sony och deras studios.
Sony har ändå fått sålt väldigt mycket konsoler denna generation men bristen på engagemang kommer nog kasta om det när PS6 väl kommer. Är folk sugen på en till liknande genration efter denna? De har mycket att bevisa framöver.
Sony har ändå fått sålt väldigt mycket konsoler denna generation men bristen på engagemang kommer nog kasta om det när PS6 väl kommer. Är folk sugen på en till liknande genration efter denna? De har mycket att bevisa framöver.
Onekligen och många (däribland jag själv) köpte en PS5 utifrån att PS4 verkligen levererade. Jag upplevde att Sony lärt sig efter dumheterna och jönserierna med PS3. PS4:an hade verkligen en waow faktor där och då.
PS5 är som en riktigt god chokladask som lovar massor med nya chokladpraliner, när asken väl öppnas finns någon ynka ny chokladpralin och resten är tomma fack förutom någon intorkad gammal historia här och där.
Jag kommer tyvärr inte att köpa en PS6 på release och inte rekommendera vänner eller bekanta heller, inte förrän line-up:n övertygar. När nya GTA släpps blir att köpa det till Xbox eller PC om möjligt, om det nu blir ett köp, Mindseye lockar mer av uppenbara skäl (egentliga GTA utvecklarnas nya spel). Xbox Series har levererat så mycket mer den här generationen sedan har vi underbara Switch som bara tuffat på.
Sony och Playstation är just nu en no show och massa inställda samt dyra spel, lägg till ett ekosystem av tjänster som ligger efter. Vilket jag inte hade gissat som utfall efter PS4:an. :/
Jag är väldigt nöjd med min PS5 Pro och det finns många spel med bra uppdatering tex Stellarblade 90fps 4K, Forza Horizon kör nästintill quality läget i 60 fps, GT7 med pssr i PSVR2 är fint samt ray tracing i vanliga race läget, AC Shadows och KDC2, finns många fler.
Är väldigt nöjd med denna generations konsoler, men däremot trött på barnens PC som bara strular med mictrostutter mm. Nästa runda så åker deras PC ut och blir ersatta med PS7 och MacMini samt 27” skärmar med 144hz eller bättre. Då får dom egen bra underhållsfri kombo som bara funkar
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Jag är väldigt nöjd med min PS5 Pro och det finns många spel med bra uppdatering tex Stellarblade 90fps 4K, Forza Horizon kör nästintill quality läget i 60 fps, GT7 med pssr i PSVR2 är fint samt ray tracing i vanliga race läget, AC Shadows och KDC2, finns många fler.
Är väldigt nöjd med denna generations konsoler, men däremot trött på barnens PC som bara strular med mictrostutter mm.
Microstutter brukar ju försvinna om man har en G-sync skärm eller liknande. Bara ett tips.
Microstutter brukar ju försvinna om man har en G-sync skärm eller liknande. Bara ett tips.
Har provat det mesta och följt trådar på sweclockers och YouTube där flera har samma problem många har typ installerat om Windows bytt många delar i datorn utan framgång tyvärr. Men skulle knappt kunna kalla det Micro stutter för fps går från 150 till nästan 0 när det händer.
Personligen är jag trött på PC strul. Därför får ungarna en Playstation och en Mac Mini som jag läst att andra gjort för att få det bästa av allt och slippa underhåll och felsökning av problem.
Mac Mini är bra för att surfa på, skolarbete och köra discord och sedan spela på PlayStation. Alla uppdaterar sig automatiskt tuta o kör typ.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.