Vi som ska importera Switch 2
Verkar som alla nu väntar på leveransen, men jag tänkte vi gör något kul under tiden.
Till er som har beställt ert Switch:
– Varför köpte ni en Switch?
– Vad ser ni mest fram emot att spela?
– Vad är det bästa med Switch, enligt er?
– Finns det något ni redan nu tror ni kommer störa er på?
Du menar Switch 2.
Varför? För att fortsätta spela mina Nintendo spel nu i högre upplösning samt nya Nintendo spel.
Ser mest fram mot Metroid prime 4 detta år.
Det bästa är alla exklusiva Nintendo spel.
Vad jag kommer störa mig på säkerligen är ergonomin. Så jag kommer skaffa något extra grepp.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Verkar som alla nu väntar på leveransen, men jag tänkte vi gör något kul under tiden.
Du kanske bör svara på dina frågor själv först
Jag köper en switch för nintendos exklusiva spel. Hade samtliga deras spel funnits på andra plattformar så hade jag aldrig köpt en switch.
Det jag ser mest fram emot att spela är något som ännu inte är utannonserat. Monolithsofts nästa del i deras långvariga Xeno serie.
Det bästa med Switch är att man kommer åt nintendos exklusiva spel.
Skall mycket till innan jag stör mig på något rent generellt, så nej.
Gick in och kollade på banken igen, har tydligen dragits 2x 5500kr nu. Jävla billigt det blev att köpa direkt från Nintendo då..
Kolla så du inte råkade beställa x2 i shoppen Lätt hänt om man dubbelklickar. Bör stå i orderbekräftelsen.
Kollade nu innan läggdags på mitt Nintendo konto och då såg jag en röd markering under Sign-in and security settings. Väl där inne står det att jag inte längre kan ta emot e-mail från Nintendo. Tog ett tag men med hjälp av Nintendo Switch Online Appen kunde jag ändra min e-post till min gmail.
Tänker att det kan vara värt att hålla ett öga för andra. Jag fick nämligen noll varning kring detta och skrev till Nintendo supporten i morse. Så troligen har de svarat på min ticket men svaret inte nått mig.
- för att jag haft mycket glädje av Switch 1 och tyckte det kändes prisvärt när jag slapp betala svenska priser.
- Mario Kart och Zelda-spelen upphottade.
- Mario och Zelda. Och bärbarheten.
- att den är tyngre. Är rädd att jag kommer bli trött i händerna när jag spelar bärbart.
Valid!!
Du menar Switch 2.
Varför? För att fortsätta spela mina Nintendo spel nu i högre upplösning samt nya Nintendo spel.
Ser mest fram mot Metroid prime 4 detta år.
Det bästa är alla exklusiva Nintendo spel.
Vad jag kommer störa mig på säkerligen är ergonomin. Så jag kommer skaffa något extra grepp.
Nintendo har sannerligen bästa exklusiva spel! Händerna ska vänjas och extra grepp är ett måste:)
Du kanske bör svara på dina frågor själv först
Jag köper en switch för nintendos exklusiva spel. Hade samtliga deras spel funnits på andra plattformar så hade jag aldrig köpt en switch.
Det jag ser mest fram emot att spela är något som ännu inte är utannonserat. Monolithsofts nästa del i deras långvariga Xeno serie.
Det bästa med Switch är att man kommer åt nintendos exklusiva spel.
Skall mycket till innan jag stör mig på något rent generellt, så nej.
Mina åsikter är sekretessbelagda 🤭 Skämt åsido – jag köper en Switch för att hitta tillbaka till spelsuget. Har spelat Nintendo sedan jag var liten och vill inte tappa det jag älskar. Så Switch 2:an ska definitivt testas! Ser fram emot att spela Mario Kart med tjejen och kunna resa samtidigt som man spelar Cyberpunk. Det enda jag kan tänka mig att jag kommer störa mig på är batteritiden – 2 till 6 timmar känns lite snålt.
- För att den första Switchen är konsolen jag spelat överlägset mest på sedan den släpptes 2017, trots att jag äger övriga konsoler och en kraftfull PC. Spelar mycket bärbart på jobbet men även hemma så att jag kan sitta med ungarna även om de gör nåt annat med TVn.
- Nintendos egna spel är ju ett självklart svar, men även spel från tredjepart. Mycket indie och JRPG.
- Tror jag redan svarat på det i punkt 1. Flexibiliteten.
- Eventuellt batteritid. Med tanke på storleken på batteriet misstänker jag att 2 timmar av exempelvis Cyberpunk är optimistiskt. Är dock inte överdrivet orolig då powerbanks existerar och det är sällan jag spelar "ute på fältet" utan tillgång till ett uttag.
Det var medvetet
Nu har du höjt allas förhoppningar, och alla som inte får sin Switch 2 den 5e kommer hata dig. Hoppas du är redo att axla denna börda!
Haha fasen, jag har lekt med elden nu känner jag... Men ingen minns en fegis!
Köper den enkom för Nintendos egen titlar. Bonus att den är bärbar också, så kan man ta den med på resor.
Mario kart! Har hundratals speltimmar med sonen i MK8, och han har ju frågat efter när ”9:an” kommer i flera år nu. Riktigt smart lanseringstitel, hade inte tänkt köpa switch 2 vid lansering men hade knappast räknat med en ny MK vid lansering.
Riktigt trist att greppet med laddning kostar extra. Jag har en tajt TV-bänk, så måste ”skjuta” ut hela dockan för att få loss konsolen. Extremt störande att då behöva fästa joycobsen i konsolen för att ladda.
399:- är ju ett rån, får se om det går att importera billigare.
——
Jag fick ett ryck och köpte från Nintendo.de i torsdags. Pengarna drogs efter 30 min. Nu står status på att den väntar på att skickas. Kul att se att vissa har fått ”completed”, finns ändå hopp att få den på torsdag!
Första Switchen är en av de trevligaste spelkonsoler jag ägt. Jag växlar också ofta mellan dockad och bärbart, så hela upplägget passar mig.
Mario Kart, så klart. Men även Bananza, Fast Fusion, Nobunagas Ambition (ett av spelen jag vill va bärbart men där Switch 1 var lite klen, Fantasy Life i och Pokémon ZA. Bland annat.
Flexibiliteten. Och i den nya konsolen möjligtvis även Gameshare.
Håller tummar och tår för att det inte ska vara drift iaf.
<Uppladdad bildlänk>
Ser ut som att min status har gått från "Awaiting Shipment" till "Completed" hos Nintendo nu.
Köpte du den från Nintendo Irland? Man kanske skulle bokat därifrån ändå än från Tyskland, de kanske skickar tidigare från irland då tyskarna är sånt fyrkantigt folk..
Köpte du den från Nintendo Irland? Man kanske skulle bokat därifrån ändå än från Tyskland, de kanske skickar tidigare från irland då tyskarna är sånt fyrkantigt folk..
Jag tänker tvärtom att tyskarna kan det där med ordning och reda bäst och ser till att skicka i god tid. 🙂
-Inte haft ett Nintendo sedan Wii så har ett gediget paket med spel från Switch att spela men nu på Switch 2!
-Metroid Dread, Zelda BotW&TotK, Hollow Knight m.fl!
-Enkel att flytta med två dockor, bra spelbibliotek
-Att de inte får ut uppdateringar till Switch 1 spel till release så de flyter bättre på Switch 2(Metroid Dread jag tittar på dig 👀)!
2 års garanti gäller inom hela EU. Du får dock ta garantiärendet med NoE istället för Bergsala om det skulle uppstå problem.
Men jag kanske hade kunnat skapa en support ticket på engelska oavsett vilket lands shop det hade varit som jag beställde från? Det var lite i de banorna jag tänkte, men inser i efterhand att det väl bara är NoE bakom alla sidor, bara att de är lokaliserade för olika länder.
Känns ju egentligen bättre så här, att skära bort en mellanhand.
Vad har ni för status? Jag har completed, Nintendo Irland. Undra när de skickar 😃
Completed, Tyskland.
De börjar skicka väl kanske dagen innan? Läste att om man handlar från länder utanför Nintendos marknadsräcke (som Sverige), kan det ta ett par extra dagar. Men de kanske kör en annan strategi eftersom att det är Switch 2? Vet inte exakt.
Jag är nog ganska sugen på att köpa elden ring igen på switch 2 beroende på prestandan förstås. Var sjukt missnöjd med steam decks prestandan men den kanske fungerar bättre nu?
Vissa områden på Steam Deck får jag ut 60fps.
Jag har prövat lira en bit på Steam Deck men det är något när man kommer till en boss så kan lixom händerna inte riktigt leva ut sin fulla potential då jag inte spelar på en traditionell handkontroll som tål att man är oförsiktig i knapptryckandet.
Ja det vore intressant att spela på switch 2 men har svårt att tro på stabila 60fps. Men nu har jag nästan spelat sönder Elden Ring. 7 genomspelningar hittills.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Intressant, inget har dragits för mig, iofs beställde jag bara konsolen. När la du din beställning? 20 april här.
Nu har hela summan dragits och DHL har hämtat upp paketet.
Hur fick du reda på DHL sändningsnumret? På Nintendo.de står det bara "Avslutad".
Hur fick du reda på DHL sändningsnumret? På Nintendo.de står det bara "Avslutad".
beställde via FNAC
Jikes! Satte hjärtat lite i halsgropen där ett tag när jag kollade statusen på min switch 2 på nintendo.de!
Det stod Abgeschlossen och översattes på google translate till avslutad. Då fick min hjärna för sig att avslutad = canceled
Men sen vid en översättning till engelska blev det istället completed och då hängde jag med igen ^^
För mig så har nu summan dragits också. Statusen är "waiting for carrier to pick up". Beräknad leverans är dock 5 juni så man kan ju hoppas. Fick du mejl från FNAC med spårningsnummer?
Om det stämmer så skickar vissa alltså paketet före "dagen före release", vilket är vad Svenska butiker verkar ha fått till sig från Bergsala enligt tidigare inlägg här i tråden.
Det är ju lovande för oss som importerat. Finns hopp om att vi inte behöver vänta allt för länge således.
Hoppet är det sista som överger oss
Det händer ju dock även i Sverige att man får kollinr och orderstatus "skickad" men att paketet inte skickas ut förrän flera dagar senare, så jag vågar inte hoppas FÖR mycket. Hehe.
Men åter igen, sjukt att releasen bara är några dagar bort nu och ännu mer sjukt att det är 8 år sedan Switch släpptes.
Själv hoppas jag att leveransen för mig sker veckan efter då min semester börjar då.
Det blir ju långhelg nästa vecka också med Svea Rikets dag.
Lite trist om han inte har nya konsolen att pilla på då. Känner just nu under denna långhelg att jag inte riktigt har lust att spela nått på gamla Switchen, för jag ska ju ändå börja med nya spelen sen på Switch 2.