Elden Ring: Nightreign - Den förvirrade tråden!
Skulle ha hunnit precis en runda innan jag behövde kuta, ladda fint, sprang runt snabbt i roundtable och direkt in på en match... Problemet var att skärmen vart helt svart men kunde höra att jag rörde runt i menyer lustigt nog. Så fick bita i det sura och vänta tills nästa vända som är ikväll(?)
Det lät märkligt, inte varit med om det själv. Hoppas det fungerar nu ikväll, och ja, 20.10
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
och ja, 20.10
Nice! 40minuter kvar! Hoppas på problemfri upplevelse denna gång
Hann med tre rundor ikväll. Jag tyckte det var skoj. Andra rundan klarade vi alla dagarna och tog preeeecis sista bossen. Jag körde Recluse (häxan) och dom andra var Wylder (riddaren) och Guardian (örnen). Vi fick till ett bra samarbete trots bristen på kommunikation. Ska köra imorgon med hade jag tänkt.
Dom borde gjort möjlighet för split-screen i spelet om man lirar på konsol för soffspelande vänner. Annars får man väl dra ihop ett lan.
Synd att jag inte har några vänner som gillar souls spel.
Jag kommer dock troligtvis köpa detta ändå.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vart mycket stohej igår men han lira kanske 50ish minuter innan det var dags för annat. Idag kl 12-15 är min sista chans ser jag nu på mailet. Annars är det kl fyra på morgonen den 17e och det känner jag inte för
Men, vet inte vad jag ska säga om spelet på så kort tid... Tycker det du sa @dTexN om att det är "Stressrörigtsvårt" stämde väldigt väl överens med vad jag upplevde, slänger in smått förvirrande också ^^.
Vart två dängor som Duchess och vi misslyckades båda gångerna Folk har väldigt svårt för att ressa en när man ligger nere... Vissa står gloende och verkar inte fatta att man ska slå på mig för att få upp mig
Jag måste läsa på hur man gör ultis, Vaati snackade ju om det men självklart när det var dags fattade jag noll... Vet inte om jag missat något uppenbart xD
Tror mick är väldigt nödvändigt. Vet inte om folk lallade runt mest för att det bara är ett test och dom vill kolla runt mer än fokusera men det var inte det lättaste att jaga runt efter mina mates som springer åt varsitt håll x)
Hade ändå småkul trots förvirringen och att vi dog Ser fram emot att spela mer idag!
Förövrigt jag när jag spelade:

Har kört ett gäng expeditions nu.
Till en början tyckte jag att det var alldeles för lite tid?
Men sjuka är ju fler gånger man kör, ju mer tid känns det som att man har på sig. Så vi lär oss filtrera intryck.
Spelet är beroendeframkallande, vaknade idag och tänkte att jag skulle spela, men justja, det går inte
Jag antar att i fulla spelet så kommer vi besöka varje region från basspelet, liurnia, caelid osv.
Limgrave börjar redan kännas lite repetivt och det är väl här mina största fårhagor kommer. Hur löser de långsiktiga, att det inte ska kännas allt för repetivt? Kommer det finnas långsiktiga mål och progress?
Jag vet att detta är ett network test och inte ett test för att utvärdera spelet.
Kan tycka ress-systemet är lite wonky, men det kanske man vänjer sig med. Samma med viss loot där man inte kan läsa hela beskrivningen av dess effekt on the go, utan man måste gå in i menyn. Att fortfarande ha password system för co-op känns inte som det tillhör i 2025, smidigare och modernare sätt borde finnas.
Men shit vad mäktigt det var att spöa sista bossen med ett gäng randoms utan någon kommunikation, vad vi strugglade, vad vi blev downade och fick ressa varandra, men det gick tillslut! Riktigt härlig känsla och det är den jag är här för
🎮 PS5 || LG 55" CX
Precis färdig med dagens test. Har två saker att kritisera.
Kartan är min största farhåga. Nu verkar det ju vara exakt samma hela tiden i nätverkstestet men som jag har fattat det kommer det vara mer slumpmässigt i fullversionen. Jag hoppas verkligen den förändras en hel del från gång till gång annars kommer man att tröttna snabbt.
Det andra är färdigheterna man får. Vissa är riktigt coola som att framkalla blixtar när man rullar eller stjärnregn runt en när man rör sig långsamt. Det finns några stycken i samma tema och dom kan förändra ens spelstil helt under rundans gång. Det kommer dock behövas många färdigheter av detta slag för att balansera upp alla tråkiga (dock nödvändiga) färdigheter som bara ökar stats och liknande.
Själva loopen är väldigt kul. Att försöka hinna med så mycket som möjligt under en dag. Ska vi prova en tuffare boss tidigt för att eventuellt få en fet belöning men kanske dö för många gånger och slösa dyrbar tid eller ska vi fokusera på mindre fiendeläger för att levla så snabbt som möjligt? Vill vi kanske försöka ta så många kyrkor som möjligt för att få fler hälsoflaskor? Bara köra och se var vi hamnar? Alternativen är många med lika många fördelar och nackdelar.
Har man dock ingen plan och ingen tar på sig ledarrollen blir det lätt att man bara springer i cirklar och alla gör sin egen grej åt olika håll. Du tar inte ner en frigående boss själv helt lätt i början så det lönar sig att hålla ihop. Inte minst för att kunna återuppliva varandra. Alla kan dock markera på kartan vart man tycker partyt ska gå.
Har provat alla klasserna och dom har alla bra egenskaper och färdigheter för att kompletera ett party oavsett vilka av hjältarna det består av. Looten är helt ok. Jag kom över några sjukt bra vapen ett par gånger och dom gör stor skillnad. Efter varje runda (oavsett om ni klarar alla dagar eller inte) får man olika reliker som man sen kan utrusta sina hjältar med mellan rundorna. Relikerna ger ytterliggare förmågor och stats som din hjälte sen börjar med varje runda.
Stötte även på några slumpmässiga "events" som att Margit plötsligt dyker upp och förföljer en (vågar man hoppas på The Pursuer i fullversionen?) eller att det börjar regna jättemyror från en portal himlen. Klarar man dessa får man bra belöningar som känns värt det.
Allt som allt har Nightreign potential till att bli skitbra men det är för tidigt att avgöra bara genom detta nätvetkstestet.
Dag ett för mig iaf.
Klarade igenom alla tre senaste expeditions på raken med randoms.
Vi kom alltid till sista bossen vid lv 14/15 och 6-7 estus flasks. Så folks börjar greppa taget, tiden börjar kännas mindre stressigt och det börjar faktiskt kännas mer naturellt överlag, mer avslappnat. Inte sådär stressigt och rörigt som början.
Några Wonky saker jag störde mig på och upptäckte.
Laddningstid mellan startcutscene och att komma in i spelet. Hela laddningen börs göras under cutscenen
Laddningstid från man dött till att komma tillbaka till grace, med tempot så bör det inte brytas med en loadingscreen.
Hela passiva effekten från vissa items visas inte on the go
Navigera mellan items när flera är på backen
Renderingen är vissa fall väldigt efter och grafiken ser grötig ut på större objekt
Passwordsystemet och avsaknad av reconnect
Och nu i efterhand. Limveld kan definitivt inte vara det enda området, det måste finnas fler biomes. Vilket jag tror syntes från trailern
🎮 PS5 || LG 55" CX
Jag är sjukt sugen på mer nu. Detta kommer att bli mitt nya gift. Sista rundan jag körde så fullständigt krossade vi allt motstånd. Vi var så op att sista bossen (eller någon annan för den delen) inte hade en chans. Vi rensade kartan på nolltid och måste ha tagit ner typ tjugo bossar. Märktes klart att folk började få koll på kartan och hur man snabbast levlade.
"Shadow descends upon Limveld, as dark clouds gather in its wake.
Yet, strength and resolve shall cast a defiant light against the twilight of existence."
https://x.com/ELDENRING/status/1905288915612840116
Coolt
The more I practice, the luckier I get.
Nu har recensionerna börjat trilla in.
Verkar vara ett bra spel ändå, om man gillar genren och inte har problem med att köra med några polare(eller randoms). Många högre betyg, men en del där mittemellan också.
För att vara en avstickare där man låtit en ny person fått testat på att sitta i regissörstolen, säkerligen av ett mindre team, så ser det ändå ut som dom lyckats ganska bra.
Nu får vi se vad folket tycker på fredag.
Spanade in denna från Gamespot, vilket ändå lät väldigt lovade.
The Good
Condenses Elden Ring into a thrilling, fast-paced, and aggressive multiplayer experience
The core gameplay loop immediately hooks you in, with each Expedition ending on a climactic boss battle
All eight Nightfarers feel distinct, and each synergizes with the others in various ways
Still manages to tell engaging stories within its multiplayer-centric structure
World and Shifting Earth events keep things fresh
The Bad
Quitting is penalized, but there's no way to restart a failed run
Remembrance progress is confined to a single player, so completing them can be a grind without friends
https://www.gamespot.com/reviews/elden-ring-nightreign-review...
The more I practice, the luckier I get.
Har spelat med randoms hela helgen då jag inte lyckats ragga till några vänner. Men det har gått förvånansvärt bra även fast total brist med kommunikation. 6 nightlords nere
🎮 PS5 || LG 55" CX
Har spelat med randoms hela helgen då jag inte lyckats ragga till några vänner. Men det har gått förvånansvärt bra även fast total brist med kommunikation. 6 nightlords nere
<Uppladdad bildlänk>
Är det kul då?
Elden Ring är ju ändå skoj att hoppa in och joina random världar eller ta in någon till sin egen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Är det kul då?
Elden Ring är ju ändå skoj att hoppa in och joina random världar eller ta in någon till sin egen.
Det har varit kul, men jag tror det börjar plana ut nu. Så länge element of suprise har funnits så har det varit spännande upplevelser.
Eller snarare, det är intensivt. Det är 40min full tempo och koncentration med 2 kortare pauser. För att få ut så mycket som möjligt inför slutbossen.
🎮 PS5 || LG 55" CX