Snabbkollen – Sätt betyg på Battlefield 6!

Robot
Snabbkollen – Sätt betyg på Battlefield 6!
Medlem

Gav en 4:a, spelet är kul, men hitreg problemen drar ner betyget från full pott från mig. Satt i en tank, fiende tank 4 meter från mig, sköt 3 skott mitt på tanken utan att att det registrerades, han sköt 2 skott på mig sen var jag smulor hahahaha. Något som inte stämmer. Samma sak hände när jag sköt rpg, inte en träff fast det skulle varit träff. Har spelat sedan 1942 och denna gång är hitreg rejält off.

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Slaget: Team FZ

Ger det en mycket stabil 4 av 5, efter 51 timmar spelade!

Det är inte perfekt, men har skoj när det spelas! En del frustrationsmoment(det känns som nätkoden spökar ibland, bland annat) och lite buggar, men överlag nöjd. Har inga större problem med kartorna heller direkt, gillar en del mer än andra, men så är det ju alltid. Men avskyr dom inte alls, som en del verkar göra.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

4/5.
Rent funktionellt så är det riktigt stabilt för att vara battlefield vid launch. Starkt när det kommer till infanteriplay. Att kunna dragreviva är det absolut bästa tillägget.

Negativa är Ui, kartorna och fordonsgameplayet som känns lite av eftertanke. (Varför finns det inga loadouts till jet??)

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

En stabil 4a.
Hade varit en femma om det inte varit för att det är lite roulette om vapnen prickar eller inte.

Men kul har jag 👍

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

I sin helhet 4/5. Singleplayer drar ner helheten en smula och det finns vissa buggar och balanseringsproblem de skulle behövt åtgärda. Lite fler maps hade varit kul också, kanske något med skogsmiljö?

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Håller med @ivanhoe68 - Hitreg är mycket problematiskt! Har vi inte kommit längre i 2025? För en titel på 70 euro

Nätkoden behöver putsas till ordentligt i kombination med head glitching som vart ett problem sen BF 3 (så långt jag minns).

Häromdagen låste jag upp en gammal klassiker som alltid varit kul att reta upp folk med... Mortar!

Jag spenderade en bra timme på en training grounds server via Portal. Även bomber från mortar registreras inte alltid. Vissa träffar målet men ger enbart en "suppression assist" och vissa försvinner ur tomma intet

Balanseringar behöver också finjusteras, på vissa håll rejält mer än andra

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Gav en 4:a, spelet är kul, men hitreg problemen drar ner betyget från full pott från mig. Satt i en tank, fiende tank 4 meter från mig, sköt 3 skott mitt på tanken utan att att det registrerades, han sköt 2 skott på mig sen var jag smulor hahahaha. Något som inte stämmer. Samma sak hände när jag sköt rpg, inte en träff fast det skulle varit träff. Har spelat sedan 1942 och denna gång är hitreg rejält off.

När det gäller RPG så har jag för mig att jag såg en video som förklarade detta om man stog för nära det man siktar på så blir det att projektilen inte hinner aktivera sig som i verkligheten typ "en timer", har inte testat detta själv men kan kanske vara det som hänt i ditt fall.

Medlem
Skrivet av Kenlar:

När det gäller RPG så har jag för mig att jag såg en video som förklarade detta om man stog för nära det man siktar på så blir det att projektilen inte hinner aktivera sig som i verkligheten typ "en timer", har inte testat detta själv men kan kanske vara det som hänt i ditt fall.

Jag har stått nära många gånger å det har gått fint att träffa, detta är helt random. 😅

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Spelet 4/5. (Vart är hardcore servers?)
Spelarna 0.23/5

Folk springer som yra höns eller lämlar över kartorna i full sprint och blir nermejade av första motståndaren som har något slags grundläggande taktiskt förstående. Får flashbacks till det enda CoD jag spelade för en herrans massa år sedan, det enda jag spelat online.

Jag har förvisso roligt för det mesta, men det blir lite frustration ibland när samma point cappas om och om igen av samma lilla team på 4 pers, för när mitt team tagit tillbaks den, kutar dom rakt på nästa point (eller är på andra sidan kartan), även om denna squad varit spottad på kartan hela tiden. För den orkar vi inte kolla på, vi ska ju ha coola clips som dom där balla streamers har. /Gubbrant

Jag kanske borde inse att jag är för gammal och ska sitta å spela mina dammiga strategispel istället

Medlem
Skrivet av Kenlar:

Det var så i betan och i andra för tester, du kunde skjuta en RPG rakt ner i backen framför dig utan att den exploderade för den han inte aktiveras. Men inte i fulla releasen. Jag har av ren reflex sprungit fram för att reviva med defibs men missat att jag eller spelet på något vis bytt min klass till engineer och jag skjutit en RPG rakt i backen och dödat mig själv 😂

Annars en svag 4/5 för min del. Det som drar ner betyget är kartorna, för många små kartor. Inga officiella permanenta servrar med tillhörande server browser. Öppna vapen för klasserna. Det är väl de stora puckarna, finns flera mindre men som är smågrejer som troligen ändå kommer små fixas med under spelets livstid.

Medlem

5/5, spelar man i squad och bestämmer sig för att hålla en av punkterna i början på matchen sen aldrig släpper den ur sikte är det helt underbart skojigt.

Kolla dessutom hur underbara dessa nya maps ser ut,

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det var så i betan och i andra för tester, du kunde skjuta en RPG rakt ner i backen framför dig utan att den exploderade för den han inte aktiveras. Men inte i fulla releasen. Jag har av ren reflex sprungit fram för att reviva med defibs men missat att jag eller spelet på något vis bytt min klass till engineer och jag skjutit en RPG rakt i backen och dödat mig själv 😂

Annars en svag 4/5 för min del. Det som drar ner betyget är kartorna, för många små kartor. Inga officiella permanenta servrar med tillhörande server browser. Öppna vapen för klasserna. Det är väl de stora puckarna, finns flera mindre men som är smågrejer som troligen ändå kommer små fixas med under spelets livstid.

Hahaha shit happens eller vad brukar dom säga xD Då vet jag att det är du som kommer nästa gång när jag ligger där och våndas och du spränger dig själv hahaha xD

Medlem

Solklar 5a. Men ja det finns en del problem som behöver fixas till.

Medlem

klar 4a. förstår mig inte på dom som ger spelet 1 i betyg. man ska ju inte köpa spel man inte gillar

signatur

//monster

Medlem

3/5.

Efter 1 500 timmar Battlefield V känns det här som en väldigt avskalad version av Battlefield som snabbt blir repetitivt. Kartorna är alldeles för små och de få "större" kartorna som finns förpestas av krypskyttar som hänger på hustak.

Förhoppningsvis växer spelet med tiden och får fler större kartor och fordon (var är Little Bird??)

Medlem

Gillar det! Tycker de har prickat rätt på mycket.
Finns lite småproblem såklart. Netcode bland annat.

Nästan alla på jobbet har börjat spela tillsammans.
Är en ensam kille dock som sitter och surar för att det får så mycket uppmärksamhet på lunchen istället för hans älskade CoD.
Totalvägrar det militant. Försöker hela tiden prata om nya skins på CoD men ingen bryr sig. Då brukar vi skämta med honom och säga att vi inte spelar Fortnite.

Medlem

Började som en 3:a då jag hade andra förväntningar på ett nytt BF men nu efter att ha spelat en hel del varje dag har spelet gått upp till en 4:a! Det är sjukt beroendeframkallande, kan knappt sluta spela. Det som saknas för egen del är fler kartor och mer innehåll i form av sjökrigsföring med båtar osv. Själva core-gameplay är bra och jag hoppas dom har stora planer på mer innehåll.

Medlem

Satte 4. Hade singleplayer haft typ bäd company 2- vibb så hade de fått fem av fem.

Medlem

Börjat få problem med att BF6 krashar, antingen genom att slänga ut mig till desktop, eller att windows t.om stänger ner och startar om. Spelade ~4h under release-helgen utan några problem, så något måste hänt sedan dess någon med liknande problem? Väldigt märkliga krascher också, börjar med att själva spelvärlden "låser sig", men jag kan fortfarande röra spelaren i några sekunder. Sedan stänger det bara av.
5090/9950x3d med senaste Nvidia drivarna, och windows uppdaterat.

Medlem

FZ, jag misstänker att det är en hel del troll som inte köpt spelet som slänger 1or. Kan man inte ha någon form av "bankid" att man måste verifiera att man äger spelet innan man får rösta på det.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

1
Skriv svar