Snabbkollen – Hittar "Battlefield 6" tillbaka till gamla formen?

Medlem

*HMC*- CliQue all over again får vi hoppas! @CliQue-SinneD

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem
Skrivet av Wezper:

*HMC*- CliQue all over again får vi hoppas! @CliQue-SinneD

Verkligen! Om man hade insett hur bra och kul man hade det när man var mitt i det, först efteråt man inser hur mycket man saknar det 😭

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Förstörelsen och estetiken av det nya spelet ser absolut bättre ut, men sättet man rör sig på och skjuter är fortfarande för ADHD/CoD-aktigt för egen del för att detta ska bli riktigt riktigt bra.
Antagligen blir det bättre än den absolut katastrofala föregångaren, men det säger inte särskilt mycket...

Medlem
Skrivet av Milky_81:

En sak jag saknat rejält i alla battlefield efter bf4 är de dedikerade community-servrarna där det kunde vara t.ex. "only bigger maps, longer/shorter spawn time for vehicles" eller "Metro only, no grenades, max 2 snipers per team", "citymaps only" osv. När kartan började ta slut kunde man via chatten rösta på nästa karta.... Och mycket gick att filtrera fram genom deras utmärkta server-browser. Populära servrar och moddar levde och hade gott om spelare, andra dog ut.

Man kunde enkelt välja det man kände för att spela. På bra servrar fanns dessutom ofta aktiva administratörer som kunde sparka fuskare osv.

This! Håller med till tusen!

Älskar 3an och 4an. Hoppas dom hittar tillbaka till "vanlig" modernt krig, och inte framtid eller dåtid!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Bättre än senaste, men mycket sämre än BC2. Hoppas dock innerligt på att det blir amazing!

Medlem

Tyvärr tappade Battlefield sin magi redan 2013 med BF4 releasen, allt innan det var magi, speciellt BF2. Tror inte att BF6 kommer att vara magi, men det kommer vara att vara kul en stund!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Tyvärr tappade Battlefield sin magi redan 2013 med BF4 releasen, allt innan det var magi, speciellt BF2. Tror inte att BF6 kommer att vara magi, men det kommer vara att vara kul en stund!

Vad var problemet med Bf4?

Medlem
Skrivet av Workout51:

Jag verkar vara den enda som inte bara vill ha ett BF3 eller BF4 BC2. Vill se något nytt samtidigt som jag vill ha tillbaka klasser. Kanske längtar vi efter en känsla som inte går att återskapa?

https://www.youtube.com/watch?v=DM-GZGtqmEw&t=10

Det spel jag haft roligast med. Visst spelade mycket Battlefield 2. Men Vietnam var strået vassare.Gillade verkligen att båda sidor hade sina styrkor och svagheter/ vapen. Vill att de går tillbaka till grundprommisen att simulera verkliga krig.

Har inte spelat så mycket Battlefield efter tvåan. För mycket markörer och varför kan jag se mina fiender och kompanioner genom väggar? Trist

Medlem

bf har sedan fiaskot bf1 varit stendött i min vänkrets o då är vi ändå 50-60st som spelar online i någon form var dag...

Skulle vilja se ett mellanting av 3an och 4an.

/HomieX

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av HomieX:

bf har sedan fiaskot bf1 varit stendött i min vänkrets o då är vi ändå 50-60st som spelar online i någon form var dag...

Skulle vilja se ett mellanting av 3an och 4an.

/HomieX

BF1 var dock väldigt bra

Medlem
Behöver bli tyngre

Enligt mig personligen, så behöver Battlefield 6 detta:

• Långsammare rörelse för infanteri

• Micro + Macro destruction

• Soldatklasser och inga special abilities/tools, ska i så fall tillhöra klassen

• Mer anonyma custom soldater, inga jäkla kloner av samma karaktärer som springer runt

• Ordentligt med tyngd i vapen och ljud

• Skit i 128 spelare, 64 är perfekt

• Mycket jäkla effekter av lera, rök etc som ligger kvar och bidrar till total chaos

signatur

cags

Medlem
Skrivet av Cenorida:

BF1 var dock väldigt bra

Inget jag håller med om alls.
Men det är ju min uppfattning. 😊
Sämst av alla jag spelat... Köpte det inte ens engång utan provade det bara hos vänner.
Så bf 4 var det sista bf spelet jag köpt...

HomieX

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av cags91:

Enligt mig personligen, så behöver Battlefield 6 detta:

• Långsammare rörelse för infanteri

• Micro + Macro destruction

• Soldatklasser och inga special abilities/tools, ska i så fall tillhöra klassen

• Mer anonyma custom soldater, inga jäkla kloner av samma karaktärer som springer runt

• Ordentligt med tyngd i vapen och ljud

• Skit i 128 spelare, 64 är perfekt

• Mycket jäkla effekter av lera, rök etc som ligger kvar och bidrar till total chaos

Bra lista. Det där med mer tyngd i vapen är ett måste. Call of duty lyckades med det perfekt och Battlefield som är mindre arkadigt måste ju få till det. Jag önskar att de la till lite mer taktiska element utan att bli en simulator.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skrivet av RiksPucko:

Allt det roliga som fanns förr i Battlefield är som bortblåst tyvärr. Det enda nyare Battlefield som duger är Battlefield 1.

Ärligt talat älskade jag Battlefield V när man väl hade fixat de tidigaste kinksen, när Pacific kom så var det ett riktigt bra spel som sen övergavs. Hade man väl tagit sig i kragen och släppt en östfronts DLC också så tror jag spelet hade setts annorlunda idag.

Medlem

Zzzzz, det har gått stadigt utför sedan Rallysport Challenge

Medlem

Kan inte Dice börja samarbeta med Offworld Industries och Bohemia Interactive.
Lägg in destruktiva miljöer, AI och en editor i Squad (UE5 är ju på gång) så hade jag aldrig spelat nåt annat.
Drömma kan man.😁

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Zzzzz, det har gått stadigt utför sedan Rallysport Challenge

Kan vara så att du har blivit mer kräsen

12
Skriv svar