Se Xbox Games Showcase med FZ!

Medlem

Xbox Play Anywhere

Game Pass

Att kunna köpa spelet en gång eller prenumerera på spelet, samla och spela sina spel med sin progress över flera relevanta format eller hårdvarukonfigurationer, tack!

Den föråldrade modellen med konsoler och exklusiva spel känns alltmer död.

Stabil presentation.

Medlem

Gillar verkligen "Play anywhere" så jäkla skönt att hoppa mellan platformar och har full tillgång till sina spel.
Ninja Gaiden 4 kommer bli grymt

Medlem

På något sätt var detta ännu tråkigare än Summer Game Fests konferens

Medlem
Skrivet av Devan:

Gillar att de spelade silksong på den nya rog xboxen !!

Ja det var ju nåt iallafall. Dom sa väl något i stil med att Silksong ska släppas i samma veva som Xbox Ally vid Jul.

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem

Utvecklarna av Invincible Vs måste ha haft lite ont i magen efter att Marvel Tokon visades för några dagar sedan.

Medlem

Jag köpte Xbox för Fable, State of Decay, Starfield och Elder Scrolls så jag antar att jag får fortsätta vara besviken.

Och varför ser alla nya spel ut att komma från 2007, jag saknar verkligen att få en wow-känsla av nya grafiska utvecklingssprång...

dyb
Medlem

Mason, the numbers!

Jävlar vilken besvikelse att avsluta med Blops7

Releasehästryttare

Vad de än betalade Ben Schwartz så va de för lite, han är för rolig!

Medlem

Mja, det väl ändå en OK show, varken mer eller mindre. Avsaknaden av deras större kommande titlar kändes ju, men dök ändå upp lite smått och gott.

Avslutet var dock ytterst tveksamt, det behövde vara något annat. Men, det ser ändå ut som BLOPS 7 försöker sig på något nytt med singleplayer-delen? Hur som som helst, så skulle det som sagt behövt vara något annat som sista spel.

Sen trollandet med Silksong, visa inte ens skiten om det inte finns ett datum och en releasetrailer redo!

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av dyb:

Mason, the numbers!

Jävlar vilken besvikelse att avsluta med Blops7

Eller hur! Jag var väldigt nyfiken först, trodde det kunde handla om något intressant action adventure eller skräckspel, men när det visade sig vara blops blev jag bara ledsen

FM-guru
F.d. Sisyr

Fortfarande inget State of Decay 3...

Kul att få se mer (väldigt mycket mer!) av Inxiles nya spel i alla fall.

Medlem

Riktigt bra show tyckte jag, många nya spännande spel på gång, det enda jag tyckte va tråkigt var väl att de flesta var 2026.

Men jag saknade en hel del spel jag gärna vill se mer från. Phil nämnde dock även nytt forza till 25årsjubileumet, dvs nästa år. Men hade gärna sett lite från fable och forza. Och så klart gärna lite mer om elder scrolls också..

Ser fram mot outer worlds 2, tror det kan bli riktigt grymt!

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Xbox Play Anywhere

Game Pass

Att kunna köpa spelet en gång eller prenumerera på spelet, samla och spela sina spel med sin progress över flera relevanta format eller hårdvarukonfigurationer, tack!

Den föråldrade modellen med konsoler och exklusiva spel känns alltmer död.

Stabil presentation.

Så om jag har köpt Indiana jones på steam kan jag spela det på min Xbox?

Medlem

Clockwork Revolution lyckades verkligen verkligen sälja in sig hos mig. Många trailers man sett de senaste dagarna där man antingen kan gissa exakt vad spelet går ut på direkt eller så får man knappt veta någonting. Här var det annorlunda. Ett detektivspel? Nej, ett heist spel? Det är ett FPS? Du kan manipulera tiden? Du kan ändra hela spelvärlden? Mitt intresse är definitivt väckt.

Underbart att Double Fine annonserade ett nytt Lee Petty spel. Älskar Stacking. Det enda man kunde tyda från trailern var att det ser snyggt ut men mina förväntningar är ändå skyhöga.

Medlem

Hela presentationen kändes väldigt corporate och tråkig. Riktigt stelt.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nä? Det var väl mer att ROG-enheten hade stöd för flera launchers. Så tolkade jag det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Skrivet av Dreijer:

Nä? Det var väl mer att ROG-enheten hade stöd för flera launchers. Så tolkade jag det.

Xbox play anywhere = köper du ett spel i en Xbox-butik så äger du det i alla xbox-butiker och kan då spela det både på xbox och på Windows (edit: via deras egen store alltså). Men har du köpt i annan butik ex steam så köper du bara där.

Medlem

Frågan jag ställer mig själv är:

Vill jag köpa spel en gång alternativt prenumerera eller rentav mixa, så att jag kan spela spelen på PC, i soffan med familj och vänner samt bärbart? Eller vill jag köpa ett spel till ett enda låst format (Playstation, Switch etc.)?

För mig som gamer har frågan ett ganska givet svar.

Hade jag fått spela Death Stranding 2 på Xbox, med en Xbox dosa hade jag gjort det och hade kompisar som föredrar Dual Shock/Sense fått spela Indiana Jones eller Gears på Playstation, så hade de gjort det.
Ja justje, kompisarna får spela Indiana Jones och Gears med Dual Shock eftersom Microsoft prioriterar spelarna först.

Ny återstår en intressant fråga, om jag har ett xbox-konto genom Indiana Jones som jag köpt på exempelvis PS5 eller rentav Steam framöver, kommer det innebära att jag kan Xbox Play Anywhere spela spelet på PC, Xbox Series, Xbox Ally X? Om det skulle säkerställas av Microsoft, så är det oerhört bra för oss spelare.

Microsoft befäster sin strategi.

Ett nästa steg jag vill se från Microsoft är att erbjuda så att spelare med sin egen data ska kunna validera sin progress på andra format, exempelvis Achievements/Trophies i multiformatstitlar för att kunna flytta progress från mer låsta format.

(Switch går såklart att spela stationärt och bärbart, men inte på PC, så länge Nintendo inte säger något annat)

Jag gillar väldigt många olika genrer och Microsoft valde att visa väldigt många intressanta spel. Dessutom vet vi att ett nytt Gears, ett nytt Fable och äntligen ett nytt Perfect Dark med flera finns runt hörnet att presentera när som helst.

It's good, too good to be a gamer right now.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Xbox play anywhere = köper du ett spel i en Xbox-butik så äger du det i alla xbox-butiker och kan då spela det både på xbox och på Windows (edit: via deras egen store alltså). Men har du köpt i annan butik ex steam så köper du bara där.

Så om jag köper det på Xbox kan jag spela det på Xbox?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Så om jag köper det på Xbox kan jag spela det på Xbox?

Och på Windows via xbox-butiken. Och på den nya bärbara via xbox-butiken.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Jag köpte Xbox för Fable, State of Decay, Starfield och Elder Scrolls så jag antar att jag får fortsätta vara besviken.

Och varför ser alla nya spel ut att komma från 2007, jag saknar verkligen att få en wow-känsla av nya grafiska utvecklingssprång...

Håller helt med! Men jag väljer att skylla på branschen här. Jag väntar också på att grafiken ska se ut som i speltrailers men jag tror inte att det är Sony, Microsoft och Nintendo som man skyller på.

Medlem

En tydlig skillnad mellan Sony och Microsofts presentation var att på Sonys State of Play så angavs inte andra konsolformat, medan på Microsofts Showcase däremot angavs alla aktuella format inklusive PS5.

Jag tolkar det som att Microsoft har självförtroende och vill att spel ska gå bra för tredjepartsutvecklare också genom maximal exponering.

Medlem

Mitt sug efter en Switch 2 dog ganska snabbt nu.

Medlem

Blir inte ROG Xbox Ally X toktokdyr så blir det en sådan.
Har ingen bärbar spelmaskin, förutom Switch 1, och varit sugen på en ett bra tag nu. Så då kan jag vänta lite till.
Men jag undrar varför den inte har Oled skärm och Wifi 7.

12
Skriv svar