Diskutera – Bästa Nintendo-spelet genom tiderna!

Medlem

Jag har väldigt svårt att känslomässigt fastna hårt i något överhuvudtaget. Så nya Nintendo spel är oftast bäst. Med det sagt så kommer jag att spela igenom Zelda breath of the wild och Zelda Tears of the kingdom igen på Switch 2.

Medlem

Sjukt svårt!

Zelda 3 - A Link To The Past måste nog ändå komma först, det är helt fantastiskt!
Super Mario 64, kommer ihåg första gången jag testade det någonstans i Stockholm i en demokiosk, och det är nog ett av dom bästa spelminnena jag har, tillsammans med när jag väl hade min N64 och hela spelet hemma, magi!
Zelda - Ocarina Of Time, också helt magiskt, följe utvecklingen i Super Power och Super Play!
Super Metroid är också helt fantastiskt!

signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

En bubblare som inte nämnts är Super Smash Bros till N64.

Nog det Nintendo-spel jag har flest timmar i och kanske också haft roligast med. Och åt. Har skrattat mycket åt alla fula ljud och dråpliga situationer som så lätt uppstår.

Var det det spelet som startade den här "herre på täppan"-genren också eller? En eloge i sig i så fall. Om inte först så antar jag att de gjorde det jävligt bra jävligt tidigt.

Skrivet av alex_ceci:

En bubblare som inte nämnts är Super Smash Bros till N64.

Nog det Nintendo-spel jag har flest timmar i och kanske också haft roligast med. Och åt. Har skrattat mycket åt alla fula ljud och dråpliga situationer som så lätt uppstår.

Var det det spelet som startade den här "herre på täppan"-genren också eller? En eloge i sig i så fall. Om inte först så antar jag att de gjorde det jävligt bra jävligt tidigt.

Nja, Kunio-kun gjorde det redan till NES!

Medlem

Super Mario World.

Medlem

Spännande!

Edit: inser att det kanske kan tolkas ironiskt men det var inte menat! På riktigt spännande att ett sånt spel finns till NES 😀

Medlem

Super Mario 64 helt klart.
Wave Race 64 borde nog få silver. Oerhört synd för att inte säga rent av konstigt att man övergett det.

men ska tilläggas, jag har inte spelat te.x senaste Zelda. Jag tyckte det som kom innan var rätt bra, men SM64 var verkligen banbrytande, tycker inte någon Zelda har varit det egentligen.

Skrivet av alex_ceci:

Spännande!

Edit: inser att det kanske kan tolkas ironiskt men det var inte menat! På riktigt spännande att ett sånt spel finns till NES 😀

Haha, lugnt. Jag tolkade dig rätt även innan edit! Och ja, det är ett ganska unikt spel i NES-biblioteket.

Medlem

1. Super Metroid
2. Legend of Zelda: A Link to the Past
3. Super Mario World
4. Super Mario Bros 3
5. Legend of Zelda

5 briljanta spel som är precis lika bra idag.

123
Skriv svar