Den stora Switch 2-tråden
Nä, känner inget sug för den titeln.
Switch 1 spel, många iaf blir ju mycket bättre på 2:an, så dom finns ju också😁
Är du inte sugen på Donkey kong nästa månad?😅
Är kluven till det spelet, men vi fick iofs en försenad julklapp av Trollhättan stad i form av ett presentkort på 550 kronor, som kan användas i alla butiker i Trollhättan. Vem vet, kanske åker till El-giganten på releasedagen. 😍
Hoppet lever. Team polski lämnar Köpenhamn och danelandet bakom sig!
Är det från Nintendo Irland?
Helt sjukt att jag fick min på releasen därifrån, fast jag fick sms att den inte skulle komma förrän idag..
Är det från Nintendo Irland?
Helt sjukt att jag fick min på releasen därifrån, fast jag fick sms att den inte skulle komma förrän idag..
Tyskland faktiskt När de missade att skicka före releasedatum så ändrades plötsligt leveransen hos DHL från Express till Economy. Så den lastades på en lastbil istället för ett flygplan Lastbilen kom iväg i fredags från polen och kom fram i köpenhamn idag.
Hur är dom nya joycons-spakarna?
På Switch 1 var dom bedrövliga jämfört med "riktiga" kontroller. Gick inte att spela FPS tex. Är dom nya dubbelt så långa och mindre hackiga?
Inte spelet med dem bara fingrat runt lite i menyer, tyckte de kändes lika bra/dåliga som gamla. Spelar alltid med Pro controller (riktig kontroll).
Funderar på att skaffa Echoes of Wisdom. Det ska tydligen flyta riktigt bra på Switch 2.
Någon som testat det?
Jag har testat, flyter på hur bra som helst och ser helt fantastiskt ut med HDR och högre upplösning.
På Switch 1 var dom bedrövliga jämfört med "riktiga" kontroller. Gick inte att spela FPS tex. Är dom nya dubbelt så långa och mindre hackiga?
Jag tycker allt är bättre med Switch 2 inklusive spakarna. Det är givetvis inte som att hålla i vanlig kontroll med god kvalité men bättre än sist.
Nintendo Direct:
2017 - June 13
2018 - June 12
2019 - June 11
2021 - June 15
2022 - June 28
2023 - June 21
2024 - June 18
2025 - ?
Alltid vart en Direct i Juni. Bortser man från 2022 så brukar det vara denna eller nästa vecka.
Gissningsvis: Torsdag 12 Juni eller Torsdag 19 Juni
Taggad! 😍
Nintendo Direct:
2017 - June 13
2018 - June 12
2019 - June 11
2021 - June 15
2022 - June 28
2023 - June 21
2024 - June 18
2025 - ?
Alltid vart en Direct i Juni. Bortser man från 2022 så brukar det vara denna eller nästa vecka.
Gissningsvis: Torsdag 12 Juni eller Torsdag 19 Juni
Tror det måste dyka upp en Direct nu i sommar, vi vet ju inget om releasekalendern för hösten.
De nya spakarna har bättre reach/större rörelseomfång, så man får bättre precision med dem än de gamla joy-cons.
Imorgon kommer min leverans. Förhoppningsvis. En fråga, någon som köpt nintendo online + expansion pack, 12 months, på typ cdkeys 324 kr just nu. Värt?
Jag köpte det direkt, enbart för att kunna uppgradera TOTK och lira lite gamecube. 40kr i månaden är ändå helt ok. Men köpte det till fullpris då.
Jag har inte hängt med i 120hz alternativet. Om har det på kommer Switch 2 spel som använder det bara köra spelen i 1080p?
Ja det stämmer. Switch 2 stöder som max 60hz i 4k.
Jag har testat, flyter på hur bra som helst och ser helt fantastiskt ut med HDR och högre upplösning.
Härligt. Jag har sparat detta till Switch 2. Gött att det verkar som väntan var värt det.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Imorgon kommer min leverans. Förhoppningsvis. En fråga, någon som köpt nintendo online + expansion pack, 12 months, på typ cdkeys 324 kr just nu. Värt?
Jag tycker ordinarie pris på 429kr/år är mycket prisvärt med tanke på hur många gamla klassiker du får tillgång till.
Det dyra kommer sen när man vill ha "rätt" handkontroller till alla
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Dagens levereranser (hittills).
Har uppdaterat bägge Ultimate-kontrollerna. Bägge två känns helt i nyskick och en verkar inte ens varit tagen ur förpackningen tidigare. 299:- styck är ett riktigt vrakpris för vad man får här. Galet.
Väskan var nåt billigt jag hittade på Amazon. Ytterhöljet är hårt och påminner om väskan som följer med till steam deck. Verkar helt ok.
Nu till att testa lite spel 😅
Hur fungerar Ultimate-kontrollerna med nya firmware uppdateringen för Switch 2? Fungerar allt som det ska? De ser ut att vara ett bra alt helt klart.
Härligt. Jag har sparat detta till Switch 2. Gött att det verkar som väntan var värt det.
Härligt! Jag tycker det väldigt bra. Mycket nöje!
Hur fungerar Ultimate-kontrollerna med nya firmware uppdateringen för Switch 2? Fungerar allt som det ska? De ser ut att vara ett bra alt helt klart.
Allt funkar, knappar, gyro, vibration etc. Uppdaterat och testat 4st utan problem.
Allt funkar, knappar, gyro, vibration etc. Uppdaterat och testat 4st utan problem.
Härligt vet du om det går att ha flera 8bit ultimate inkopplade samtidigt eller ställer det till det? Tänkte om man t.ex. har 2 st 8bit ultimate & en vanlig pro 2 controller.
Vad jag förstått så ska Switch 2 i alla fall klara av att ha 8 st trådlösa kontroller samtidigt men frågan är hur det kommer fungera med flera 8bit ultimate kontroller eller om detta bara gäller deras egna kontrollers.
Härligt vet du om det går att ha flera 8bit ultimate inkopplade samtidigt eller ställer det till det? Tänkte om man t.ex. har 2 st 8bit ultimate & en vanlig pro 2 controller.
Vad jag förstått så ska Switch 2 i alla fall klara av att ha 8 st trådlösa kontroller samtidigt men frågan är hur det kommer fungera med flera 8bit ultimate kontroller eller om detta bara gäller deras egna kontrollers.
Jag kan göra ett vetenskapligt test när jag kommer hem :). På switch 1 hade jag iallafall inga problem att kombinera vanliga pro och 8bitdo. Har kört 2 ultimate, 1 pro 2 och 1 Nintendo pro vid något tillfälle då iallafall.
Men... Kan dra ihop ett par av kidsen och testa när jag kommer hem, men jag tror inte det ska vara några problem
Tror det måste dyka upp en Direct nu i sommar, vi vet ju inget om releasekalendern för hösten.
Med tanke på att Pokemon Presents är i Juli och Mario kommer vara fokus i September med stor sannolikhet (40 års jubeleum) så förmodar jag att det är en Direct nu i Juni som vanligt. Vilken vecka lämnar jag osagt, kanske nästa.
Jag hoppas verkligen att Metroid Prime 4 är typ en Augusti eller September titel som vi får releasedatum på nu i Juni och inte den stora titeln för året i November och inför julhandeln. Att Nintendo har en till stor överraskning att bjuda på för året i nästa Direct. 3D Mario??
Jag tror även att riktigt många Switch 1 titlar kommer få Switch 2 editions senare under året (en del gratis patchar och en del betalda versioner). Har svårt att se att inga fler titlar får Switch 2 editions
Med tanke på att Pokemon Presents är i Juli och Mario kommer vara fokus i September med stor sannolikhet (40 års jubeleum) så förmodar jag att det är en Direct nu i Juni som vanligt. Vilken vecka lämnar jag osagt, kanske nästa.
Jag hoppas verkligen att Metroid Prime 4 är typ en Augusti eller September titel som vi får releasedatum på nu i Juni och inte den stora titeln för året i November och inför julhandeln. Att Nintendo har en till stor överraskning att bjuda på för året i nästa Direct. 3D Mario??
Jag tror även att riktigt många Switch 1 titlar kommer få Switch 2 editions senare under året (en del gratis patchar och en del betalda versioner). Har svårt att se att inga fler titlar får Switch 2 editions
1 månad kvar om jag ska vara helt ärlig
Fick hem min Switch 2 idag. Köpte Fast Fusion men blev lite missnöjd, inte på gameplay men upplösningen känns rätt hemsk. Mariokart World är då snyggt upplöst så det är ju inte fel på Tven eller dockan men hade nog förväntat mig mer likt Wipeout HD på ps4 pro. Annars känns konsolen som ja, Nintendo Switch.
En annan sak jag testade, Hollow knight har en liten input delay om man spelar trådlöst med dom gamla pro controller eller med joycons. Med sladd till dockan känns det dock perfekt. Återstår att se om det är samma sak med Pro controller 2. Får skaffa en i veckan.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
1 månad kvar om jag ska vara helt ärlig
1 månad till vad?
Jag hämtade mitt Switch 2 idag. Men nu under setupwn och jag vill föra över allt ifrån min Switch 1 så ska jag logga in på mitt Nintendo konto. Men möts bara av en vit skärm och "This page could not be displayed." Har försökt ändra på mina router inställningar för DNS server men utan framgång. Snälla vet någon vad detta kan bero på? 😭
Jag hämtade mitt Switch 2 idag. Men nu under setupwn och jag vill föra över allt ifrån min Switch 1 så ska jag logga in på mitt Nintendo konto. Men möts bara av en vit skärm och "This page could not be displayed." Har försökt ändra på mina router inställningar för DNS server men utan framgång. Snälla vet någon vad detta kan bero på? 😭
Jag har precis samma problem...