PS5-kontrollen Dualsense kommer kunna kopplas till flera enheter samtidigt
Vad för användningsområden kan man ha av detta?
Frågar för att jag undrar och inte riktigt kommer på något.
Edit:
Kanske exempelvis att slippa ansluta på nytt när man växlar mellan att spela med sin Dualsense på PS5 och PC?
Kopplade min kontroll till min Samsung tv när jag körde gamepass och käka Mcdonalds. Där är det ju användbart om den kan vara parkopplad till olika saker. Tar inte.jätte lång tid att koppla om men skönt om man kan slippa.
Kanske exempelvis att slippa ansluta på nytt när man växlar mellan att spela med sin Dualsense på PS5 och PC?
Exakt så!
Inte samtidigt va? Den sparar väl bara enheterna i minnet.
Det låter ju lite så på formuleringen men låter märkligt. Isf skönt för tubers som jämför spelversioner, typ remake mot original
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Kopplade min kontroll till min Samsung tv när jag körde gamepass och käka Mcdonalds.
The return of jontebula.
Det låter ju lite så på formuleringen men låter märkligt. Isf skönt för tubers som jämför spelversioner, typ remake mot original
Det kommer också att gå minst dubbelt så fort att arbeta av backloggen. Allt hänger på hur många tv-apparater och spelmaskiner man äger.
Vore bra om man slipper para om den mellan olika enheter ifall man växlar ofta. Snart kommer en ny AppleTv med troligtvis mycket bättre GPU och då kan det vara skoj om man kan spela lite på den utan att behöva en separat handkontroll.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Vad för användningsområden kan man ha av detta?
Frågar för att jag undrar och inte riktigt kommer på något.
Edit:
Jag har ett par Sony lurar och en app på mobilen. Nu har jag den autoconnectad både till datorn och mobilen så om jag spelar något och det ringer så hoppar den till telefonen eller om jag drar ut och har lurarna på mig så är den kopplad till mobilen. Även en smartapp som kan hjälpa till om det inte går som det skall. Vore väl smidigt om fler prylar fungerar liknande.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Det här väldigt bra nyhet och efterlängtat av mig från Sony.
Jag läste också att Stellar Blade blir det Sony spel med flest aktiva spelare på Steam inom 24 timmar från släpp med sina 99 980 spelare. Så nu kan de nästa 100 000 spelarna avnjuta Stellar Blade på PC mer sömlöst med Dual Sense.
Däremot läste jag sent igår nyheten om att Days Gone studion Bend säger upp 30% av teamet som konsekvens av att Sony valt att lägga ned ett spelprojekt.