Stellar Blade hyllas av pc-spelarna
Med tanke på att de aldrig kommer dag 1 utan 1+ år efter till PC om de kommer alls, allihop som är exklusiva.
Ah du tänkte så. Det är dag ett som är skillnaden ja. Hur var det med Helldivers 2?
Ah du tänkte så. Det är dag ett som är skillnaden ja. Hur var det med Helldivers 2?
Det var inte PS exklusivt mer än på konsoller. Kom till PC och PS5 samtidigt. Needless to say, köpte på PC.
I drank what?
Hur man säger till alla att man inte spelar några playstation spel utan att säga det rakt ut.
Så antar att du aldrig spelar några 3rd person spel alls då eftersom dom är snarlika playstations spel fast i dom flesta fall sämre.
Har PS5. Körde runt 10-12 timmar Stellar Blade, sålde. Jag förstår ärligt talat inte varför folk tycker att det är så bra. Det gjorde samma saker som massa andra action-spel i samma stuk gjort länge, fast sämre? De linjära områdena var tråkiga så in i. Storyn totalt blaskigt ointressant.
Kul för alla som gillar det, jag vill inte att någon ska gilla det mindre än de gör, men... Jag kände verkligen inte att det gav något extra, så GotdonFs bedömning känns väldigt rimlig.
Nej. Jag hade alltid en x-box innan, sedan började de släppa de få exklusiva de hade dag 1 till PC. Har aldrig ägt en xbox sedan dess. Om jag spelar på PC, varför skulle jag använda en handkontroll som är sämre på alla sätt och vis jämfört med mus + tbord.
Det fina med Xbox som plattform är att jag kan välja att spela på PC, en Xbox Series och runt hörnet en Xbox Ally X. Jag kan ska spela med kompisarna med bibehållna funktioner trots "crossplay", det går inte med Playstation i dagsläget och det beror enkom på Sony. Kul att du hittat ditt bästa kontrollupplägg. Jag anser att kontroll är överlägset tangentbord i vissa spel, i andra spel är det tangentbord och mus överlägset och i vissa är en Wii-mote sanslöst bra.
Jag förstår ärligt talat inte varför folk tycker att det är så bra. Det gjorde samma saker som massa andra action-spel i samma stuk gjort länge, fast sämre? De linjära områdena var tråkiga så in i. Storyn totalt blaskigt ointressant.
Jag är lite inne på det här spåret. Stellar Blade känns som motsvarigheten till Dead or Alive i fightinggenren, där Tekken, Soul Calibur, Street Fighter, Mortal Kombat, Killer Instinct alla är bättre alternativ.
Människor tycker olika, vissa gillar äkta italiensk pizza, andra gillar sunkig turkpizza och somliga likt jag själv gillar både och, medan några inte ens skulle äta pizza om de fick betalt.
Är det något fel att inte spela spel på Playstation? Måste alla spela på Playstation och tycka att tredjepersonsspel är bra och framförallt tredjepersonsspel på Playstation är bra?
Åsiktskorridoren.
Fattar verkligen inte grejen med att vissa spelare måste vara negativa mot spelare som uttrycker att de inte gillar ett visst spel, en viss serie, genre eller en viss konsol. Denna lättkränkthet är larvig.
Stellar Blade och andra tredjepersonsspel blir väl inte sämre spel av att vissa spelare i all sin rätt inte gillar spelen i fråga?
Jag gillar förvisso många tredjepersonsspel och även många på Playstation, Stellar Blade är okej enligt mig, saknar substans som fångar mig, men defintivt värt en genomspelning. Stellar Blade är för mig på lite på samma nivå som Flintlock: The Siege of Dawn, där jag tycker Flintlock är snäppet vassare på vissa sätt och sämre på andra sätt, och inget av spelen når hela vägen fram till mig.
Genren har enligt mig betydligt bättre spel.
Däremot förstår jag och respekterar att inte alla gillar de väldigt många tredjepersonsspel som finns och att de kan upplevas som generiska alster.
Behöver jag gå till direkta eller indirekta personangrepp på grund av deras preferenser, åsikter etcetera? Nej, verkligen inte.
Folk får spela på vilken plattform dom vill men att säga att alla playstation spel är samma bara för att det är 3rd person är så fel, det va det jag menade men sen vart du ledsen och gick in på saker jag aldrig nämnt.
Angående crossplay så är det inte Sonys fel utan Xbox.
Sony gick till Xbox under ps3 och 360 tiden och frågade om crossplay, Xbox sa nej till det. Sen halvvägs in i ps4 och Xbox one tiden kröp Xbox till Sony om crossplay och då sa Sony nej. Så i grund och botten så Xbox fel.
Det var inte PS exklusivt mer än på konsoller. Kom till PC och PS5 samtidigt. Needless to say, köpte på PC.
Då förstår jag att du också hoppas att de släpper sina spel på PC dag ett så att du slipper tvingas spela på konsol.
Folk får spela på vilken plattform dom vill men att säga att alla playstation spel är samma bara för att det är 3rd person är så fel, det va det jag menade men sen vart du ledsen och gick in på saker jag aldrig nämnt.
Nu uttryckte GordonF att Playstation spel mestadels är tredjepersonsactionäventyr. Och har man spelat ett bättre i varje genre så förstod jag det som att han därför inte kände sig manad att spela Sonys tredjepersonsspel. Det är inget fel alls i att han så subjektivt tycker att Sony har många generiska tredjepersonsspel. Är det då legitimt med indirekta personangrepp gentemot GordonF?
Fem av fem möjliga av Sonys egna bäst säljande spel på PS5 är alla tredjepersonsactionäventyr, ett och annat med inslag av rpg. (Vilket varken är rätt eller fel enligt mig, det är så). Fast jag förstår och respekterar hans kritik även om jag inte håller med.
Förövrigt så:
Jag vart oerhört ledsen, jag grät i floder, floderna blev en tsunami, tsunamin blev en syndaflod, syndafloden sköljde bort alla förstapersonsspel och tredjepersonsspel utom ett vardera ur dessa föddes de pixelbaserade 2D-spelen och sakta men säkert växte otaliga förstapersonsspel och tredjepersonsspel fram igen genom den himmelska pliktens väg (NinTenDo) på fruktbara slätter och människorna med dem ...
Stellar Blade känns som ett okej generiskt tredjepersonsspel, enligt mig. Jättekul att många steam-plebejer roas av det och att många Playstation-plebejer är lättroade.
Nu uttryckte GordonF att Playstation spel mestadels är tredjepersonsactionäventyr. Och har man spelat ett bättre i varje genre så förstod jag det som att han därför inte kände sig manad att spela Sonys tredjepersonsspel. Det är inget fel alls i att han så subjektivt tycker att Sony har många generiska tredjepersonsspel. Är det då legitimt med indirekta personangrepp gentemot GordonF?
Fem av fem möjliga av Sonys egna bäst säljande spel på PS5 är alla tredjepersonsactionäventyr, ett och annat med inslag av rpg. (Vilket varken är rätt eller fel enligt mig, det är så). Fast jag förstår och respekterar hans kritik även om jag inte håller med.
Förövrigt så:
Jag vart oerhört ledsen, jag grät i floder, floderna blev en tsunami, tsunamin blev en syndaflod, syndafloden sköljde bort alla förstapersonsspel och tredjepersonsspel utom ett vardera ur dessa föddes de pixelbaserade 2D-spelen och sakta men säkert växte otaliga förstapersonsspel och tredjepersonsspel fram igen genom den himmelska pliktens väg (NinTenDo) på fruktbara slätter och människorna med dem ...
Stellar Blade känns som ett okej generiskt tredjepersonsspel, enligt mig. Jättekul att många steam-plebejer roas av det och att många Playstation-plebejer är lättroade.
Så om man har spelat det bästa spelet i sin genre så kan man sluta spela?
Eller kan det vara så att man hittar ett bättre spel ibland än tidigare eller att man kan uppskatta bra spel trots att dom inte är bäst.
Eller kan det vara så att man hittar ett bättre spel ibland än tidigare eller att man kan uppskatta bra spel trots att dom inte är bäst.
Svaren på din fråga är nog subjektiva, eftersom varje människa är en suverän människa. Om du frågar mig så kommer jag att fortsätta spela tredjepersonsspel.
Detta kan vara det sämsta argumentet någonsin.
enlighten us...
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
enlighten us...
Nej. Om du inte kan förstå bristerna i argumentet som använts så lever vi på helt olika världar och då går det inte att enlighten dig.
Men för att vara snäll kan jag ju ge dig en (av flera) vinkel på det och det är att priset på ett spel inte är baserat på hur bra/dåligt det är.
Ha en trevlig helg med stellar blade som du köpt för 750kr.
fasiken vad nice. Är det nån som har spelat det och kan vittna om spelet?
Spelade Ps5 versionen när det begav sig och fullständigt älskade det! Utmanande precis action som aldrig kändes orättvis, utan massa jäkla billiga deaths via oväntade stup eller oneshots. Gillade även storyn som kändes som en rätt klassisk sci-fi historia.
Grafiken och designen på Naytiba-fienderna höll sjukt hög nivå med bra flyt rakt igenom, med många fiende-typer och lysande bossar.
Lätt att se det som en jiggle-physics simulator vid första anblick, men frågar du mig så är det här ett av dom skarpaste nya IP Playstation har. Så jag hoppas på en tvåa, vilket känns troligt med tanke på hur bra det har motagits.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Nej. Om du inte kan förstå bristerna i argumentet som använts så lever vi på helt olika världar och då går det inte att enlighten dig.
Jag spelade demot och sedan köpte det. Är bara några timmar in. Men jag tycker det är väldigt kul och välgjort.
Mitt tips är att ladda ner demot på Steam!
Mitt favoritspel från de senaste 15 åren, om inte 20.
...Lätt att se det som en jiggle-physics simulator vid första anblick...
Fast nu ÄR det ju verkligen det och det är ganska häftigt. För det är ju inte bara guppande bröst, men också guppande fläsk och organ på allehanda monster! Skämt åsido, så bidrar fysiken till en jävligt skön känsla när man köttar och styckar ihjäl monster med svärdet!
Skulle inte köpa det, då jag redan hade det på PS5. Men demot flöt på så jävligt bra på 10+ år gammal hårdvara, att jag inte kunde låta blir. Det är så här spel ska optimeras!!!
Att spela det igen också, på en CRT med knivskarp rörelseskärpa, är för mig en helt annan upplevelse.
Sorry helt off topic, men spelar du på en CRT?? Inget illa menat, är genuint nyfiken på hur det funkar idag.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Sorry helt off topic, men spelar du på en CRT?? Inget illa menat, är genuint nyfiken på hur det funkar idag.
Av och på ja.
Jag kör ett GTX Titan X kort, sista och kraftigaste grafikkortet med inbyggd RAMDAC(analog signalkonverterare). Sedan kan man även köpa och använda en HDMI-till-VGA adapter, för nyare grafikkort.
För det mesta så så kör jag retroaktiga spel på den här datorn, främst från Windows XP eran. Men Stellar Blade överraskade med att ha fullgott stöd för 4:3 upplösningar. UI:n skalar perfekt!
Av och på ja.
Jag kör ett GTX Titan X kort, sista och kraftigaste grafikkortet med inbyggd RAMDAC(analog signalkonverterare). Sedan kan man även köpa och använda en HDMI-till-VGA adapter, för nyare grafikkort.
För det mesta så så kör jag retroaktiga spel på den här datorn, främst från Windows XP eran. Men Stellar Blade överraskade med att ha fullgott stöd för 4:3 upplösningar. UI:n skalar perfekt!
Häftigt! Har inte pillat på CRT skärmar på säkert 10+ år sen. Har inte ens funderat på hur bra det skulle funka med moderna spel. Till retrospel kan jag förstå att det är bättre än en modern skärm.
Och CRT har ju fördelen att man kan trycka på deguass
Tack för infon! LIte sugen på att testa faktiskt
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Häftigt! Har inte pillat på CRT skärmar på säkert 10+ år sen. Har inte ens funderat på hur bra det skulle funka med moderna spel. Till retrospel kan jag förstå att det är bättre än en modern skärm.
Och CRT har ju fördelen att man kan trycka på deguass
Tack för infon! LIte sugen på att testa faktiskt
Jag tänkte inte ens tanken först själv, men när de släppte ett PC demo, tänkte jag: "Vafan, skadar väl inte att pröva, bara för skojs skull?".
Foto av Stellar Blade på en Samsung Syncmaster 957p.
Har även en Dell P991 Trinitron, men den är svårare att fotografera.
Då förstår jag att du också hoppas att de släpper sina spel på PC dag ett så att du slipper tvingas spela på konsol.
Skulle inte säga "tvingas" utan jag väljer det. Visst, omständighterna är inte optimala men sen vissa spel är kul på stor TV.
I drank what?
Skulle inte säga "tvingas" utan jag väljer det. Visst, omständighterna är inte optimala men sen vissa spel är kul på stor TV.
Blir klart lättare att välja när ens andra val inte finns åtminstone 😉
Men det är väl det som gör det trist att köpa en ny PC eller en Xbox Ally X då tex GTA6 inte kommer att finnas där dag ett. Jag föredrar konsol av olika anledningar, men har en ny 34" till datorn så skärmstorlek är inte en av anledningarna riktigt. Känns stort när man sitter nära.
Jo men jag skrev att det varit mycket 3e person action äventyr under lång tid på playstation. både högt och lågt.
detta säger jag inte är dåligt men det såg "meh" ut inget som lockar mig. Jag kan mycket väl få ett sug att spela ett 3e persons action äventyr nångång i framtiden men då kanske det blir detta eller nått av 35 andra spel som jag hoppat av samma anledning.
3e persons action äventyr är lite som att handla nått man är sugen på ica, man tar bara nått.
Jag har spelat TV/dator-spel sen 80-talet så jag har spelat en hel del spel och smakerna har ändrats med tiden.
Utvecklar det jag skrev tidigare i tråden lite.
Stellar Blade var den största anledningen till att jag plockade upp en PS5 förra året iom att det var utannonserat som exklusivt fram till rätt nyligen. Det såg väldigt lockande ut - snyggt, röjigt. Gillar perfect parry/perfect dodge i spel.
Början av spelet var tråkig. Följ korridoren. Gör extremt basic platforming på en nivå som inte var ett dugg underhållande, kändes mest dittvingad för att göra något annat än att gå i en rak linje och slåss hela tiden (vilket är något jag hellre hade gjort). Level design är inte bra, helt enkelt. När man kommer in i andra typer av zoner so är även det sämre än i mycket annat som finns att spela nuförtiden.
Striderna var okej, men inte mer än det. Sekiro sätter en guldstandard som det här spelet är ljusår ifrån. Den gör ingenting unikt eller intressant - det är verkligen bara dodge/parry, sen slå. Några alternativ till låses upp alldeles för många timmar in, men kände inte att det blev märkvärt intressantare. Basic, helt enkelt, och timingen klickade inte med mig. Kände inte at det alltid flöt ihop rätt med animationerna.
Storyn är inte heller den någon att hänga i julgranen, framförallt inte framförandet. Det kanske blir otroligt mycket bättre längre in, som jag förstår det kom jag runt 60% in i spelet innan jag lade ned. Men jag tycker att saker borde vara bra även de första 12 timmarna.
Visuellt - det är ju snyggt, men uppskattade inte estetiken i miljöerna. Det är ju dock till hundra procent smaksak. Trött på grått/brunt (även om det åtminstone var en hel mättade färger) och hoppas verkligen att vi inte är på väg in i en sån era igen.
Så den största behållningen var kanske Eve själv, men koreansk docka-looken är inte min favorit, och koreanska mode-val där plastiga utstyrslar är poppis har alltid varit något jag ogillat. Det finns ju fick ett gäng andra utstyrslar att välja på, så det kommer man runt en bit in.
Så spelet gör många saker på ett kompetent sätt, men stack aldrig ut som märkvärt jämfört med saker jag redan varit med om, och det som är dåligt och mediokert gjorde sig alldeles för närvarande för att jag skulle orka fortsätta tvinga mig igenom det. Jag försökte verkligen tycka om det, hoppades att saker skulle kännas bättre längs vägen, och jag önskar att jag hade kunnat se det folk gillar så mycket med det ser, men det fick räcka.
Jag är defintivt nyfiken på vilka liknande spel folk som gillar Stellar Blade spelat innan och om den här typen av tighta actionspel är en favoritgenre för dem i allmänhet? En del spel jag inte fastnar för förstår jag ju direkt varför andra tycker om, men inte detta.
Men för att vara snäll kan jag ju ge dig en (av flera) vinkel på det och det är att priset på ett spel inte är baserat på hur bra/dåligt det är.
Ha en trevlig helg med stellar blade som du köpt för 750kr.
Jag visste inte att jag köpt det spelet, där ser man
Men om spelet är ett bra spel som de gör en remake/remaster på så ser jag inga problem med priset. Det kostar att göra uppgraderingar osv. Vet inte riktigt vad felet är...
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>