Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Jag trodde jag tidigare skrivit om filmatiseringarna av danska författaren Jussi Adler-Olsen (ej läst böckerna) om "Avdelning Q" och huvudpersonen Carl Mörck, men hittar det inte så det får bli en ny post istället för en svarspost med denna information.

De äldre filmerna om Carl Mörck var riktigt bra polisthriller's och jag såg de tre av numera såg jag fyra filmerna på Prime, som fortfarande verkar finnas kvar.

De äldre filmerna på Prime,
https://www.primevideo.com/-/sv/detail/Department-Q-The-Keepe...

Wiki,
https://sv.wikipedia.org/wiki/Avdelning_Q

Så vadan denna början/inledning?

Jo!
Nu har första boken även kommit ut som en TV serie på Netflix under namnet "DEPT.Q - Not All Causes Are Lost". Började faktiskt titta på serien utan att läsa något och missade därmed först en stund med att göra kopplingen till de tidigare gjorda danska filmatiseringarna

Nåväl,
En serie med riktigt bra skådisar, en väl sevärd och spännande serie som rekommenderas för de intresserade av gebitet (jag har faktiskt något avsnitt kvar just nu, men det ändrar garanterat inte mitt omdöme).

Serien om "DEPT.Q" på Netflix,
https://www.netflix.com/se/title/81487660

Respektabla och som jag tycker välförtjänta 8.3 på IMDB,
https://www.imdb.com/title/tt27995114/

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Cobra Kai. Tråkigt att den är slut 😢

Medlem

Dept. Q. Grymt spännande kriminaldrama.
Kul att en

svensk skådis har en av de bästa rollerna. Alexej Manvelov

Medlem

Dept Q jag också. Mycket bra

Medlem

Slow Horses på Apple TV+

Riktigt bra serie!

signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Dept.Q, (Netflix)kriminalserie från 2025

Hyffsad serie, dock för seg o långdragen, det va 9 avsnitt men hade räckt gott o väl med hälften…

Medlem

Tokyo Vice. Spännande och lite annorlunda då den utspelas i Tokyo, fascinerande miljöer.

Medlem

Death Note. Animen.

Jag påbörjade denna serien för många år sedan. Blev mindblowned så det heter duga flera gånger. Men jag tappade tråden någonstans runt avsnitt 30.

Nu har jag sett om och klart hela rubbet.

Herregud. Superlativen haglar inom mig. Mästerverk. Magnifiq. 🤌

Bland det bästa jag har sett. Karaktärer och story är helt otroligt bra. Också en av få gånger där jag kände mig nöjd efter slutet. Så briljant och genomtänkt.

Extra plus för att det finns två avsnitt till att se som sammanfattar resan på ett jättebra sätt.

Har ni inte sett så se. Skit i att det är anime, se ändå. Du lär fastna efter ett avsnitt eller två.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av ohGr:

Alone
Inget Robinson-trams med gratis mat och filmteam.
Här är dom helt ensamma, filmar allt själva, och får ingen hjälp alls.
Dom dumpas av vid någon öde strand med en skog full av grizzlybjörnar, vargar och annat otyg som vill äta upp dom.
Och får bara med sig en presenning och lite verktyg.
Jäkligt coolt och många tuffingar som ger upp direkt.
Här är en polis som ger upp efter bara några timmar
https://youtu.be/U-n-U4PySes

Kollat på säsong 1-3 av den Danska versionen nu och den är bra men inte lika bra som den amerekanska!

Jämfört med den från usa så får de ej jaga större djur, så de är limiterade till fiske och vegetariskt.
De får heller inga pengar om de vinner vilket tar bort mycket av spänningen och viljan att vara kvar.

7/10

Medlem

Ja vad säger man, då va säsong 3 färdigtittad, känner mig mållös, wtf va det jag såg.
Är väl egentligen inte värre än de 2 tidigare säsongerna, bara riktigt knas. Inte va det bättre än tidigare säsonger iaf

Medlem

Andor S2. Den knöt ihop säcken riktigt bra, såpass att jag kollade igenom Rogue one igen direkt efter sista avsnittet.
Hela serien ger jag 4/5. Bästa SW sagan hittills.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Andor S2. Den knöt ihop säcken riktigt bra, såpass att jag kollade igenom Rogue one igen direkt efter sista avsnittet.
Hela serien ger jag 4/5. Bästa SW sagan hittills.

Fan jag måste se Andor hör jag.
Alla säger den är riktigt bra, men jag är inte så mycket för Star Wars. Är mer för "realistisk sci fi" typ Expanse.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Fan jag måste se Andor hör jag.
Alla säger den är riktigt bra, men jag är inte så mycket för Star Wars. Är mer för "realistisk sci fi" typ Expanse.

Gör det. Den är mer av ett politiskt drama och spionthriller än Star wars i övrigt och mycket mörkare. Fast samtidigt så har den ändå fångat Star Wars känslan bättre än någon av de senaste filmerna.
Du får uppleva spelet bakom kulisserna och följa utvecklingen som ledde fram till händelserna i episod IV. Sen är det alltid kul att se Stellan i toppform, han verkar gilla att arbeta med Disney.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Gör det. Den är mer av ett politiskt drama och spionthriller än Star wars i övrigt och mycket mörkare. Fast samtidigt så har den ändå fångat Star Wars känslan bättre än någon av de senaste filmerna.
Du får uppleva spelet bakom kulisserna och följa utvecklingen som ledde fram till händelserna i episod IV. Sen är det alltid kul att se Stellan i toppform, han verkar gilla att arbeta med Disney.

Är andra säsongen bättre? jag tröttna efter 4 avsnitt på säsong 1 när det släpptes...

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Är andra säsongen bättre? jag tröttna efter 4 avsnitt på säsong 1 när det släpptes...

De är ganska lika. Det blir lite mer fart och action kanske mot slutet av S1 och i S2. Rogue one tar vid direkt efter S2 så har du sett den så vet du vad som väntar i S2.

Releasehästryttare
Skrivet av Majinbuu:

Nae, tröttnade du på S1 så kommer inte S2 göra dig frälst.

Medlem

Denna var riktigt bra om oljepampar och familjer som möter olika utmaningar i sitt jobb och personliga liv. Ska tydligen komma en andra säsong nu i år vilket jag ser fram emot!

Releasehästryttare

Muderbot 7.5/10

En kort men rolig sci-fi serie med Alexander Skarsgård i huvudrollen, han spelar robot lite för bra!

Medlem

Covid sci-if-drama där det istället för våldsamma sammandrabbningar så får vi främst följa ett teatersällskap genom olika tidslinjer för att hålla ihop mänskligheten. Kan vara lite svår att hålla ihop allt men det är inte alltför avancerat så även vi mer normalbegåvade kan få ihop det även om det tar tid och flera avsnitt innan vissa saker kopplas ihop. Men kan kräva sin koncentration.

Skriv svar