Switch 2 säljer dubbelt så snabbt som Switch

Robot
Switch 2 säljer dubbelt så snabbt som Switch
Medlem

Så mycket för den där bojkotten.

Lite förvånad ändå, allt jag sett och hört har varit från folk som är negativa, men antar att det är den högljudda minoriteten som är i farten.

Själv har jag inga planer iaf på att skaffa nån. Kan ändras när ett nytt 3Dmario kommer.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Lite förvånad ändå, allt jag sett och hört har varit från folk som är negativa, men antar att det är den högljudda minoriteten som är i farten.

Själv har jag inga planer iaf på att skaffa nån. Kan ändras när ett nytt 3Dmario kommer.

Samma här! Var säker på att Nintendo skulle fortsätta sin tradition att varannan konsol "floppar" men det verkar som jag får fel där 🤔

Medlem

Har slagit rekord i USA också - 1,1 miljoner utan My Nintendo Store-försäljning. Fått bra vibes, men har inte hunnit spela så mycket än..

Medlem

Det är världen snabbast säljande konsol med stor marginal, ps4 sålde 2.1 milj på 4 veckor, Switch 2 3.5 milj på 4 dagar.

Medlem

Det är nästintill alltid den negativa massan som hörs mest, för de bryr sig mest och vill att alla ska tycka som dem. Det är så internet funkar nuförtiden, tyvärr.

Medlem

Byggt på ett bra förlager. Återstår att se om den håller tempot.
Vi är nöjda hemma i alla fall 😊

Switch lanserades också efter deras störsra flopp någonsin. På vissa marknader fanns visst intresse ändå. Men på lanseringen var det inga problem att vandra in i de flesra butiker och plocka en konsol från hyllan. Det var när alla förstod hir bra Odyssey, Zelda (och senare Animal Crossing) var som konsolen verkligen började springa. Vi får se om Switch 2 lyckas med samma konststycke, men än så länge är jag mycket nöjd med mitt köp.

Medlem

Det är väl de däringa algoritmerna från Amerikat. De lyfter fram outrage-rubriker för att skapa klick/pengar.

Medlem

Då kan de lika gärna höja priset med 30 % på nästa generations spel och konsoler, folk verkar ju ändå vilja betala.
Personligen skulle jag inte röra något från Nintendo ens med tång, men det är nog bara jag.

signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

fue
Medlem
Skrivet av Siial:

Då kan de lika gärna höja priset med 30 % på nästa generations spel och konsoler, folk verkar ju ändå vilja betala.
Personligen skulle jag inte röra något från Nintendo ens med tång, men det är nog bara jag.

Ok.

Oavsett. Bra konsol. Min första från nintendo sedan N64. Gillart.

Medlem
Skrivet av Siial:

Det är nog bara du

Medlem

Haters gonna hate.

Massiv W för alla som älskar spel.

Medlem

Jag är en av de där miljonerna och jag är mycket nöjd än så länge. Problemet är bara att 10 åringen monopoliserar Switch 2an för mario cart world och Pokemon Scarlet just nu (han har en Switch 1 men Scarlet är en betydligt mer jämn upplevelse på switch 2 samt snyggare). Så jag får försöka få in tid när han sover

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag är en av de där miljonerna och jag är mycket nöjd än så länge. Problemet är bara att 10 åringen monopoliserar Switch 2an för mario cart world och Pokemon Scarlet just nu (han har en Switch 1 men Scarlet är en betydligt mer jämn upplevelse på switch 2 samt snyggare). Så jag får försöka få in tid när han sover

Äh, köp en till!😉😉

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Haters gonna hate.

Så Nintendo kan spela vilka evil corpo-kort som helst så länge som spelen är bra.

Hyckleriet är fortsatt stark hos gemene man. Gotcha!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Haters gonna hate.

Ironisk kommentar i och med att spel är det som helt saknas för Switch 2. Tidernas fattigaste konsollansering från det perspektivet.

Kontot avslutas

Skärmen kan inte visa äkta HDR. Extern skärm kan inte visa VRR. Jag väntar på en uppdatering.

Skrivet av kebbe:

Ironisk kommentar i och med att spel är det som helt saknas för Switch 2. Tidernas fattigaste konsollansering från det perspektivet.

Det är för att det inte kommer finnas några fler hårda gränser mellan konsolgenerationerna. Den tiden är mest troligt helt över. Uppdageringar av befintliga spel och lansering av nya sker löpande.

Medlem

PS6 kommer kosta 15k 🥲

Skrivet av Ruskendrul:

Haters gonna hate.

Jag gillar Nintendo historiskt men här har du ju fullständigt fel. Finns ju inga spel😅

Medlem

Det är ju uppföljaren till vad som snart kan bli den mest sålda konsolen någonsin, och en realese som varit förberedd länge nu så det var verkligen upplagt för rekord. Sen tror jag att kurvan i relation till förra Switch kommer att jämna ut sig, och att den på sikt kanske tom backar, men det känns helt otänkbart att den kommer misslyckas. I Japan kommer den sannolikt att dominera stort oberoende av hur det blir med PS6. Formatet, ihop med ett väldigt lågt pris där på runt 3500-3600 kronor för den regionlåsta modellen kommer nog bli en väldigt svårslagen kombo.
Själv hade jag gärna sett nån annan färg, svart är trist, och jag hatar dessa Game-Key spel.

Medlem
Skrivet av Deekar:

PS6 kommer kosta 15k 🥲

Jag gillar Nintendo historiskt men här har du ju fullständigt fel. Finns ju inga spel😅

Finns ju massvis med Switch 1 spel. Har man kört exakt allt och inte vill lira om sitter man i en tråkig sits om man inte gillar Mario Kart World.

Själv kör jag om Scarlet och påbörjat Breath of the Wild med fästmön. Tears of the Kingdom körde jag storyn, men kände att prestandan led för att orka mera. Så fint som BotW flyter på kommer jag nog njuta mer av TotK också.

Har även några andra spel som flyter på bättre som man kan njuta av nya hårdvaran.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Så mycket för den där bojkotten.

Vilken bojkott? Enda jag sett har gällt Bergsala, hade varit intressant att se den statistiken. Dvs, hur många Switch 2 som importerats av privatpersoner kontra hur många som sålts av butiker i Sverige.

Medlem

Kommer sälja ännu mer när Donkey Kong kommer i juli 😁

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem

Jag är också en av dom där miljonerna och jag är riktigt nöjd med mitt köp.
Jag köpte och importerade via Nintendo DE, vilket gjorde att Mario Kart -bundlen kostade 5500:- inkl allt. Det tycker jag inte är dyrt och att vi ska bojkotta dom svenska butikerna som sätter ockerpriser, det är en självklarhet (för mig).

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha va? Vad hade series x? Vad hade ps5? Allt gick att spela på ps4, utom Godfall och Demon's Souls remake i stort sett? Mario kart enbart trumfar det.

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Haha va? Vad hade series x? Vad hade ps5? Allt gick att spela på ps4, utom Godfall och Demon's Souls remake i stort sett? Mario kart enbart trumfar det.

Mario Kart är enbart vad som släppts och är motsvarigheten till om Series X hade lanserats med en remaster på ett Live Arcade-spel från Xbox 360. Det är knappt ett spel, ett skämt.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Mario Kart är enbart vad som släppts och är motsvarigheten till om Series X hade lanserats med en remaster på ett Live Arcade-spel från Xbox 360. Det är knappt ett spel, ett skämt.

Kebbbbeeeee... Siffrorna är super tydliga. Mario Kart World är uppföljaren till världens 5:e mest sålda spel. Konsolen är den snabbast säljande någonsin. Att du vill ha saker nu! nu! nu! spelar inte så stor roll i sammanhanget

Medlem

Ok fz vi fattar. Ni älskar switch 2. Själv bryr jag mig inte ett smack.

123
Skriv svar