Nintendo Switch 2
Att chatta med PS och Xbox egna grejer kostar, menar jag. Discord är ju en tredjepartstjänst, och har väl inte funnits jättelänge till PS, om jag minns rätt.
Försökte hitta info om detta men ser inte att det kostar något att använda party chat på PS5.
Google AI säger så här:
Försökte hitta info om detta men ser inte att det kostar något att använda party chat på PS5.
Google AI säger så här:
<Uppladdad bildlänk>
Men många konsolspel kräver ju ändå abonnemang för att lira online.
Men många konsolspel kräver ju ändå abonnemang för att lira online.
Ja, men det var väl just chatfunktionen som det handlar om här. Finns ju en del väldigt populära free to play-spel, Fortnite osv, där det inte kräver PS Plus.
Smått bisarrt att Nintendo tänker ta betalt nästa år för just detta.
Ja, men det var väl just chatfunktionen som det handlar om här. Finns ju en del väldigt populära free to play-spel, Fortnite osv, där det inte kräver PS Plus.
Smått bisarrt att Nintendo tänker ta betalt nästa år för just detta.
Taget!
Vilka spel då? Pro-kontrollerna är ju i stort sett identiska förutom C-knapp, ny rumble och hörlursjack.
Precis, därför jag undrade. Jag såg nämligen trådar där det klurades på just detta innan releasen. Men det verkar ju funka.
Och för de flera miljoner användare som har prenumerationen, vad tror du knappen gör då?
Grattis! Du och andra betalande kan chatta med varandra – fantastiskt att en hel fysisk knapp dedikeras till något så banbrytande. Jag syftade dock på hur udda det är att placera en knapp på handkontrollen som i princip inte gör något alls utan ett abonnemang. Det är lite som att sätta en radio-knapp i bilen som bara funkar om man betalar extra varje månad
Grattis! Du och andra betalande kan chatta med varandra – fantastiskt att en hel fysisk knapp dedikeras till något så banbrytande. Jag syftade dock på hur udda det är att placera en knapp på handkontrollen som i princip inte gör något alls utan ett abonnemang. Det är lite som att sätta en radio-knapp i bilen som bara funkar om man betalar extra varje månad
BMW försökte sig på att göra sig en hacka med prenumeration på sätesvärmare, visserligen bara i Sydkorea. Kanske inspirerade Nintendo?
https://www.nyteknik.se/fordon/bmw-180-kronor-per-manad-for-s...
Första Nintendo konsolen sedan N64. Missade Switch 1 så har väntat länge på tvåan. Riktigt nöjd. MKW är riktigt roligt. Min fem åring gillar det skarpt! Botw är magiskt. Premium känsla. För min egen del är jag väldigt nöjd och ser fram emot framtiden med den.
Dock borde iOS appen ha bättre funktioner kopplad till Switchen. Tex kunna se ens batteri under laddning, eshop för att kunna köpa spel direkt från telefonen så synkas det med Konsolen.
Annars 5/5 för mig som inte ägt en Switch innan..
Första Nintendo konsolen sedan N64. Missade Switch 1 så har väntat länge på tvåan. Riktigt nöjd. MKW är riktigt roligt. Min fem åring gillar det skarpt! Botw är magiskt. Premium känsla. För min egen del är jag väldigt nöjd och ser fram emot framtiden med den.
Dock borde iOS appen ha bättre funktioner kopplad till Switchen. Tex kunna se ens batteri under laddning, eshop för att kunna köpa spel direkt från telefonen så synkas det med Konsolen.
Oj vad många fina spel du har framför dig i och med att du inte haft Switch 1.😊
Att chatta med PS och Xbox egna grejer kostar, menar jag. Discord är ju en tredjepartstjänst, och har väl inte funnits jättelänge till PS, om jag minns rätt.
Nintendo borde ge oss möjlighet att skicka meddelanden till varandra direkt som på Playstation och XBOX. Är väl bara att låsa ut det för barn.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ja, det är åtminstone ett steg framåt. Men funkar den med alla spel? Såg något om tveksamheter kring detta.
Jag har spelat med en budgetkontroll och det fungerar utmärkt. Bra av Nintendo att även stödja tredjepart.
Ger själva hårdvaran 4 av 5 i betyg.
Gillar inte riktigt att skärmen och konsolen är så enormt stora nu, Oled-Switch hade mer lagom storlek. Och jag saknar Oled. Ett annat minus är att batteritiden är för kort. Väldigt nöjd däremot hur konsolen presterar i t.ex. Cyberpunk, plus också för väldigt bra bakåtkompabilitet.
Av det jag har läst, så känns det sämsta med Switch 2 ut att vara skärmen. Tycker det är för jäkla dåligt att folk lyckats får repor på skärmen efter en dag, bara för att man råka sätta ned den på fel sätt i dess hållare.
Man ska inte behöva sätta på skärmskydd sekunden man plockar upp den från kartongen, utan den ska ju kunna överleva 5 år utan några problem. Det är ändå en bärbar konsol vi pratar om och den ska ju vara med om ett och annat. Då kan man inte skicka med ett glas som knappt klara av minsta beröring utan att repas.
Det är för att det är en fabriksmonterad plastfilm på glaset, den är mycket mindre reptålig än själva skärmen som är i glas. Visserligen är det ju inte rekommenderat, men får man ytliga repor så går det ju att ta bort plastfilmen och sätta ett eget bättre skydd i härdat glas.
Med en femåring hemma rekommenderar jag spontant Captain Toad Treasure Tracker. Riktigt trevligt pussel/utforskar-spel som går att spela i co-op (och har en gratis switch 2 uppdatering dessutom). Finns demo i Nintendo-shoppen
En tanke slog mig. Nintendo får ju knappas bricka ens konsol. Dom kan radera ens användare och eventuellt banna konsolens IP att nå deras servrar.
Men vad kan dom då göra med Key Cards? För dom måste ju anslutas till en server. Teoretiskt kan dom ju "bricka Key cards" då och radera deras acess.
En tanke slog mig. Nintendo får ju knappas bricka ens konsol.
Om den behöver aktiveras vid uppstart efter en fabriksåterställning på samma sätt som t.ex. en iPhone eller annan elektronik behöver göra nuförtiden kan de alldeles säkert bricka en switch också, det tvivlar jag inte en sekund på. Jag tvivlar på att de skulle vara med osanning om detta om det framgår i EULA att detta är en möjligkonsekvens vid fusk osv (jar inte läst EULA själv så jag vet inte vad detaljerna säger). Att det skulle vara olagligt för dom att göra tvivlar jag på, som med så mycket annat så köper du ju inte bara en licens för spelen utan även för operativsystemet, och denna kan de säkert dra tillbaka om man inte följer reglerna de lagt upp.
Det är väl precis vad Sony och Microsoft också har på sina kontroller. Knapp för att dela.
Samma med kontroller till tv apparater, Netflix knapp eller liknande.
För övrigt, betalar inte för Nintendo online. Men är gratis i ett år som någon annan skrev.
Det finns redan knappar i bilar som bara funkar om du betalare för högsta spec. Så inget nytt där heller.
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Du betalar väl din radio-licens?
Annars blir det snigel på ögat.
Viam inveniam aut faciam
Var inne på att köpa en oro controller för Zelda osv. Men det ör smartare att köpa den till switch 1?
Lite som att det var billigare att köpa BotW till switch 1 och uppgradera via eShopen. Ger pro controller 2 nåt?
Upplever att den parar sig bättre med Switch 2. Alltså typ när man skall starta konsolen och trycka igång.
Pro controller 2 har två extra knappar baktill. Sen är styrkorset lite bättre, analogstickorna skönare.
Men vill du ha så billigt som möjligt köp typ en 8bitdo kontroller.
Det är väl precis vad Sony och Microsoft också har på sina kontroller. Knapp för att dela.
Samma med kontroller till tv apparater, Netflix knapp eller liknande.
För övrigt, betalar inte för Nintendo online. Men är gratis i ett år som någon annan skrev.
Det finns redan knappar i bilar som bara funkar om du betalare för högsta spec. Så inget nytt där heller.
Du behöver inte ha Ps Plus för att använda Share, eller Create-knappen som den nu heter.
Orginalkommentaren handlar om att man sätter en knapp på kontrollen som du framåt behöver betala för att använda. Så har inte Playstation gjort.
Positivt överraskad efter att ha packat upp och installerat de första spelen (MKW och Zelda-uppdateringarna. Känns rejäl och påkostad och rapp, allt flyter på och skärmen känns bättre än vad jag trodde att den skulle göra. Klara färger, i dagsljus inget att klaga på vad gäller svärtan. Gamla Switchen kändes direkt föråldrad och plastig i jämförelse. De nya joyconsen är en dröm i jämförelse med de gamla, som ofta glider av konsolen för mig, eller är lite halvknepiga att få loss.
Än så länge känns allt bättre och som en helt naturlig uppdatering från gamla Switchen. Skönt att allt gammalt man äger rullar på direkt, men snäppet bättre!
4,5 av 5 för mig. Är väl priset och avsaknaden av Oled som är det enda negativa. Men känns inte som så stor förlust som jag trodde. Skärmen känns fin och konsolen känns påkostad.
Aaah, har blivit lite sugen på en Switch 2 men måste prioritera annat just nu.
Hur blev det med denna? Kan man spela Switch spel på den? Har missat Switch 1 så finns nog massor med spel att spela.
Yes, de ser dessutom bättre ut och flyter bättre.👍
Nu har jag aldrig haft en switch, men är inte högra spaken ivägen för de 4 knapparna?
Nej inte alls.
Går ju utmärkt att spela med en pro controller från switch1😅
Vad fuskigt för det går inte på playstation 5 🤯
Yes, de ser dessutom bättre ut och flyter bättre.👍
Perfekt! Får försöka investera i en sådan när ekonomin tillåter igen 😃 då har man något att se framemot 👍