Stellar Blade näst största Playstation-releasen på Steam någonsin

Robot
Stellar Blade näst största Playstation-releasen på Steam någonsin

Sett till antalet samtidiga spelare.

Medlem

Många barn och ungdomar som kommer trycka på paus när föräldern kommer in

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Ja spelet är ju iaf en hundring billigare på PC än Ps5

Medlem

spelade demot. extremet mediocret spel. att som många folk köper det är konstigt, är ju typ värt 200kr max

Medlem
Skrivet av Workout51:

Många barn och ungdomar som kommer trycka på paus när föräldern kommer in

Jag provade demot med den förhoppningen men man ser ju mestadels en rätt vanlig karaktär springa runt så om man inte gillar själva spelet så känns det inte värt att köpa för grafikens skull.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

spelade demot. extremet mediocret spel. att som många folk köper det är konstigt, är ju typ värt 200kr max

Håller med, väldigt mediokert. Skoj att det blir uppskattat av andra dock!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Smaken är som baken trist att du inte gillade det.. Eller ja kanske inte trist men ändå haha! Jag hade kunnat ge 2000kr för Stellar Blade så bra tycker jag att det är det var verkligen årets överraskning för mig och GOTY 2024. Har provat liknande spel som tex Bayonetta, Devil May Cry och NieR Automata men aldrig fastnat så hade inte siktet på detta men av en slump provade jag demon och ja jävlar vilket kanon spel dom gör verkligen allt rätt, älskar grafiken, musiken, karaktärerna, storyn och framförallt gameplay blir aldrig trött på Stellar Blade har redan klarat det två gånger och ser fram emot uppföljaren

Medlem

Tycker Cohh summerar det rätt bra

Medlem

Kul att det går bra. Jag körde igenom demot på PS5 när det kom men det kändes inte som något för mig.

Releasehästryttare
Skrivet av EmmaGah:

Smaken är som baken trist att du inte gillade det.. Eller ja kanske inte trist men ändå haha! Jag hade kunnat ge 2000kr för Stellar Blade så bra tycker jag att det är det var verkligen årets överraskning för mig och GOTY 2024. Har provat liknande spel som tex Bayonetta, Devil May Cry och NieR Automata men aldrig fastnat så hade inte siktet på detta men av en slump provade jag demon och ja jävlar vilket kanon spel dom gör verkligen allt rätt, älskar grafiken, musiken, karaktärerna, storyn och framförallt gameplay blir aldrig trött på Stellar Blade har redan klarat det två gånger och ser fram emot uppföljaren

Har du spelat ninja gaiden? ( 3d versionerna )

Medlem

Största f.d. PS5-exklusiva spelet någonsin!

Älskat det sedan PS5 lanseringen, enda nya spelet de sista 10-15 åren som jag faktiskt fastnat för.

Medlem

Spelade igenom spelet när det kom till playstation. Tycker att det är ett fantastiskt spel som verkligen skiner när du lärt dig kontrollerna. Silkeslen grafik och likaså kontroll. Musiken är också en favorit. Spelet kan jämföras med Nier-serien. Tror t.om att kompositören till Nier varit med och bidragit till soundtracket. 9 av 10 tummar från mig.

Medlem
Skrivet av EmmaGah:

Prova Sekiro. det är Stellar Blades gameplay fast inte mediokert

Medlem

Kul att det går bra för spelet på PC.

Tycker alltid det är intressant att se många såga spelet, utan att nämna något om varför det är dåligt eller mediokert.

Något jag själv uppskattade med spelet är att det stundvis känns lite som ett PS2-spel. Ibland gör man saker, som att surfa på sitt svärd nedför tunnlar eller annat, av enda anledning att det är kul.
Det finns tonvis med collectibles, musiken är riktigt bra och karaktärerna är lätta att tycka om, särskilt Digger. Stridsystemet är enkelt att behärska och ger bra utrymme för att bemästra.

Storyn är den svagaste delen. Den känns inte särskilt originell och det märks att ShiftUp kollat lite för mycket mot andra verk i sitt eget skapande.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Sekiro är rent skräp jämfört med Stellar Blade.

Medlem

Härligt med en sexig och kvinnlig karaktär!

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

fan va elak du är

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va elak du är

att ha bra smak i spel kräver att man är elak

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Jag tycker inte att gameplay i Stellar Blade är mediokert tyckte det var roligt! Men ja Sekiro är i backloggen sedan länge men har aldrig haft lust att spela det efter att jag köpte men vid något tillfälle ska jag prova det med

Medlem

Demot var i början på spelet när det var ganska linjärt och tråkigt. Spelet blir riktigt grymt bra när man kommer in till första staden och man får börja spela i dom öppna världarna.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Stellar blade är verkligen stellar. Fet musik, grym combat och dessutom bra grafik med prestanda värd namnet.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Demot var inte representativt och jag tycker tvärt om att det är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Demot var inte representativt och jag tycker tvärt om att det är riktigt bra.

hur är det inte det? det är ju samma gameplay som fulla spelet.

Att PC-spelarna är kåtbockar är inget nytt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svårt triggad.

Jag tyckte då och tycker nog än idag att combat i Sekiro är det tajtaste och mest tillfredsställande jag stött på. Det är någonting med svärdkling och parries och hur fluid allting känns. Hur är den delen i Stellar Blade? Det är egentligen det viktigaste, för story och sånt där blir nästan helt sekundärt för mig i den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bait used to be believable

Medlem

Ja ingen förvåning där, folk är desperata.

Medlem

Tankar hem demot nu för att testa.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Ja ingen förvåning där, folk är desperata.

Varför skulle folk vara desperata för att dom köper Playstation spel när dom kommer på steam? Visste du att steam är den största plattformen för PC spel? Alla har faktiskt inte PS5 ganska många spelar enbart på PC. Hur ska någon som inte äger PS5 annars kunna spela Stellar Blade om dom inte köper det på Steam?

Medlem

Yipeee, hoppas vi får se en uppföljare för det är ett så jäkla bra spel.
Ett av denna generations bästa spel skulle jag våga säga.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar