Sista köpen till PS3 på PSN

Medlem
Sista köpen till PS3 på PSN

Jag köpte nyligen 2st PS3or, varav en var 500gb superslim, min gamla 60gb kunde inte få plats med så mycket men nu får allt plats.

Så det blev även lite onlineshopping. Första jag köpte blev Yakuza Dead Souls, 199kr, kostar 699kr på tradera som billigast.

Sen blir det
3D dot Heroes, Resistance, Ratchet & Clank spelen och Heavenly sword på skiva sen är jag nog helt klar med konsolen.

Battle Princess of Arcadia s exklusivt till PS3, endast nerladdning
Legasista exklusivt till PS3, endast nerladdning utanför japan
Killzone.

Sen blir det inga fler köp till PS3 digitalt

Synd att alla digitala köp till PS3 blir obrukbara när PSN stänger ner. Cmos batteriet har lagt av och så fort strömsladden dras ut så måste man återställa konsolen via psn.

För att byta batteriet på Super Slim konsolen måste man skruva isär hela konsolen.

Just nu laddas Yakuza dead souls ner och förväntad nerladdningstid var 4000 minuter 😬

Medlem

Jag köper ps3or ibland på tradera och loppisar. Väldigt viktigt att det är ps3 slim eller fat och inte superslim. Superslim ser förjävlig ut och den känns så rapplig i luckan, menframför allt går den inte att lägga in custom firmware på.

Mina ps3or jag handlar lägger jag in CFW 4.92 EVILNAT (Cobra 8.5) på genom en hemsida som först öppnar konsollen för CFW, sen kör man in själva CFW från en usb-sticka sen. Så jäkla smidigt. Sedan tar bekanta och vänner över ps3orna och kan då ha riktigt roligt med retroarch, dvs de kan spela nes/snes/sega och mycket mer emulatorer på ett enkelt sätt via hdmi.

Ett hett tips

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Kul!
Glöm inte heller att PS3 har utbytbara hårddiskar så du kan lätt sätta in en 500GB-SSD för en billig peng så får du snäppet snabbare prestanda. Bara marginellt däremot då den interna kontakten är SATA-2 men då slipper man ljudet från disken och lite lägre temperatur i maskinen.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Hade nog varit billigare att bara köpa en SSD och sätta i din gamla PS3. Kör själv med en 500GB SSD (tror gränsen är max 1TB) till PS3 Slim och upplever den något rappare i menyerna. Och som Sarato nämner ovan så blir den tystare och svalare.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Hade nog varit billigare att bara köpa en SSD och sätta i din gamla PS3. Kör själv med en 500GB SSD (tror gränsen är max 1TB) till PS3 Slim och upplever den något rappare i menyerna. Och som Sarato nämner ovan så blir den tystare och svalare.

Köpte 2 konsoler för 500kr, en 80gb fat och en 500gb superslim, + 6 spel

Skrivet av Siegfried:

Köpte 2 konsoler för 500kr, en 80gb fat och en 500gb superslim, + 6 spel

Det var ju ett överkomligt pris.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Kul!
Glöm inte heller att PS3 har utbytbara hårddiskar så du kan lätt sätta in en 500GB-SSD för en billig peng så får du snäppet snabbare prestanda. Bara marginellt däremot då den interna kontakten är SATA-2 men då slipper man ljudet från disken och lite lägre temperatur i maskinen.

Vilka hårddiskar passar? Så billig som möjligt och jag tror inte jag behöver större än 256gb,

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Vilka hårddiskar passar? Så billig som möjligt och jag tror inte jag behöver större än 256gb,

Alla diskar som är 2,5 tum i storlek så antingen vanliga Sata-SSD-diskar eller 2,5-tums-laptopdiskar.

signatur

Skrivet av Siegfried:

Den här har jag i min PS3, 500GB för 419kr.
https://www.webhallen.com/se/product/371321-PNY-CS900-500GB
Finns även 250GB för 339kr.
https://www.webhallen.com/se/product/371320-PNY-CS900-250GB

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Jag trodde också gränsen var 1Tb, men jag pratade med en på discord som hade 4Tb.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Jag trodde också gränsen var 1Tb, men jag pratade med en på discord som hade 4Tb.

Vad jag har läst tidigare så verkar den ha svårt att hantera diskar över 1TB så risken är väl att man kan råka ut för korrupta eller saknade filer om man fyller den över 1TB.
Sedan är i regel inte PS3-spel särskilt stora så mer än 1TB är jag tveksam på om de flesta ens behöver.

signatur

Skrivet av Starscream:

Aha, original då eller med CFW? Men coolt om det funkar.

1
Skriv svar