Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Oj mycket spel att kolla upp. Fick 3 månader av oculus spel prenumeration. Är den värd att ha?

Går det att göra som Apples VR att jag sitter vid min fysiska dator och sen har jag en eller flera virtuella skärmar bredvid den riktiga fysiska skärmen?

Om du är intresserad av nått av spelen jag nämnde så säg till så kan jag ev ge ref länk vilket ger dig 15% rabatt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Oj mycket spel att kolla upp. Fick 3 månader av oculus spel prenumeration. Är den värd att ha?

Går det att göra som Apples VR att jag sitter vid min fysiska dator och sen har jag en eller flera virtuella skärmar bredvid den riktiga fysiska skärmen?

Virtual Desktop kan göra det, och där kan du dessutom styra datorn från headsetet.

Vill du bara använda headsetet som en virtuell skärm dock, och du har Windows 11, så är funktionen inbyggd i både Windows och HorizonOS.

Det är bara att trycka Remote Desktop i headsetet under Quick Settings, så får du upp instruktioner. I princip trycker man Win+Y på datorn, tittar på QR koden och så är det klart. Officiella instruktioner finns här, men vet inte om de stämmer längre (saker ändras fort på Quest): https://www.meta.com/en-gb/help/quest/1095711762046335/

Medlem

Oh fy fasen:

*endast en teaser

Medlem
Fler som spelar Wanderer The Fragment of Fate?

Jag undrar om dessa små lysande glittrande kuber man hittar här och där och man plockar på sig, vad har man för användning av dem? Sen undrar jag hur man hittar saker man gjort sig av med, men glömt var, hur man får tillbaks dem. Det visar sig att jag behöver ett kastspö för att fiska upp en nyckel som inte går att komma åt på annat sätt.

Inaktiv
Skrivet av Haningebon:

Jag undrar om dessa små lysande glittrande kuber man hittar här och där och man plockar på sig, vad har man för användning av dem? Sen undrar jag hur man hittar saker man gjort sig av med, men glömt var, hur man får tillbaks dem. Det visar sig att jag behöver ett kastspö för att fiska upp en nyckel som inte går att komma åt på annat sätt.

Fragments of fate har jag inte spelat men originalet.
Där var man tvungen att åka tillbaka
och leta efter sakerna om man glömt dom.
Jag minns alltid att jag tog hem sånt jag misstänkte skulle komma till användning hem till lägenheten. Eller så la jag dom på en "bra plats" på banorna så jag visste om jag behlvde det vart jag skulle leta

Medlem
Skrivet av anon_362352:

Fragments of fate har jag inte spelat men originalet.
Där var man tvungen att åka tillbaka
och leta efter sakerna om man glömt dom.
Jag minns alltid att jag tog hem sånt jag misstänkte skulle komma till användning hem till lägenheten. Eller så la jag dom på en "bra plats" på banorna så jag visste om jag behlvde det vart jag skulle leta

Jag har börjat om spelet från början ett par gånger för att inte göra om misstag dvs jag tar med mej saker till lägenheten jag tror mej behöva senare. Men när jag senare inte kommit vidare har jag gått tillbaks till andra sparade omgångar och försökt komma vidare där. Men då saknat saker som jag förlagt. Jag tänker att det borde finnas ett sätt att kunna få se var man förlagt dem?

Inaktiv
Skrivet av Haningebon:

Jag har börjat om spelet från början ett par gånger för att inte göra om misstag dvs jag tar med mej saker till lägenheten jag tror mej behöva senare. Men när jag senare inte kommit vidare har jag gått tillbaks till andra sparade omgångar och försökt komma vidare där. Men då saknat saker som jag förlagt. Jag tänker att det borde finnas ett sätt att kunna få se var man förlagt dem?

Förstår vad du menar men i originalet var det inte så. Det var meningen att man skulle hålla reda på sakerna själv öven fast det kansle inte förmedlades alls i spelet.
Känner igen din problematik, folk hade samma i originalspelet.
Dom kanske inte byggt bort det problemet i nya utan det blir learning by doing (eller hur man brukar säga)

Inaktiv

Flat2VR Har släppt Satisfactory UEVR Enhancements 1.0

Inaktiv

En artikel och video från Forefront.
Battlefield vibbar från när Battlefield var Battlefield

https://www.uploadvr.com/forefront-pre-alpha-gameplay-footage...

Medlem
Skrivet av anon_362352:

En artikel och video från Forefront.
Battlefield vibbar från när Battlefield var Battlefield

https://www.uploadvr.com/forefront-pre-alpha-gameplay-footage...

https://youtu.be/iV7XGcJ1yvw?si=_xU6BTde4unEuWS8

Hoppas på PSVR2 version!

Medlem

Hotel Infinity
Denna trailern kom för ett tag sen men jag har inte sett den här på fz. Jag har fortfarande inte spelat klart Tea for God men älskar spel med impossible spaces så detta blir ett köp.

Tactical Assault VR: SWAT Expansion
Har inte spelat TA mer än en handfull gånger sedan jag köpte det i vintras men är definitivt nyfiken på SWAT-uppdrag. Borde passa som handen i handsken. Minns när jag spelade första Rainbow Six i slutet av 90-talet och har tänkt att något sånt hade varit ball sedan jag började spela VR. Spelet är ju redan väldigt taktiskt men detta kan bli "next-level".

VRacer Hoverbike
Jag var väldigt nära på att köpa detta vid release till Quest men det fick ligga kvar i önskelistan. Funnits många år till PCVR. Någon som spelat? Mix av WipEout och Mario Kart, fast med motorcyklar?

Skriv svar