Capcom-show nästa vecka: Resident Evil Requeim, Pragmata med mera

Robot
Capcom-show nästa vecka: Resident Evil Requeim, Pragmata med mera
Medlem

2026 känns långt bort, hatar vänta, kan de inte visa några resident evil remasters till Switch 2 som kan släppas inom snart framtid

Releasehästryttare

Oh, hoppas på gameplay från re9!

Skribent

Lost Planet. Lost Planet. Lost Planet. (Det kommer aldrig hända. Men jag drömmer om det ändå.)

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Lost Planet. Lost Planet. Lost Planet. (Det kommer aldrig hända. Men jag drömmer om det ändå.)

Då är vi två!

Medlem

Dino Crisis! Det är dags nu!

Medlem

Dragons dogma 2 dlc!

*överdosera på copium*

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem
Skrivet av Devan:

Oh, hoppas på gameplay från re9!

https://i.imgur.com/dVOYh1k.jpg

Samma här! Gillade 8an skarpt.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Releasehästryttare
Skrivet av Kossan-Mu:

Samma här! Gillade 8an skarpt.

Medlem

Jag har alltid älskat Capcoms spel, men tyvärr tycker jag att deras senaste titlar inte riktigt har träffat rätt. Jag tänker framför allt på Monster Hunter: Wilds och Dragon’s Dogma 2. Det är två spelserier jag verkligen tycker om, men de nya delarna levde inte riktigt upp till mina förväntningar.

Pragmata ser visserligen både snyggt och lovande ut, men det gjorde också Wilds och Dogma 2 innan de släpptes. Dessutom känns Pragmata evigt försenat, och trots att det gått flera år har vi fortfarande sett väldigt lite konkret gameplay. Det där “pappa-simulator”-konceptet påminner dessutom mycket om The Last of Us och God of War, så det känns inte särskilt nyskapande.

Det jag helst skulle vilja se från Capcom är något i stil med de tidigare Resident Evil-spelen, särskilt del 1 till 4. De hade en perfekt balans mellan skräck och spelbarhet. De nyare titlarna i serien ser visserligen imponerande ut, men de känns för skrämmande för min smak. Det är också något med den där brungrå, sanddassiga färgpaletten som inte riktigt tilltalar mig. Kanske kan Resident Evil 9 ta ett steg tillbaka och hitta tillbaka till en mer “normal” skräckkänsla igen?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ett demo av RE9 vore ju inte helt oväntat men väldigt välkommet.

signatur

"There will be another time"

Medlem

Nytt Ace Attorney, tack!

Medlem

Devil May Cry 6 teaser vore trevligt.

1
Skriv svar