Snabbkollen – Har du kickstartat något spel?

Robot
Snabbkollen – Har du kickstartat något spel?

Du köper drömmar, men också grisen i säcken.

#crowdfunding, #kickstarter, #snabbkollen

Medlem

Jepp, Kickstartade VR spelet till Spice and Wolf.
Allt gick som planerat, fick det jag skulle ha utan bekymmer
https://www.kickstarter.com/projects/spicytails-wee/the-vr-an...

Medlem

Inte något spel. Däremot den kompletta samlingen av Kalle och Hobbe på svenska. Produkten blev förvisso, vill jag minnas, något försenad på grund av pappersbrist (corona). Men kommunikationen var bra och uppdateringarna matiga. Det var dessutom ganska spännande att följa de olika stegen i processen.

Produkten kom i alla fall och kvaliteten var hög. De hade dock åtminstone en lyckad Kickstarter bakom sig, vilket ökar trovärdigheten såklart.

Releasehästryttare

Har gjort en Kickstarter tips tråd för de som är intresserade:

https://www.fz.se/forum/trad/463607-kickstarter-tips

ELF
Medlem

Flertalet, men inte backat något på länge.
De mest kända är Iron Harvest, Hell Let Loose, Divinity: Original Sin 2, Kingdom Come: Deliverance, Spintires och Star Citizen.
Ett av de misslyckade projekten är Postal 2 (filmen)

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

bara två gånger. Divnity Original Sin 2 och Bloodstained: Ritual of the Night.

Medlem
Medlem

Nej, men jag drog mitt strå till stacken och köpte Shenmue 3.

Medlem

"Du köper drömmar, men också grisen i säcken." bra sagt och summerar min åsikt och inga köp för mig

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Pillars 1/2
Dragonfall HK
Tides of Numenera
DOS 2

de var inte alla 10/10, men ingen av dem var en total flopp

Medlem

Ja, en gång. Paradise Lost: First Contact.
Det skulle släppas 2014, men är fortfarande inte färdigt.

Medlem

Endast en gång och det blev ett misslyckande, Realms Beyond: Ashes of the Fallen

Däremot har jag en fantastisk lista när det gäller early access spel, så jag är inte bitter.

Medlem
Skrivet av Workout51:

"Du köper drömmar, men också grisen i säcken." bra sagt och summerar min åsikt och inga köp för mig

Jag saknar tiden när jag köpte spel baserat på om de såg balla ut på baksidan av kartongen i spelbutiken. Grisen i säcken är fantastiskt, haft svinkul (höhö) med många spel i min ungdom som jag i efterhand förstått "varit dåliga spel".

OT: Var med och kickstartade Armikrog när det begav sig, då jag älskade The Neverhood som ung.

Medlem

Mina mest lyckade Kickstartade spel är Kingdom Come Deliverance samt Divinity Original Sin 1 & 2. Har också Kickstartat Pathologic, Carmageddon reIncarnation och Shenmue 3 vilka gick helt ok.

Samt Woolfe - The Red Hood Diaries och Into the Stars vilka floppade overall.

It's not a lake, it's an ocean

Bidrog med vad många skulle betrakta som orimliga summor till Shenmue III.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har kickstartat 23 datorspel var av 4 har inte levererat (med Star Citizen som en av dom fyra).
Ångrar inte någon av de som inte levererat (utom möjligtvis Star Citizen), Inga stora pengar det handlar om.

Några exempel som jag kickstartat och som blev riktigt bra:
Wasteland 2
Elite: Dangerous
Longest Journey: Dreamfall Chapters
Sunless Sea
Rimworld
Bloodstained
Battletech

Medlem

Jag har problemet att det finns för många spel endå.

Medlem

Några stycken men har nog faktiskt knappt spelat ett enda ordentligt.

Star Citizen
Planetary Annahilation
Och något Dungeon Keeper-liknande.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

är nog bara ett spel, Lightseekers. har för mig att jag la typ 3000kr
Har väl 4st "connected toys" varav en är en prototyp och en är en någon samlarutgåva. Kul upplägg med fysiska leksaker som kopplas ihop med spelet och fysiska vapen som kan levlas upp som man sedan kunde låna ut till vänner ifall de hade problem med en boss eller så

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Camelot Unchained.

Medlem

Shenmue 3 bara tror jag men det var ju mer en skyldighet typ som att man ska gå och rösta 😁

Medlem

Stolt stöttare av bland annat Double Fine Adventure (senare Broken Age) <3

Medlem

Nej men hade gärna bidragit till Pillars 1+2 när det begav sig.

Någon som vet vad som hände med Kickstartern som skulle bli ett Mass Effect-spel med endast fokus på relationer och ... sex? ^^ Det verkade rätt bedrövligt men som ME-fan är man ändå lite, eh, nyfiken.

Medlem

Yes, men dock aldrig tvspel utan brädspel! Brukar ingå en massa balla unika saker till brädspelskickstarters som inte går att köpa i efterhand.

Ett spel har jag fundat, Rainbow Moon till PS3. Ett helt ok taktiskt rpg, finns även till PS4 och Vita.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Inte något spel. Däremot den kompletta samlingen av Kalle och Hobbe på svenska. Produkten blev förvisso, vill jag minnas, något försenad på grund av pappersbrist (corona). Men kommunikationen var bra och uppdateringarna matiga. Det var dessutom ganska spännande att följa de olika stegen i processen.

Produkten kom i alla fall och kvaliteten var hög. De hade dock åtminstone en lyckad Kickstarter bakom sig, vilket ökar trovärdigheten såklart.

Johan Kimrin och hans Apart förlag är så jäkla drivna. Jag var med och backade Vallhallböckerna och ja, det tog tid men det de var riktigt snygga. och bra med uppdateringar.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Har bara varit med och crowdfundat ett spel och det var Broken Age

signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Har bara varit med och crowdfundat ett spel och det var Broken Age

Jag blir nyfiken på vad du tänker om hur det blev med det - att det delades upp i två delar för att alla mängder pengar de fått tog slut samt att andra episoden kanske vart lite framhastad? Blev du nöjd eller besviken i slutändan?

Medlem

Massor. Började med Double Fine Adventures och har stöttat många sedan dess.

Det som jag varit nöjdast med har definitivt varit Shovel Knight:
https://www.kickstarter.com/projects/yachtclubgames/shovel-kn...

Ser också fram emot Mina The Hollower från samma utvecklare som också hade en Kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/yachtclubgames/mina-the-...

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Jag blir nyfiken på vad du tänker om hur det blev med det - att det delades upp i två delar för att alla mängder pengar de fått tog slut samt att andra episoden kanske vart lite framhastad? Blev du nöjd eller besviken i slutändan?

Nu är jag inte den du citerade men kan själv säga att jag blev ganska missnöjd över Broken Age och det hade mest att göra med att spelet kändes väldigt ojämnt med sina pussel. Att det delades upp i två delar var mest irriterande.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

12
Skriv svar