Snabbkollen – Har du kickstartat något spel?
Jepp, Kickstartade VR spelet till Spice and Wolf.
Allt gick som planerat, fick det jag skulle ha utan bekymmer
https://www.kickstarter.com/projects/spicytails-wee/the-vr-an...
Inte något spel. Däremot den kompletta samlingen av Kalle och Hobbe på svenska. Produkten blev förvisso, vill jag minnas, något försenad på grund av pappersbrist (corona). Men kommunikationen var bra och uppdateringarna matiga. Det var dessutom ganska spännande att följa de olika stegen i processen.
Produkten kom i alla fall och kvaliteten var hög. De hade dock åtminstone en lyckad Kickstarter bakom sig, vilket ökar trovärdigheten såklart.
Har gjort en Kickstarter tips tråd för de som är intresserade:
Flertalet, men inte backat något på länge.
De mest kända är Iron Harvest, Hell Let Loose, Divinity: Original Sin 2, Kingdom Come: Deliverance, Spintires och Star Citizen.
Ett av de misslyckade projekten är Postal 2 (filmen)
"Du köper drömmar, men också grisen i säcken." bra sagt och summerar min åsikt och inga köp för mig
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Ja, en gång. Paradise Lost: First Contact.
Det skulle släppas 2014, men är fortfarande inte färdigt.
Endast en gång och det blev ett misslyckande, Realms Beyond: Ashes of the Fallen
Däremot har jag en fantastisk lista när det gäller early access spel, så jag är inte bitter.
"Du köper drömmar, men också grisen i säcken." bra sagt och summerar min åsikt och inga köp för mig
Jag saknar tiden när jag köpte spel baserat på om de såg balla ut på baksidan av kartongen i spelbutiken. Grisen i säcken är fantastiskt, haft svinkul (höhö) med många spel i min ungdom som jag i efterhand förstått "varit dåliga spel".
OT: Var med och kickstartade Armikrog när det begav sig, då jag älskade The Neverhood som ung.
Bidrog med vad många skulle betrakta som orimliga summor till Shenmue III.
Har kickstartat 23 datorspel var av 4 har inte levererat (med Star Citizen som en av dom fyra).
Ångrar inte någon av de som inte levererat (utom möjligtvis Star Citizen), Inga stora pengar det handlar om.
Några exempel som jag kickstartat och som blev riktigt bra:
Wasteland 2
Elite: Dangerous
Longest Journey: Dreamfall Chapters
Sunless Sea
Rimworld
Bloodstained
Battletech
är nog bara ett spel, Lightseekers. har för mig att jag la typ 3000kr
Har väl 4st "connected toys" varav en är en prototyp och en är en någon samlarutgåva. Kul upplägg med fysiska leksaker som kopplas ihop med spelet och fysiska vapen som kan levlas upp som man sedan kunde låna ut till vänner ifall de hade problem med en boss eller så
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Inte något spel. Däremot den kompletta samlingen av Kalle och Hobbe på svenska. Produkten blev förvisso, vill jag minnas, något försenad på grund av pappersbrist (corona). Men kommunikationen var bra och uppdateringarna matiga. Det var dessutom ganska spännande att följa de olika stegen i processen.
Produkten kom i alla fall och kvaliteten var hög. De hade dock åtminstone en lyckad Kickstarter bakom sig, vilket ökar trovärdigheten såklart.
Johan Kimrin och hans Apart förlag är så jäkla drivna. Jag var med och backade Vallhallböckerna och ja, det tog tid men det de var riktigt snygga. och bra med uppdateringar.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Har bara varit med och crowdfundat ett spel och det var Broken Age
Jag blir nyfiken på vad du tänker om hur det blev med det - att det delades upp i två delar för att alla mängder pengar de fått tog slut samt att andra episoden kanske vart lite framhastad? Blev du nöjd eller besviken i slutändan?
Massor. Började med Double Fine Adventures och har stöttat många sedan dess.
Det som jag varit nöjdast med har definitivt varit Shovel Knight:
https://www.kickstarter.com/projects/yachtclubgames/shovel-kn...
Ser också fram emot Mina The Hollower från samma utvecklare som också hade en Kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/yachtclubgames/mina-the-...
Forumets Mega Drive-expert!
Jag blir nyfiken på vad du tänker om hur det blev med det - att det delades upp i två delar för att alla mängder pengar de fått tog slut samt att andra episoden kanske vart lite framhastad? Blev du nöjd eller besviken i slutändan?
Nu är jag inte den du citerade men kan själv säga att jag blev ganska missnöjd över Broken Age och det hade mest att göra med att spelet kändes väldigt ojämnt med sina pussel. Att det delades upp i två delar var mest irriterande.
Forumets Mega Drive-expert!