Världens bästa vapen – 32-delsfinaler (del 2 av 2)

Skrivet av Alexraptor:

Vad då avsaknad? Fanns ju många.

Banana Bomb, Prod, Old Lady, Sheep, Ion cannon, "Wololo", Arm Cannon, Insult Sword, Fire Flower

Jo, men det var väl en stooor övervikt på 3d-titlar och sen typ 4 vapen från worms (älskar Armageddon men det kanske var lite väl många vapen därifrån). Arm Canon och Fire Flower är så klart ikoniska, samtidigt som många minst lika ikoniska glömdes bort? Med facit i hand skulle man kanske nominerat familjen Belmonts piska, exempelvis.

Är mest irriterad över att man själv inte tog chansen att ge några legendariska vapen chansen. Finns såklart vapen från spel som inte är 2d som också missades, som Prinsens Dagger of Time.

Resultaten gick iaf min väg i nästan samtliga omröstningar. Men att fåret slog Samus armkanon kommer jag inte att acceptera. 😆

Medlem

Hur Frostmourne vinner över Ashbringer är ju bara ett stort frågetecken. Men fint att se att rymd-köttbullen med ett stuprör på armen åkte ut, värmer inombords.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hur Frostmourne vinner över Ashbringer är ju bara ett stort frågetecken. Men fint att se att rymd-köttbullen med ett stuprör på armen åkte ut, värmer inombords.

För att WoWs lore suger. Generiskt, halvhjärtat och påklistrat.

Medlem
Skrivet av Kiske:

För att WoWs lore suger. Generiskt, halvhjärtat och påklistrat.

Det skulle jag inte påstå. Men när jag röstar så röstar jag mer utifrån hur stor "lore" det finns bakom vapnen, hur "impactful" de varit, hur välkända de är osv. Ashbringer var ju ett av vanillas största mysterium där folk försökte fiska upp svärdet osv osv. Sen Har vi ju Tirion Fordring som burit svärdet och före han Alexandros Mograine. Men visst, Frostmourne har mycket lore och tillhör en av spelets största antagonister. Jag föredrar dock Ashbringer alla dagar i veckan.

Redaktör
Ponny

Gillar den här turneringen lite extra, p.g.a. mer oförutsägbar. Vete tusan vilka vi får se i final? Håller en tumme för att Plasma Cutter kommer en bit. Är sjukt svag för den mekaniken.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jodå stå du där och snipa med din AWP medans jag förstör hela planeten du står på. Glhf..

Jodå klart alla cs nördar ska rösta på skit vapnet

Medlem

Nu hoppas jag bara att det blir Railgun vs. Railgun i finalen. Inte nog med att spänningen skulle vara olidlig...som bonus skulle vi slippa bråket i eftertexterna ifall rätt vapen vann

Medlem
Skrivet av Ender:

Nu hoppas jag bara att det blir Railgun vs. Railgun i finalen. Inte nog med att spänningen skulle vara olidlig...som bonus skulle vi slippa bråket i eftertexterna ifall rätt vapen vann

Finns inga rätta vapen, finns bara dåliga och bra aim!

Medlem

Jag kan tycka att det i framtida omröstningar kanske vore bra att begränsa varje spelserie till att ha med ett eller kanske två alternativ så att det blir lite mer variation.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag kan tycka att det i framtida omröstningar kanske vore bra att begränsa varje spelserie till att ha med ett eller kanske två alternativ så att det blir lite mer variation.

Jag kan hålla med. Behöver vi två BFG och två hagelbrakare?

Medlem
Skrivet av samukakauka:

Finns inga rätta vapen, finns bara dåliga och bra aim!

Stämmer ju dock verkligen inte. Man anpassar bossar och fiender konstant efter använda rätt vapen, lite det som är hela grejen.

12
Skriv svar