Seedingstråd: NES - bästa spelet
Got you covered! 😎
Älskade det spelet. Var en galen resa att försöka ta sig igenom det som barn. Så solklar nominering.
Medhåll! Helsike var svårt det var. Men jojon forever – och musiken!
En Bamseponny av folket
Medhåll! Helsike var svårt det var. Men jojon forever – och musiken!
Det var väl det spelet som hade ett pussel/mysterium eller nåt som bara gick att lösa om man hade manualen? Är rätt säker på att jag fastnade i det nånstans och fick använda internet som hjälp för att det helt enkelt inte gick att komma vidare annars. Var å andra sidan hårt länge sen, så kanske minns fel...
Det var väl det spelet som hade ett pussel/mysterium eller nåt som bara gick att lösa om man hade manualen? Är rätt säker på att jag fastnade i det nånstans och fick använda internet som hjälp för att det helt enkelt inte gick att komma vidare annars. Var å andra sidan hårt länge sen, så kanske minns fel...
Stämmer... ungefär! Fanns ett brev med i kartongen, som man skulle lägga i vatten och då dök koden upp för att komma vidare. Tror jag minns det rätt. Vävdes in väldigt snyggt i storyn vill jag minnas. Ett rätt läckert koperingsskydd, men knepigt om man köpte spelet begagnat utan kartong och papper innan internet.
En Bamseponny av folket
Inser att vi glömt nominera Maniac Mansion! Katastrof!
grymt spel, men jag visste inte ens att det fanns på nes, så jag saknar det inte i just denna tävlingen.
Stämmer... ungefär! Fanns ett brev med i kartongen, som man skulle lägga i vatten och då dök koden upp för att komma vidare. Tror jag minns det rätt. Vävdes in väldigt snyggt i storyn vill jag minnas. Ett rätt läckert koperingsskydd, men knepigt om man köpte spelet begagnat utan kartong och papper innan internet.
Precis så var det. Tog ju typ en hel 90-tals sommar för oss att komma på det. Men Eureka-känslan när vi knäckte det! Stå i mammas kök och spola vatten på ”manualen”.
grymt spel, men jag visste inte ens att det fanns på nes, så jag saknar det inte i just denna tävlingen.
Har bara spelat det på NES, vilket kanske inte är helt idealt come to think of it.
Heja Blåvitt
Ah, så var det! Jäklar, vilken rolig idé alltså
Har bara spelat det på NES, vilket kanske inte är helt idealt come to think of it.
Alla talar svenska! (Men särskilt bra? Mja!) Har också bara spelat det på NES.
En Bamseponny av folket
Precis så var det. Tog ju typ en hel 90-tals sommar för oss att komma på det. Men Eureka-känslan när vi knäckte det! Stå i mammas kök och spola vatten på ”manualen”.
Ah, så var det! Jäklar, vilken rolig idé alltså
Vilken grej det var!

En Bamseponny av folket
Alla talar svenska! (Men särskilt bra? Mja!) Har också bara spelat det på NES.
Är ju föregångare till Zak McKracken och senare förlaga för day of the tentacle för tusan! Lucas arts hade inte introducerat den nya skolan än (men detta var ju startskottet).
Har spelat det både på NES och PC. Föredrog helt klart musstyrningen. Har du inte redan spelat det så rekommenderar jag verkligen uppföljaren Day of the Tentacle.
Tyckte det var trist att Startropics inte nominerats, men såg tydligen fel. Skönt! (Men missade att rösta på det. Nåväl!)
Håller ett par extra tummar för att Willow och Battle of Olympos går bra. Lär ju inte (ska inte?) vinna, men tycker dom förtjänar lite tid i strålkastarljuset.
Älskar Star Tropics! Men Willow och Battle of Olympys, nja... Hade båda som liten och ville så gärna älska dom. Willow ville man ju att det skulle vara Zelda 1, men dålig spelkontroll och förvirrande upplägg satte stopp för det och det var ju nästan exakt samma problem med Battle of Olympus som man ju ville att det skulle vara Zelda 2, men det var ju jävelsvårt, enformig musik och sladdrig spelkontroll även där. QQ
Ok fattar typ Contra som var Probotector i Europa. Jag får läsa lite mer noggrant när nästa omröstning är helt enkelt.
Är väl korrekt gjort här tycker jag. Spelet hette ändå Salamander när det släpptes i Japan och även i Europa.
Även om jag har spelat vissa av spelen på andra plattformar, så har jag aldrig ägt en NES. Så det känns lite fel att nominera tiltar här.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Älskar Star Tropics! Men Willow och Battle of Olympys, nja... Hade båda som liten och ville så gärna älska dom. Willow ville man ju att det skulle vara Zelda 1, men dålig spelkontroll och förvirrande upplägg satte stopp för det och det var ju nästan exakt samma problem med Battle of Olympus som man ju ville att det skulle vara Zelda 2, men det var ju jävelsvårt, enformig musik och sladdrig spelkontroll även där. QQ
En enorm brasklapp är ju att jag inte spelat dom på... jättemånga år. Kan ju spela in att grekisk mytologi alltid legat mig nära hjärtat, liksom filmen Willow. Men ja, att BoO var grissvårt håller jag med om. Tartaros (vill jag minnas) fick mig på fall.
En Bamseponny av folket