Sea of Thieves får stöd för privata servrar nästa år

Robot
Sea of Thieves får stöd för privata servrar nästa år
Medlem

Tycker man lyssnat allt för mycket på de som ville ha PvE och hatade PvP. Älskade spelet till döds under det första året, men numera känner jag absolut noll sug att spela.

Helt sjukt sedan att man vill ta betalt för något som var en självklarhet i spel, en gång i tiden.

Medlem

Pirata Servrar

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ge oss möjligheten att modda servrarna också!
Hade left 4 dead 1 via steam, när det släpptes, men när jag såg att man kunde lira 16 vs 16 via en moddad server som typ var 1000 gånger roligare än originalet så fick jag bra med vatten på min kvarn att moddnings-communityn alltid kommer överglänsa originalet ifall möjligheten ges.

Tänk själva en tungt moddad SoF-server som hade gett tillåtelse för flera aktörer än idag. Givetvis skulle detta påverka vilken hårdvara som behövses för att spela SoF på dessa servrar, men samma sak gäller ju sedan tidigare på minecraft och de alla moddar man kan lägga till i efterhand.

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker man lyssnat allt för mycket på de som ville ha PvE och hatade PvP. Älskade spelet till döds under det första året, men numera känner jag absolut noll sug att spela.

Helt sjukt sedan att man vill ta betalt för något som var en självklarhet i spel, en gång i tiden.

Det blir väl bara mer och mer PvP ju längre tiden går?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

PVP är trash och gör bara spelet sämre så det här är bra ändringar

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem

Spelet skulle haft en zon som typ "Deep sea" där det är PVP.

Medlem
Skrivet av Tusske:

PVP är trash och gör bara spelet sämre så det här är bra ändringar

Hela poängen med spelets existens är PvP. Om något så är PVE trash och gör bara spelet sämre.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hela poängen med spelets existens är PvP. Om något så är PVE trash och gör bara spelet sämre.

fast att dom lägger dit nya PVE lägen och grejer istället för mer PVP vissar ju motsasten

signatur

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Varför har du noll sug att spela?
Vad är det negativa med att lyssna på deras spelarbas? Det är väl ändå dom som håller spelet levande.

Skrivet av Tusske:

fast att dom lägger dit nya PVE lägen och grejer istället för mer PVP vissar ju motsasten

Just det, för det kommer absolut inte PvP uppdateringar och prat om ännu mer i framtiden ...

Medlem
Skrivet av Tusske:

Nej, det visar bara att spelet inte längre riktar sig till sin ursprungliga målgrupp.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Varför har du noll sug att spela?
Vad är det negativa med att lyssna på deras spelarbas? Det är väl ändå dom som håller spelet levande.

Just det, för det kommer absolut inte PvP uppdateringar och prat om ännu mer i framtiden ...

För mig var spelets ursprunliga vision ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat. Nu är det inte längre det, finns alldeles för mycket annat skräp i vägen.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej, det visar bara att spelet inte längre riktar sig till sin ursprungliga målgrupp.

Cope

signatur

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

För mig var spelets ursprunliga vision ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat. Nu är det inte längre det, finns alldeles för mycket annat skräp i vägen.

Lite innehåll och dålig combat?
Vad för skräp?

Mest intresserad. Bryr mig inte nämnvärt om SoT själv. Det enda som va det minsta intressanta med det va att segla runt med vänner, chilla och se saker, bossar.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Spelet va alltid väldigt fokuserat på att segla runt med vänner och leta skatter. Den väldigt bristande combat-loopen om nått är bevis på det

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Spelet va alltid väldigt fokuserat på att segla runt med vänner och leta skatter. Den väldigt bristande combat-loopen om nått är bevis på det

Huvudfokuset med spelet låg alltid på interaktioner mellan spelare och besättningar,

Vet inte vad du anser är en "väldigt bristande combat-loop". Fokus i striderna låg aldrig på att "fragga" andra spelare, utan att stjäla deras skatter och sänka moståndarens skepp, samtidigt som man försöker hålla sitt eget flytande.

Skatterna var menat som ett poängsystem som t.ex flaggor i ett CTF-spel. Hela spelet var ämnat som ett socialt experiment där spelare antigen kunde hjälpa eller anfalla varandra eller eventuellt ägna sig åt förräderi. Tanken var att segel på horisonten alltid skulle få spelare att sätta hjärtan i halsgropen och undra "vän eller fiende?".

Man sa även uttryckligen under spelets utveckling att det aldrig skulle finnas NPC-skepp som seglade på haven, utan att alla segel på horisonten skulle vara uteslutande andra spelare.

Var själv Closed Beta-testare, för övrigt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Huvudfokuset med spelet låg alltid på interaktioner mellan spelare och besättningar

Extremt enkelt förklarat. Man kan lägga den på alla MMOs som skapats, men det stannar ganska sällan vid det.
Det kommer se olika ut för olika personer. Det är en sandbox. Du gör det du vill i en värld. Därav att det finns olika typer av saker att göra och dom alltid spridit det så. Denna världen har pirater, så det kommer ske aktiviteter som pirater kan tänkas göra. Därav att dom släpper innehåll som dom tror piraterna i spelet kan ha kul med

Skrivet av Alexraptor:

Vet inte vad du anser är en "väldigt bristande combat-loop"

Dålig. Ointressant. Otight. Finns många adjektiv.
Vare sig det gäller mot spelare eller mot båt. Desto bättre man blev och andra blev, desto mer ointressant blev det. "Trollandet" var det som gjorde det iaf lite intressant, men den gimmicken dog rätt fort för mig.

Skrivet av Alexraptor:

Tanken var att segel på horisonten alltid skulle få spelare att sätta hjärtan i halsgropen och undra "vän eller fiende?"

Det var det aldrig nått man undrade över. Inte så komplicerat. Det är inte Stanford prison experiment.

Skrivet av Alexraptor:

Man sa även uttryckligen under spelets utveckling att det aldrig skulle finnas NPC-skepp som seglade på haven, utan att alla segel på horisonten skulle vara uteslutande andra spelare.

Är du förvånad att det skedde en utveckling?

Skrivet av Alexraptor:

Var själv Closed Beta-testare, för övrigt.

Wow, imponerande.... Det va jag oxå. Var det nått som skulle ge mer *ooompf* till dina uttalanden?

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Extremt enkelt förklarat. Man kan lägga den på alla MMOs som skapats, men det stannar ganska sällan vid det.
Det kommer se olika ut för olika personer. Det är en sandbox. Du gör det du vill i en värld. Därav att det finns olika typer av saker att göra och dom alltid spridit det så. Denna världen har pirater, så det kommer ske aktiviteter som pirater kan tänkas göra. Därav att dom släpper innehåll som dom tror piraterna i spelet kan ha kul med

Är spelet en sandlåda? Absolut. Men SoT är, per definition, inte ett "MMO". Det är ett sessions-baserat spel med servrar/instanser upp till 17 spelare eller 5 skepp. (ursprunligen 24 och 6). Det är en viktig skillnad då det resulterar i en helt annan dynamik än det som återfinns i ett "MMO".

Skrivet av Bulletblues:

Dålig. Ointressant. Otight. Finns många adjektiv.
Vare sig det gäller mot spelare eller mot båt. Desto bättre man blev och andra blev, desto mer ointressant blev det. "Trollandet" var det som gjorde det iaf lite intressant, men den gimmicken dog rätt fort för mig.

Du använder en massa fina ord men säger absolut ingenting.

Skrivet av Bulletblues:

Det var det aldrig nått man undrade över. Inte så komplicerat. Det är inte Stanford prison experiment.

Jag börjar tvivla på att du faktiskt spelat spelet, trots ditt påstående. Själv träffade jag alla sorters andra spelare och har själv iklätt mig både rollerna som både skurk och barmhärtig samarit. Men gissar på att du spenderade din tid uteslutande som ett rövhål.

Skrivet av Bulletblues:

Är du förvånad att det skedde en utveckling?

Varför skulle jag vara förvånad när mitt ursprungliga inlägg helt klart och tydligt, för de som är läskunniga, uttrycker mitt missnöje över spelets utveckling?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Är spelet en sandlåda? Absolut. Men SoT är, per definition, inte ett "MMO".

Det sa jag inte heller.... det va ett exempel på hur banalt man kan dra en förklaring på nått som har mycket större bredd.

Skrivet av Alexraptor:

Du använder en massa fina ord men säger absolut ingenting.

Helt vanliga ord, och läsförståelse för stå för dig.

Skrivet av Alexraptor:

Jag börjar tvivla på att du faktiskt spelat spelet, trots ditt påstående. Själv träffade jag alla sorters andra spelare och har själv iklätt mig både rollerna som både skurk och barmhärtig samarit. Men gissar på att du spenderade din tid uteslutande som ett rövhål.

Tvivla på. Har dock kvar mitt mail från 2017 att jag kom in i deras Tech Alpha (missade dom första veckorna). "It's that time, Insider!"

Va aldrig ett rövhål faktiskt. Vi körde det mer som ett chill-spel. Skaffade loot, fiskade, lekte upptäckare. PvP va mest bara försvar för oss.

Skrivet av Alexraptor:

Varför skulle jag vara förvånad när mitt ursprungliga inlägg helt klart och tydligt, för de som är läskunniga, uttrycker mitt missnöje över spelets utveckling?

Läsförståelse är uppenbarligen inte din grej, men tydligen är det svårt med kritiskt tänkande oxå om du inte ens förstod meningen bakom det jag skrev

Medlem

Låter som att de insett samma sak som Funcom börjat inse med Dune, den överväldigande majoriteten vill inte ha påtvingad pvp.
Hoppas det går lite snabbare för Funcom bara...

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Det sa jag inte heller.... det va ett exempel på hur banalt man kan dra en förklaring på nått som har mycket större bredd.

Helt vanliga ord, och läsförståelse för stå för dig.

Tvivla på. Har dock kvar mitt mail från 2017 att jag kom in i deras Tech Alpha (missade dom första veckorna). "It's that time, Insider!"

Va aldrig ett rövhål faktiskt. Vi körde det mer som ett chill-spel. Skaffade loot, fiskade, lekte upptäckare. PvP va mest bara försvar för oss.

Läsförståelse är uppenbarligen inte din grej, men tydligen är det svårt med kritiskt tänkande oxå om du inte ens förstod meningen bakom det jag skrev

Mina betyg från gymnasiet och högskolan säger då annorlunda. Men det verkar som om du behöver öva lite på din skrivförståelse.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Låter som att de insett samma sak som Funcom börjat inse med Dune, den överväldigande majoriteten vill inte ha påtvingad pvp.
Hoppas det går lite snabbare för Funcom bara...

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Hur kan det kallas "påtvingad PvP" när spelet är fundamentalt byggt runt just PvP? Det är ju kärnan i hela gameplay-loopen, oavsett om du väljer direkt konfrontation, flykt eller tillfällig diplomati. Tar man bort den aspekten försvinner ju själva identiteten med spelet och dess raison d’être.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Hur kan det kallas "påtvingad PvP" när spelet är fundamentalt byggt runt just PvP? Det är ju kärnan i hela gameplay-loopen, oavsett om du väljer direkt konfrontation, flykt eller tillfällig diplomati. Tar man bort den aspekten försvinner ju själva identiteten med spelet och dess raison d’être.

Gameplay loopen är inte pvp. Ganeplay loopen är ju segla, hitta skatt/hitta bounty, segla tillbaka och spendera guld, rinse and repeat

signatur

Medlem
Skrivet av Tusske:

Gameplay loopen är inte pvp. Ganeplay loopen är ju segla, hitta skatt/hitta bounty, segla tillbaka och spendera guld, rinse and repeat

Så enligt din logik är gameplay-loopen i Q3 CTF, inte att samla vapen och skjuta andra spelare, utan bara att hämta flaggor och springa hem? Kul variant av Quake!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Så enligt din logik är gameplay-loopen i Q3 CTF, inte att samla vapen och skjuta andra spelare, utan bara att hämta flaggor och springa hem? Kul variant av Quake!

Nu spelar du bara dum.

signatur

Medlem
Skrivet av Tusske:

Nu spelar du bara dum.

Eller så pekar jag bara ut hur skevt det blir att låtsas att PvP är någon slags "bonus" i ett spel som bygger hela sin risk/reward-loop på just den dynamiken.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Eller så pekar jag bara ut hur skevt det blir att låtsas att PvP är någon slags "bonus" i ett spel som bygger hela sin risk/reward-loop på just den dynamiken.

för att det är ju det. PVP var ALDRIG fokusen i SoT. det är en extra grej som gör gameplay loopen att smalla guld och göra bounties bättre (eller värre beronede på vem du pratar med)

signatur

Medlem
Skrivet av Tusske:

för att det är ju det. PVP var ALDRIG fokusen i SoT. det är en extra grej som gör gameplay loopen att smalla guld och göra bounties bättre (eller värre beronede på vem du pratar med)

Det var det abslut, redan från det konceptuella stadiet. Men det står ganska klart nu att du har noll intresse av en produktiv diskussion, utan bara är här för att tjafsa.

Ha en trevlig eftermiddag.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var det abslut, redan från det konceptuella stadiet. Men det står ganska klart nu att du har noll intresse av en produktiv diskussion, utan bara är här för att tjafsa.

Ha en trevlig eftermiddag.

som vanligt när folk inte kan bevisa det dom säger så är det alltid "du vill inte ha en produktiv dikussion"

patetiskt

signatur

Medlem

För 10 år sedan...

Vissa saker var uppenbara redan då.

12
Skriv svar