Diskutera – Vilket spel har den bästa sommarkänslan?

Robot
Diskutera – Vilket spel har den bästa sommarkänslan?

Här kommer alla (sommar)känslorna på en och samma gång.

#diskutera

Medlem

Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball till första Xbox.
Det har ju inget dåligt sommar soundtrack heller.

Medlem

Spontant tänker jag på Far Cry spelen med alla sina tropiska öar.

Medlem

Sea of Thieves är svårslaget.

Medlem

Första som slog mig var Unravel spelen. Nordiska skogen, lingonbuskar, skärgården...

Medlem

Super Mario Sunshine är väldigt somrigt. Assassins Creed Black Flag är ett annat spel jag kommer att tänka på.
Monkey Island också såklart.

Medlem

The Touryst, man spelar som en turist som är på semester.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Super Mario Sunshine är väldigt somrigt. Assassins Creed Black Flag är ett annat spel jag kommer att tänka på.
Monkey Island också såklart.

Super Mario Sunshine var första jag tänkte på också Väldigt somrigt med palmer, allt vatten och den lilla mysiga semesterön! Kanske bör spela om det nu i sommar faktiskt!

Avstängd

Något handhållet. Gameboy i solstolen på charterresa. Sen minns säkert alla sommaren 2016: Pokemon Go

Medlem

Tappade intresset för Assassins Creed serien i och med Valhalla men annars var en av de stora fördelarna med ett nytt AC varje år att de ofta släpptes runt november när man började bli lite höstdeppig och ofta hade soliga medelhavsmiljöer som satt perfekt på hösten. AC Odyssey var nog den bästa på just den fronten men Egypten och Italien var ganska soliga och somriga också.

Hur är det här ens en fråga?! Med det magiska soundtracket och Sega blue skies är ju detta peak sommar.

Personligen associerar jag också de tidiga Tony Hawk-spelen till PSX med varma sommarnätter och gött häng, det blev mycket brädåkande då.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

https://classicreload.com/sites/default/files/arcade-outrun-s...

Hur är det här ens en fråga?! Med det magiska soundtracket och Sega blue skies är ju detta peak sommar.

Personligen associerar jag också de tidiga Tony Hawk-spelen till PSX med varma sommarnätter och gött häng, det blev mycket brädåkande då.

Jag hör musiken som om den spelas från min högtalare!

https://www.youtube.com/watch?v=aEz1BVeGO2o

Medlem

Dungeon Siege på PC. Spelet i sig är inte så somrigt men jag och en kompis spenderade varje vardagskväll under dom veckor som vi sommarjobbade ett år med att spela Dungeon Siege. Och det är fortfarande ett av mina bästa spelrelaterade minnen.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Dave the diver och Stardew Valley

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Dungeon Siege på PC. Spelet i sig är inte så somrigt men jag och en kompis spenderade varje vardagskväll under dom veckor som vi sommarjobbade ett år med att spela Dungeon Siege. Och det är fortfarande ett av mina bästa spelrelaterade minnen.

Mitt är nog Icewind Dale, som jag bara spelat på sommaren. Väldigt motsägelsefullt med tanke på miljön i spelet.

Ett annat spel jag kommer på är Tropico 4. Härlig sommarkänsla.

signatur

CPU: Ryzen 9800X3D GPU: RTX 4080 Super RAM: G.Skill 32GB DDR5 CL30 @ 6000MHz
Moderkort:
ASUS ROG Strix B650E-F Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: Corsair RM1000x 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Corsair MP700 Elite 2TB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz Cooled by Noctua

FM-guru
F.d. Sisyr

För mig är det deckare och pek & klicka. Många förknippar dylikt med höst/vinter, men för mig är det så in i helvete sommar med Grim Fandango, Monkey Island, Sam & Max osv.

Medlem

My summer car! Utan tvekan

Medlem

Vet inte riktigt varför, men jag tycker att The Talos Principle är ett väldigt mysigt sommarspel. Fina miljöer, lite filosofi och mysigt pussel som man lugnt kan dricka kaffe till,

Medlem
Medlem

Stardew Valley helt klart. Men JDM Japanese Drift master har stunder som ger sommar vibbar

Medlem

Costa del Sol såklart! Blir det mer sommar än så?!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Scum med sitt turkosa vatten och kroatiska landskap

Medlem

Jag har ju sköna sommarminnen från Super Mario Kart till SNES så får nog bli mitt val. Kan hända att nostalginerven knäpper till ett par extra poäng men jag köper det<3.

Medlem
Skrivet av justabit:

Stardew Valley

Stardew Valley är ju egentligen alla årstider...

Dock, inget annat spel gör ju övergången mellan årstider bättre. När man går ut efter ha vaknat upp i en ny årstid. Magiskt.

Medlem

Finns en del.

Stardew valley
Snowrunner. Trots namnet är det väldigt mycket sol och gräs.
Oblivion
Minecraft
Astro bot
Crew 2 och Crew motorfest

Skärmdumpsmästare

GTA San Andreas och första Lego Star Wars (i couch co-op!) spelades rejält under många varma kvällar i mitt kvava pojkrum sommaren 2005.

Det hände också att kompisarna kom över på LAN och körde Diablo II och Action Quake 2. I högtalarna dunkade webbradion Radio Seven, det splitternya Gorillaz-albumet Demon Days och radiodängor som Coldplays Speed of Sound.

Det var den sista sommaren innan mopedkort och sommarjobb, och allt var jävligt bra. Men det är det fortfarande, tjugo år senare.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Sjunger in i kören för Super Mario Sunshine (och så catchy, somrigt soundtrack på det)!☀️🎶

Men annars sa min magkänsla faktiskt Banjo-Kazooie alt. Banjo-Tooie faktiskt!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Så otroligt bra spel! Ska köras igen i sommar.

Härliga minnen man har med vissa spel. Kommer ihåg att jag och några polare spenderade nätterna med att spela Legaia 2 till Ps2 någon sommar för snart hundra år sen. Kommer ihåg känslan man hade när vi var samlade och spelade och pratade.

Fan va tiden flyger förbi..

Sen har vi även Zelda: A Link to the Past som vi också körde några sommarkvällar. Varje gång jag spelar det tänker jag tillbaka just på dom stunderna 🙂

Vi får heller inte glömma Dragon Age 2, det nötte jag och en kompis varje kväll runt 2013. Alla dessa förknippar jag med sommaren 🙂

Medlem
Skrivet av Pjotor:

GTA San Andreas och första Lego Star Wars (i couch co-op!) spelades rejält under många varma kvällar i mitt kvava pojkrum sommaren 2005.

Det hände också att kompisarna kom över på LAN och körde Diablo II och Action Quake 2. I högtalarna dunkade webbradion Radio Seven, det splitternya Gorillaz-albumet Demon Days och radiodängor som Coldplays Speed of Sound.

Det var den sista sommaren innan mopedkort och sommarjobb, och allt var jävligt bra. Men det är det fortfarande, tjugo år senare.

Livet är bra härligt 😃👍

Medlem

Witcher 3 Blood and Wine! Soliga Toussaint skriker ju sommar.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

12
Skriv svar