Wuchang: Fallen Feathers
Bra recension som får mig att bli allt mer sugen på spelet. Jag kommer garanterat att testa detta framöver men behöver nog bli klar med antingen Donkey Kong Bananza eller Robocop: Rogue City först.
Funderar också på hur mätaren för galenskap nollställs?
Dessutom, hur långt är spelet?
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Hur nollställs mätaren för ”galenskap”? Låter farligt likt Dragonrot som sabbade hela underhållningen med Sekiro.
Bra recension som får mig att bli allt mer sugen på spelet. Jag kommer garanterat att testa detta framöver men behöver nog bli klar med antingen Donkey Kong Bananza eller Robocop: Rogue City först.
Funderar också på hur mätaren för galenskap nollställs?
Dessutom, hur långt är spelet?
Ändrade lite i texten för jag har insett (precis nu faktiskt) att döden inte innebär att galenskapsmätaren fylls på. Jag antog bara det för att spöket kom fram. I stället är det döden som gör att mätaren går tillbaka. Det är en stor del av det speciella i spelet och ett rätt komplext system, men går även att ta bort i inställningarna om man inte vill ha det.
Spelet är väl runda 30-40 h?
"Writer and Fighter"
Låter väl inte så farligt långt för denna typ av spel, beror väl förvisso på hur bra man är och hur man spelar, fastnar man på någon eller flera av bossarna eller ej osv.
Låter väl inte så farligt långt för denna typ av spel, beror väl förvisso på hur bra man är och hur man spelar, fastnar man på någon eller flera av bossarna eller ej osv.
Om du är van Soulslike-spelare så skulle jag säga att du får något att bita i men inte att du rent fastnar någonstans.
"Writer and Fighter"
Bra recension! Var placerar du detta i jämförelse med Lies of P och Wo Long? Är Wuchang bättre eller sämre? Är det bra att spelet är mindre parry-baserat eller är det något du saknat i spelet? Hur är fiendevariationen i jämförelse med Wo Long? Jag tyckte fienderna i sistnämnda kändes tråkiga och världen ganska tom med banal leveldesign. Är världsbygget bättre i Wuchang?
Bra recension! Var placerar du detta i jämförelse med Lies of P och Wo Long? Är Wuchang bättre eller sämre? Är det bra att spelet är mindre parry-baserat eller är det något du saknat i spelet? Hur är fiendevariationen i jämförelse med Wo Long? Jag tyckte fienderna i sistnämnda kändes tråkiga och världen ganska tom med banal leveldesign. Är världsbygget bättre i Wuchang?
Jag skulle säga Wuchang är bättre än de två spelen du nämner. Angående parry så är jag spelaren som inte sköldpaddar så mycket utan är en rullande armadillo när jag spelar så jag gillar det. Däremot så är ju inte parry och block helt borttaget, man måste bara bygga sin karaktär efter det.
Fiendevariationen är väl kanske sisådär nu när jag tänker efter? Men det är heller inget jag stört mig på. Världsbyggande och banorna är definitivt bättre än Wo Long enligt min mening.
Tack för komplimangen och kul att du läser i sommarhettan.
"Writer and Fighter"
Måste alla souls-likes ha så liknande titlar? Jag trodde att det här spelet redan hade släppts, men det var Black myth Wukong jag tänkte på 😅
Har hållit på skriva Wukong mer än en gång under recensionen XD
"Writer and Fighter"
Ändrade lite i texten för jag har insett (precis nu faktiskt) att döden inte innebär att galenskapsmätaren fylls på. Jag antog bara det för att spöket kom fram. I stället är det döden som gör att mätaren går tillbaka. Det är en stor del av det speciella i spelet och ett rätt komplext system, men går även att ta bort i inställningarna om man inte vill ha det.
Nu blev det tydligare :D. Runt 30-40 timmar låter alldeles lagom!
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Måste alla souls-likes ha så liknande titlar? Jag trodde att det här spelet redan hade släppts, men det var Black myth Wukong jag tänkte på 😅
Verkar vara ett omtalat ämne om Black Myth ens är ett soulslike, men i min mening är det inte det - utan mer ett vanligt actionspel.
Glöm inte Wo Long: Fallen Dynasty också!
Glöm inte Wo Long: Fallen Dynasty också!
Wo Long, Wukong, Wuchang....inte fan är det lätt. XD
"Writer and Fighter"
Gissade på att det skulle landa runt 84-86 på Opencritic, så den här recensionen bådar gott för min fortsatta golgata i säsong 3
För egen del blir jag helt mätt på souls efter att ha tagit mig igenom From Softwares egna titlar och då har jag ändå kvar två av de allra bästa (DS3 och BB). Har gjort några två avsteg där de enda jag spontant minns är Ashen och Another Crab's Treasure.
Eftersom dygnet bara har 24 timmar och jag är helt ointresserad av kinesisk lore faller detta bort på samma urvalsprincip som alla Wu-någonting. Det är säkert ett bra spel, med bra underhållningsvärde till ett rimligt pris. Men med begränsad speltid får man sovra.
Gissade på att det skulle landa runt 84-86 på Opencritic, så den här recensionen bådar gott för min fortsatta golgata i säsong 3
För egen del blir jag helt mätt på souls efter att ha tagit mig igenom From Softwares egna titlar och då har jag ändå kvar två av de allra bästa (DS3 och BB). Har gjort några två avsteg där de enda jag spontant minns är Ashen och Another Crab's Treasure.
Eftersom dygnet bara har 24 timmar och jag är helt ointresserad av kinesisk lore faller detta bort på samma urvalsprincip som alla Wu-någonting. Det är säkert ett bra spel, med bra underhållningsvärde till ett rimligt pris. Men med begränsad speltid får man sovra.
Ja jag känner igen problemet. Lägg in variabeln att måsta spela spel för att recensera också. Det är svårt att hinna med de spelen jag verkligen vill spela ibland. Man får sålla och ta de som känns mest lockande för en själv. Fördelen är i alla fall att jag har i princip noll FOMO så jag kan ta upp ett spel 2 år efter release om så behövs
"Writer and Fighter"
Jag skulle säga Wuchang är bättre än de två spelen du nämner. Angående parry så är jag spelaren som inte sköldpaddar så mycket utan är en rullande armadillo när jag spelar så jag gillar det. Däremot så är ju inte parry och block helt borttaget, man måste bara bygga sin karaktär efter det.
Fiendevariationen är väl kanske sisådär nu när jag tänker efter? Men det är heller inget jag stört mig på. Världsbyggande och banorna är definitivt bättre än Wo Long enligt min mening.
Tack för komplimangen och kul att du läser i sommarhettan.
Kul! Blir nog ett fysiskt köp av spelet och om det inte faller mig i smaken kan jag alltid sälja det och gå mindre i förlust. Är så olika det där mellan alla soulslikes och det är inte först förrän man fått spela spelet som man känner om tyngden känns rätt eller inte. Givetvis handlar det om tycke och smak men för mig är det nog utmaningen, världsbygget och stridsmekaniken som tilltalar med genren.
Kanske är det bara jag men ännu har jag inte blivit trött på genre. Om man blir det tror jag man ska ta en paus och lira något annat spel i en annan genre. Det är precis som med allt annat i livet så kan man bli utbränd om man går in för hårt på en sak.