Diskutera – Vad spelar du när du är ledsen?
Spelar inget alls då, lägger mig o vilar med någon musik i bakgrunden, eller så drar jag ut på promenad, brukar bli på bättre humör när man kommer ut. Beror ju på orsaken till att man är deppig/ledsen, har sitt husdjur precis dött så kanske det inte är lika lätt att komma över...
Brukar inte välja spel efter känslostämning, oftast. Så vet ej? Kör nog på som vanligt
Samma här. Känslor är en del av livet. Det är även spel för mig. Så spel i sig brukar framkalla känslor men hur jag känner påverkar inte vad jag spelar.
Om jag känner mig riktigt nere så spelar jag generellt inte. Jag sticker iväg på en promenad, hem till en polare, till päronen, eller något sådant. Extra nice om man tar och äter eller lagar nåt riktigt gött!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Spelar nog inget alls när jag känner mig nere.
Har jag bara en dålig dag brukar jag hoppas i säng. Sömn hjälper nästan alltid.
Har jag en längre nedstämd period brukar jag se till att komma utanför dörren så mycket som möjligt samt börja motionera/lyfta skrot. Dels för att det är bra för kropp och knopp, dels för att visa mig själv att jag har tagit tag i saken
Vill minnas att jag i samband med WoW: Classic var lite nedstämd. Började spela och blev helt hooked. Så det är nog det närmaste att spela bort en nedstämdhet. Men det fungerade inte så bra. Nog för att jag glömde livet i några veckor, men det slutade med musarm (läs 'klicka på 1,2,3,4,5,6'-arm).
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Jag spelar samma typ av spel oberoende av mitt känsloliv.
Däremot så har jag märkt att jag blir mer kreativ ju mer deprimerad jag är. Jag kan gå all in och skapa musik, göra sångtext osv vid depression.
När jag var singel så var jag mycket mer fokuserad på musiken.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.