Diskutera – Vad spelar du när du är ledsen?

Robot
Diskutera – Vad spelar du när du är ledsen?

Ibland är man inte på topp. Vad spelar du då?

#diskutera

Medlem

Spelar inget alls då, lägger mig o vilar med någon musik i bakgrunden, eller så drar jag ut på promenad, brukar bli på bättre humör när man kommer ut. Beror ju på orsaken till att man är deppig/ledsen, har sitt husdjur precis dött så kanske det inte är lika lätt att komma över...

Medlem

Den senaste tiden när jag har känt mig lite extra nere så har jag dragit igång Space Marine 2.
Annars har Noita alltid kunnat få mig på bättre humör

signatur

Ganska dålig men inte sämst

Medlem

Darktide havoc mode 20+ är så intensivt så jag glömmer alla tråkigheter...

signatur

#PCMR

Medlem

Joke's on you - jag är alltid ledsen

Medlem

Git gud, dräper bort ondska i Dark Souls så blir man alltid på topp! Annars att sticka ut och göra någonting roligt som en sporadisk cykeltur.

Brukar inte välja spel efter känslostämning, oftast. Så vet ej? Kör nog på som vanligt

Medlem

Fallout 1 & 2. Spelen fångar känslan av ensamhet och mörker, men låter mig bli stark, helt OP och fri att välja min egen väg (ond med minus 100 karma) 🤣

Medlem

Finns nog inget spel som hjälper mot konstant deppighet. Brukar inte spela något speciellt. Kör på som vanligt

signatur

1# FZ Troll

Medlem

jag blir inte ledsen, jag bara spelar!

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Brukar inte välja spel efter känslostämning, oftast. Så vet ej? Kör nog på som vanligt

Samma här. Känslor är en del av livet. Det är även spel för mig. Så spel i sig brukar framkalla känslor men hur jag känner påverkar inte vad jag spelar.

Medlem
Medlem

Om jag känner mig riktigt nere så spelar jag generellt inte. Jag sticker iväg på en promenad, hem till en polare, till päronen, eller något sådant. Extra nice om man tar och äter eller lagar nåt riktigt gött!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Resident Evil 2. Eller vilket RE som helst. Det är nåt speciellt där det går på automatik, ofta i ganska långsamt tempo, och man överkommer något större.

signatur

Videomupp

Medlem

Om man å andra sidan VILL bli nedstämd är Heavy Rain ett säkert kort.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det var länge sedan jag var ledsen. Men kanske Apex. För att det får en att hela tiden tänka på något annat.

Medlem

The flowers of Robert Mapplethorpe

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Då har jag ingen ork eller lust att spela alls. Eller så kör jag nåt extremt hjärndött/grindigt.

KoP
Medlem

Spelar inte alls då. Grottar ned mig i ångesten så där att man känner att man lever.

Medlem

Spelar nog inget alls när jag känner mig nere.

Har jag bara en dålig dag brukar jag hoppas i säng. Sömn hjälper nästan alltid.

Har jag en längre nedstämd period brukar jag se till att komma utanför dörren så mycket som möjligt samt börja motionera/lyfta skrot. Dels för att det är bra för kropp och knopp, dels för att visa mig själv att jag har tagit tag i saken

Vill minnas att jag i samband med WoW: Classic var lite nedstämd. Började spela och blev helt hooked. Så det är nog det närmaste att spela bort en nedstämdhet. Men det fungerade inte så bra. Nog för att jag glömde livet i några veckor, men det slutade med musarm (läs 'klicka på 1,2,3,4,5,6'-arm).

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Humöret spelar inte in vad jag väljer att spela. Spelar bara ett spel i taget så valet är enkelt.

Medlem

Nintendo-spel med mario o hans vänner brukar göra mig glad

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare

Jag är nästan alltid ledsen, så jag spelar på som vanligt.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Beror på hur ledsen.

Riktigt ledsen så lämnar jag inte sängen.

Annars spelar jag spel som jag inte behöver koncentrera mig på. Typ Heroes 3 eller SpaceEngine.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag spelar samma typ av spel oberoende av mitt känsloliv.

Däremot så har jag märkt att jag blir mer kreativ ju mer deprimerad jag är. Jag kan gå all in och skapa musik, göra sångtext osv vid depression.

När jag var singel så var jag mycket mer fokuserad på musiken.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag spelar gärna spel som får mig att fokusera på annat. Det blir ofta då mer krävande spel likt Dead Cells, Souls, Elden Ring, Lies of P, osv.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

World of Tanks, då glömmer man att man är ledsen och blir arg istället.

Medlem
Medlem

Kollar på Youtube när jag _vill_ gråta, oftast söndagar. Det är mysigt ibland. Kan vara "to the moon", final fantasy lr annat

Medlem

Skjuta teamates i whatever spel så mycket som möjligt utan att bli auto-kicked. Får en alltid på hysteriskt gott humör

12
Skriv svar