Battlefield 6 har fått sin första trailer – och släppdatumet kan ha läckt
Första orosmomentet är att stor del fokuserar på explosioner istället för handling, karaktärer m.m...
Jag har inga siffror på detta, men jag blir inte förvånad om majoriteten av de som spelar BF (mig inkluderad) ser bara SP delen som en bonus och vill egentligen bara spela MP delen...och där behövs ingen story.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Herregud, förväntar du dig att spela över 1000h? Det finns gott om spel, varför skulle du göra detta valet?
För att man vill? Finns ju en del spel man fastnar för och kan spendera 1000h+ på
Det har funnits sen BF2 så det borde inte vara något problem för alla som vill att de ska gå tillbaka till den stilen.
Det beror på hur man gör det exakt. Om man kan flyga runt som spindelmannen gillar jag det inte.
Herregud, förväntar du dig att spela över 1000h? Det finns gott om spel, varför skulle du göra detta valet?
Ja tänker samma sak. Varför skulle man lägga så många timmar på ett spel? Räcker väl med ca 30+ timmar så kan man gå vidare till nästa.
Fick en liten känsla av hopp när jag såg denna trailer. Hoppas verkligen de kan göra något bra av detta spel. Kändes som de har viss fokus på destruktiva miljöer (hoppas det!!) då det har vart en styrka i tidigare BF. Kan de dessutom göra något åt alla fuskare som förstör MP så kommer jag säkerligen ge detta en chans.
Ja tänker samma sak. Varför skulle man lägga så många timmar på ett spel? Räcker väl med ca 30+ timmar så kan man gå vidare till nästa.
Kollar på mina WoW, CS, LoL, WC3 och HotS-timmar.

Timmarna rinner iväg om man verkligen gillar ett multiplayerspel man fastnar för och man tycker är bra 1000+ timmar är inget konstigt.
Just i BF6s fall så vette fasen om man vill lägga ned så mycket tid dock hehe. Battlefield 3 var väl senaste som var trevligt och personligen så tröttnar jag på BF-spelen efter ett tag. Men vem vet, det kanske blir en nytändning för serien.
The more I practice, the luckier I get.
Handling? I battlefield?
Ge mig battlefield 2 igen. Fler klasser med distinkta styrkor och svagheter. Större och mer balanserade kartor med fler flaggor så man faktiskt nyttjar hela kartan.
Inget mp har toppat bf2 ännu.
Märks vi är samma skrot och korn här. Ge mej en tv missil som dödar allt på en smäll! fordon ska spawna på marken med. Inte i luften. Har man 4 stjärnor i bf2 så har man
Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa
Så länge man har kul med ett spel finns ingen anledning till att byta till något annat.
Om det är kul så varför inte?
De flesta spelen jag spelar/spelat som jag gillat - har betydligt mer än 30+ timmar...snarare 300+ eller 1000+
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Kommer aldrig i hela mitt liv betala 800 kr+ för denna skiten
Bara att vänta på att det blir en del av game pass
30? Låter stressigt. Fast i BF är väl 30 timmar nära 2000 matcher så då kanske man är nöjd. Eller fast för evigt?
Ser riktigt kalkonigt ut när en helikopter krossar tjocka betongpelare.
Allt hänger på MP. Hoppas de skruvar ned tempot tillbaka till BF3 åtminstone.
Det är så BF ska spelas. Vansinne på vansinne. Helst ska helikoptern vara full av C4 också.
30? Låter stressigt. Fast i BF är väl 30 timmar nära 2000 matcher så då kanske man är nöjd. Eller fast för evigt?
Nja en match kan väl ta runt 15-20min eller nåt sånt, 2000 låter lite väl mycket på den korta tiden
Nja en match kan väl ta runt 15-20min eller nåt sånt, 2000 låter lite väl mycket på den korta tiden
Oj. Det blev en nolla för mycket. 200 skulle det vara. Ska sluta räkna utan miniräknare 😔
Vi vet ju inte om det är skit än, 800kr är inte mycket för ett MP spel man får över 1000timmar på
Om du ska räkna timmar/pris gör du samma sak med bilar och filmer?
I drank what?
Om du ska räkna timmar/pris gör du samma sak med bilar och filmer?
Nej
Nej
Varför inte det? Om det nu ska vara något rättvist att tycka något är värt ett pris för pris/tid=värde för pengarna, då kan du lika gärna applicera det på allt. Km körda/pris=värde för pengarna på bilen. Tid på film/pris=värde för filmen.
För med ditt tankesätt är ett spel för 3000SEK värt det, så länge som du spelar 3000 timmar. Är du villig att ge 3000 för ett spel?
I drank what?
Varför inte det? Om det nu ska vara något rättvist att tycka något är värt ett pris för pris/tid=värde för pengarna, då kan du lika gärna applicera det på allt. Km körda/pris=värde för pengarna på bilen. Tid på film/pris=värde för filmen.
För med ditt tankesätt är ett spel för 3000SEK värt det, så länge som du spelar 3000 timmar. Är du villig att ge 3000 för ett spel?
Nja men jag brukar kunna tänka att ett biobesök brukar kosta runt 250kr, biljett+ popcorn/dricka ja och nöjet räcker på sin höjd oftast max 2timmar. Ett spel brukar räcka längre än 20timmar så det blir billigare än att gå på bio om man går efter tiden.
Med det sagt så spelar andra faktorer in vad som ger "värde" så som att jag har film som ett större intresse än spel, tycker det även är både skönt att komma ut lite och trevligt att träffas ett gäng vänner och gå på bio.
Jag har väl lagt totalt över 35 000kr på Pokemon Go under 4-5års tid så nog är det mer än 3000kr för ett spel...spelar inte spelet längre dock:P
Såg rätt bra ut faktiskt. Gillar hur de åker snålskjuts på en tank.
Skulle vilja se en mer öppen och större karta.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Såg rätt bra ut faktiskt. Gillar hur de åker snålskjuts på en tank.
Skulle vilja se en mer öppen och större karta.
Jag gillar mest när det är close combat. Fullt ös medvetslöst. Senaste BF spelen har varit lite för stora ytor enligt mig. man får springa långt för att bli snipad direkt.
1# FZ Troll
Jäklar asså man blir bra spelsugen nu...
Nja men jag brukar kunna tänka att ett biobesök brukar kosta runt 250kr, biljett+ popcorn/dricka ja och nöjet räcker på sin höjd oftast max 2timmar. Ett spel brukar räcka längre än 20timmar så det blir billigare än att gå på bio om man går efter tiden.
Med det sagt så spelar andra faktorer in vad som ger "värde" så som att jag har film som ett större intresse än spel, tycker det även är både skönt att komma ut lite och trevligt att träffas ett gäng vänner och gå på bio.
Jag har väl lagt totalt över 35 000kr på Pokemon Go under 4-5års tid så nog är det mer än 3000kr för ett spel...spelar inte spelet längre dock:P
250/120= Bara 2,1kr/minut. Låter ju jättebilligt enligt din modell.
I drank what?
250/120= Bara 2,1kr/minut. Låter ju jättebilligt enligt din modell.
Är ju svindyrt jämfört med Battlefield 6 om det kostar 800kr och man spelar det 1000timmar.
800kr/60 000min= 0,01333333kr/minuten
Jag gillar mest när det är close combat. Fullt ös medvetslöst. Senaste BF spelen har varit lite för stora ytor enligt mig. man får springa långt för att bli snipad direkt.
Det kan jag hålla med om men kartorna i BF 2042 var troligen de sämst designade i spelhistoria.
Finns många fantastiska kartor i tidigare som kombinerar öppet med stad. Variationen är det jag uppskattar med BF.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler