Snabbkollen – Testar du Battlefield 6-betan?
Yes installerat och klart på steam och redo för imorgon. Perfekt till nya bygget som skall upp på sweclockers galleri senare idag. Sen undrar jag varför folk tror att secure boot kommer bricka datorn? Bygger datrorer kvart i stup aldrig hört att secure boot brickar en dator va hahaha
Tänkte bara nämna att alla kan få early access till betan om man kollar på 30 minuters BF6-stream när det släpps i morgon. Du måste ha kopplat ditt EA-konto till twitch samt Steam också har jag för mig. Det kanske kan vara värt att genomlida 30 minuters twitch för att få access tidigare om man är sugen.
Jag installera i morse på steam. gjorde inget utav det du skriver? Tryckte bara på gröna knappen att jag är intreserad och fick en inbjudan på 3s. hade jag tur då?
De stresstestar servrarna och har inte alla igång än sägs det
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Jag installera i morse på steam. gjorde inget utav det du skriver? Tryckte bara på gröna knappen att jag är intreserad och fick en inbjudan på 3s. hade jag tur då?
Där är två starttider på betan, den vanliga (klicka på steam) är den i helgen.
Titta på twitch så får man tillgång till betan redan imorgon
Där är två starttider på betan, den vanliga (klicka på steam) är den i helgen.
Titta på twitch så får man tillgång till betan redan imorgon
Ah ok tackar
Så inte bricked då vilket innebär att den är trasig för evigt utan bara något random problem för dig? 🤷🏼♂️
Steg ett brukar vara att se till att man har senaste fw för moderkortet. Blåskärm kan vara när den laddar Windows kan jag tänka mig. Googla moderkotets modell och blue screen with secure boot annars skulle jag säga
Påstod aldrig att den var bricked, men att det resulterar i återkommande blue-screen är aldrig något bra ^^
Faktumet att aktivering av secure boot resulterade i blue-screen gör automatiskt att jag helst undviker att aktivera det om det inte redan är aktiverat eller om jag gör en clean wipe. Hade senaste bios så det lär det inte ha varit.
These days skulle jag gissa att det var partitions-typen som kan ha slagit slint (MBR och inte GPT, var ett tag sen jag formaterade den så lite utdaterad), men var något år sen. Behöver dra en redig wipe one of these days men får bli när jag drar ett utbyte av delar.
Det blir att testa, förladdat och klart, vi ses på slagfältet!
ny patch på 6½ gb
Detta är riktigt bra för dom som undrar. Tyckte det såg lite för snabbt ut i streams men kan bekräfta att då inte är fallet. Mycket långsammare än Call of Duty tex. Ljudet! Helt sjukt bra, har glömt bort hur bra Battlefield låter.
Känns som en mix av BF.3/BF.4 & BF.V
Kommer att förboka detta även fast jag lovade att aldrig mer göra det för ett Battlefield spel 😁
Ni som ej har fått kod och vill spela nu! Subscribe hos intel newsletter. Fyra vänner som gjorde det nyss och fick en kod inom 2 minuter.
Har ni inte ställt er i kö än inför imorgon?
https://preview.redd.it/there-is-currently-a-queue-to-enter-t...
Jag hade plats 270.000 imorse men nu går det snabbt att komma in.
Spelade en stadskarta, jävligt häftigt men inte så mycket BF som jag ville uppleva - dock vet jag att det finns andra kartor som nog kommer passa mig. Känns förbannat lovande - spelet flöt otroligt bra! (vet inte om jag satt den på epic, men jag körde med 140fps i 5120x1440 och det såg sanslöst bra ut. Får kolla settings sen)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Hur spelar man betan?
För Early Access betan så länkar du ditt EA-konto med ditt Twitch-konto. Sen kollar du på en Twitch stream som streamer BF6 med Drops. Sen claimar du din beta-nyckeln i Drops-inventoryn på Twitch (https://www.twitch.tv/drops/inventory). Du kan ladda ner BF6 på Steam eller Origin (EA-App)
Eller så väntar du till 9 augusti då det blir tillgängligt för alla.
Ontopic: Verkar som ett hederligt Battlefield 3-4 uppföljare. Bra än så länge. Hoppas EA-eliten inte blandar sig i, eller politsk agenda (se Battlefield 2042 och hur det gick )
För Early Access betan så länkar du ditt EA-konto med ditt Twitch-konto. Sen kollar du på en Twitch stream som streamer BF6 med Drops. Sen claimar du din beta-nyckeln i Drops-inventoryn på Twitch (https://www.twitch.tv/drops/inventory). Du kan ladda ner BF6 på Steam eller Origin (EA-App)
Eller så väntar du till 9 augusti då det blir tillgängligt för alla.
Ontopic: Verkar som ett hederligt Battlefield 3-4 uppföljare. Bra än så länge. Hoppas EA-eliten inte blandar sig i.
Ah, okej. Är ledig på söndag så får väl tanka hem det då om det går för alla.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ah, okej. Är ledig på söndag så får väl tanka hem det då om det går för alla.
Går att dunka ner på maskin redan nu även utan Early Access. Se till att du har Safe Boot igång på maskinen bara (om du kör PC) eftersom de inte accepterar klienter utan Safe Boot igång (har att göra med deras Anti-Cheat)
Det kommer även gå att spela mellan 14-17 augusti.
"The Battlefield 6 Open Beta runs from August 9-10 and August 14-17, 2025. Early access is available on August 7-8, 2025."