330 000 fuskförsök i Battlefield 6-betan stoppade, uppger EA
Tror inte det. Jag sköt en fiende med hagelbrakaren i magen 2 ggr på nära håll när vi möttes i en korridor. Han knivade ihjäl mig och gick därifrån oskadd. Det var troligen bara en bugg och inget fusk men det kändes fuskigt.
Likaså alla snipers. Ni kan fan få behålla strålkastarna.
Undrar hur stor andel av den siffran är "false positives".
https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/1mlwcbl/battlef...
Kompilation av en streamer som fuskar öppet på sin stream, men försöker gömma det.
Men det är rätt obvious att han fuskar.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Lite svårt att avgöra i nuläget när TTD är som den är. Känns ofta som att man dör på 1 frame och bakom skydd medan damage loggen som faktiskt är ett riktigt bra tillägg i BF6 blev man träffad 5-6 gånger fast det känns som 1 träff.
Att dö bakom skydd har väl varit standard sen BF3
Kompilation av en streamer som fuskar öppet på sin stream, men försöker gömma det.
Haha, någon kommentar nämnde t.om att han är sponsrad av fusk-skaparna. WELL THEN...
Rubriken skulle varit "över hälften av alla battlefield spelare fuskar"
Det stämmer ju inte, vi vet inte hur många som spelat det. På Steam har det haft drygt 500 000 samtidigt, men det säger inget om totalen. Och det kan vara fler fuskförsök än antal fuskare.
Jag tänkte precis samma. När vi skulle spela så flaggades Daemon Tools som fusk, så min kompis fick snällt avinstallera det innan han kunde starta spelet.
Däremot har jag inte mött en enda fuskare. Jag har bara fått arslet spöat ärligt och sportsligt.
Sjukt. Smärtsamt uppenbart. Vad är liksom spelet i det läget? Kommer aldrig begripa. Ni som fuskat i multiplayer shooters här på fz (ni måste ju vara några stycken), varför? Efter att initiala spänningen lagt sig, vad är nöjet egentligen?
Inte stött på några uppenbara fuskare själv, men i allt kaos osv så är det ju helt omöjligt att veta om den som fuskar försöker gömma det ens lite grann.
Kommer väl i princip aldrig gå att veta om någon kör wallhack eller liknande. I tex CS så kan man ju resonera/misstänka utifrån hur de agerar efter vad för information spelaren borde ha (vad har gjort ljud och vad har synts) - helt omöjligt att veta i bf med tempot, spotting, antal spelare, och generella kaoset.
Sjukt. Smärtsamt uppenbart. Vad är liksom spelet i det läget? Kommer aldrig begripa. Ni som fuskat i multiplayer shooters här på fz (ni måste ju vara några stycken), varför? Efter att initiala spänningen lagt sig, vad är nöjet egentligen?
Har bara fuskat på LAN back in the day i CS 1.6 med polarna
nkHack kommer jag ihåg att det hette
Men aldrig har man gjort det online, what's the point liksom....(spelet förlorar mening)
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Det stämmer ju inte, vi vet inte hur många som spelat det. På Steam har det haft drygt 500 000 samtidigt, men det säger inget om totalen. Och det kan vara fler fuskförsök än antal fuskare.

Hur orkar man ens fuska i en öppen betatest? Sickna loosers...
Dom passar väl på att beta-testa sina fusk också, i väntan på releasen.
Skulle tro att siffran är hög även bland de "användarrapporterade fuskarna". Lätt hänt att vanligt nätverkslagg kan ses som fusk eftersom man sköt en massa på en fiende men blev ändå piskad. Men i verkligheten så laggade det så man hade delay på det man såg hända på skärmen.
Och PC spelarna blir kränkta när konsolspelarna vill stänga av crossplay…
Spelar hellre med potentiella fuskare på PC utan crossplay än med en hel grupp konsolspelare som alla har aimbot inbyggt direkt i spelinställningarna.