FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Battlefield 6-betan – allt du behöver veta

Medlem
Skrivet av Thane:

Fanns 8v8-versioner av en del kartor i BF2.

Jepp, minns servrarna med 16 spelars versionen av Strike at Karkand men med 64 spelare inne på servern.
Man stred hela tiden i skugga då himlen hela tiden var täckt av flygande granater.

Spelat några timmar till nu ich börjar komma in i banorna nu. Det blir hektiskt, men visst går det att överleva längre stunder. Man får bara se till att röra sig framåt lite taktiskt, täcka rygg på varandra och vara uppmärksam. Jag gillar att man får en känsla av utsatthet och desperation varje sekund. Krypskyttarna är ganska enkla att undvika även på de öppna banorna, de tycker jag annars har varit seriens sämsta inslag under lång tid.

Medlem
Skrivet av Thane:

Fanns 8v8-versioner av en del kartor i BF2.

Du har rätt att det fanns 16, 32 och 64.
Poängen är att detta är en "Medium" karta. Det fanns självklart mindre Rush som jag beskrev med BC2. Men det var större kartor och inte på samma CoD liknande sätt med högt tempo och små kartor. Majoriteten spelade stora kartor med många spelare.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skrivet av Workout51:

Du har rätt att det fanns 16, 32 och 64.
Poängen är att detta är en "Medium" karta. Det fanns självklart mindre Rush som jag beskrev med BC2. Men det var större kartor och inte på samma CoD liknande sätt med högt tempo och små kartor. Majoriteten spelade stora kartor med många spelare.

Karkand var så jäkla kul om man körde storleken som sträckte sig fram till bron.
Tror det var hotellet, torget/höghuset, ensamma huset uppe till vänster samt järnvägsövergången som var flaggpositionerna då. Sen tror jag det var ytterligare 4 flaggor på andra sidan bron.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Geeks Gaming

Bf6 har tydligen den långsamt vapen i hand sprint i ett bf spel.

signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

<Uppladdad bildlänk>

Bf6 har tydligen den långsamt vapen i hand sprint i ett bf spel.

BF är lika sNaBbT som CoD!!! Här har vi beviset folk!!! Ge oss ett BF utan sprint, crouch eller prone! Helst ska man vara stationär!! (Sarkasm, trött på allt gubb-gnäll nu som inte längre kan hänga med och därför lipar över att spelet är som CoD lol).

Medlem

Var ingen som klagade på operation metro i bf3 betan som var ännu mer hektisk 😂 Dice har sjävla sagt att det kommer att vara större banor vid release som kommer att dämpa tempot.

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Karkand var så jäkla kul om man körde storleken som sträckte sig fram till bron.
Tror det var hotellet, torget/höghuset, ensamma huset uppe till vänster samt järnvägsövergången som var flaggpositionerna då. Sen tror jag det var ytterligare 4 flaggor på andra sidan bron.

Tyckte stadskartorna I bf2 gjorde sig bäst i största storleken men med 50 spelare istället för 64. Blev mer liv i matcherna. Ffa Karkand lol

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem
Skrivet av ChriL:

Var ingen som klagade på operation metro i bf3 betan som var ännu mer hektisk 😂 Dice har sjävla sagt att det kommer att vara större banor vid release som kommer att dämpa tempot.

Jo men det är ju enbart 9 kartor vid release. Varav en är firestorm (bajskarta). Hur många är med i betan nu? 4? Blir inte så många kvar som är stora då.

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Jo men det är ju enbart 9 kartor vid release. Varav en är firestorm (bajskarta). Hur många är med i betan nu? 4? Blir inte så många kvar som är stora då.

Så förhoppningsvis 5 stora?

Medlem

Körde lite BF4 idag som referens.
Mkt bättre tempo. Full action men man rör sig inte i 180.
Detta är CoD. Och då tänker jag tyvärr inte på tiden då cod var bra.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Så förhoppningsvis 5 stora?

2st stora.

Medlem

BF6 maxat på en 10 år gammal Titan X kopplad till en CRT-skärm, någon? Får ganska stabila 50-60fps.

Medlem

Betan är alltså uppe i 4 av 9 kartor och alla är minimala, ett skämt att komma in i små CoD DM-kartor när man söker Conquest.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

2st stora.

Har du spelat alla banor?

Medlem
Skrivet av ChriL:

Har du spelat alla banor?

Dom två stora med fordon kommer vid release. Mirak Valley och Operation Firestorm (Från BF3). Det är vad jag läst mig till iaf. Inga stora i Betan så har ej testat.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

2st stora.

Alldeles för svagt antal…. 😫

Medlem
Skrivet av kebbe:

Betan är alltså uppe i 4 av 9 kartor och alla är minimala, ett skämt att komma in i små CoD DM-kartor när man söker Conquest.

Ja. Riktigt besviken, trodde vi skulle få en stor karta nu. Men gissar dom är för fega. Slänger dom på en stor karta och det går snett kan dom vinka hej då till sina pre orders.

Tror vi vann med ca 50-75 tickets kvar aå kämn match 🫡

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Dom två stora med fordon kommer vid release. Mirak Valley och Operation Firestorm (Från BF3). Det är vad jag läst mig till iaf. Inga stora i Betan så har ej testat.

Plus kanske en till, "New Sobek City". På beskrivningen låter det som att den kanske kan bli ganska stor.

"New Sobek City wages all-out war across construction sites and massive sand dunes."

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/features/m...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Plus kanske en till, "New Sobek City". På beskrivningen låter det som att den kanske kan bli ganska stor.

"New Sobek City wages all-out war across construction sites and massive sand dunes."

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/features/m...

Najs, hoppas det är mycket fordon. Vet bara att jag såg en lista med kartorna och där var det bara två men det kan ha varit en gammal lista. Håller tummarna att det blir tre riktiga CQ-banor. Har inget emot att köra Operation Firestorm igen. Är svag för nostalgi så

Förresten lirat som en galning idag och klarat alla challanges nu. Dags att ta en paus hehe.

Medlem

Ja, det här var ju inte så bra. Man undrar vad alla "oberoende" speljournalister menade när de hävdade att "Battlefield är tillbaka"?

Det är en enda stor (egentligen extremt liten) röra utan taktik där den svettigaste spelaren vinner.

Verkar ju finnas en del bf-veteraner här, så jag kanske kan få besvära med några frågor:

-Är det möjligt att komma in på samma server/samma lag om man är fler än 4 pers? (säg att vi är tex 8st och vill joina samma game)

-Finns det inget sätt att zooma minikartan? Saknar även kompass…

-Kommer det finnas en serverbrowser/möjlighet att hyra en egen?

-hur ser poängfördelningen ut i spelet? (Revive/supply/capture osv)

-Varför finns det inga fysiska flaggor!?!? Jag känner mig ju vilsen när det inte finns en flaggstång att ta sikte på. (Har ett vagt minne av att man tog flaggan snabbare ju närmare flaggstången man var i något spel i serien) Såg ett gäng vimplar vid någon kontrollpunkt, men det är ju inget barnkalas vi håller på med!

TTK på förhand och ha en grrrrrrrrreat day!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ja, det här var ju inte så bra. Man undrar vad alla "oberoende" speljournalister menade när de hävdade att "Battlefield är tillbaka"?

Det är en enda stor (egentligen extremt liten) röra utan taktik där den svettigaste spelaren vinner.

Som bf typ alltid varit sen bf2? Ta av de rosa glasögonen, bf har aldrig varit speciellt taktiskt lol.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Som bf typ alltid varit sen bf2? Ta av de rosa glasögonen, bf har aldrig varit speciellt taktiskt lol.

Spelar dagligen BFV och har spelat alla BF förutom 2042 så jag vet vad jag pratar om. Det är allmänt vedertaget i communityn att gameplayet i betan är oerhört dampigt, litet och ostrukturerat. Kanske du som borde ta på dig glasögon.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Spelar dagligen BFV och har spelat alla BF förutom 2042 så jag vet vad jag pratar om. Det är allmänt vedertaget i communityn att gameplayet i betan är oerhört dampigt, litet och ostrukturerat. Kanske du som borde ta på dig glasögon.

"Okej". Jag har spelat i princip alla BF med men visst, bf6 är väl full on dampigt och svettigt då, du bestämmer lol.

Medlem
Skrivet av DieZe:

"Okej". Jag har spelat i princip alla BF med men visst, bf6 är väl full on dampigt och svettigt då, du bestämmer lol.

Vad bra att vi nådde konsensus till slut.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vad bra att vi nådde konsensus till slut.

Eller så är du gammal och bitter över att du inte hänger med längre bara, vem vet

Medlem

BF2042 Reskin. Helt uruselt kasst spel

Medlem
Skrivet av DieZe:

Eller så är du gammal och bitter över att du inte hänger med längre bara, vem vet

Spelade ett par timmar igår och hamnade väl på förstaplats hälften av rundorna så hänger med gör jag men jag saknar strategin och lugnet från BFV där kills och deaths faktiskt betyder något. Har inte lika roligt i BF6 eftersom allt är ungefär dubbelt så snabbt som i BFV och inget betyder något.

Skriv svar