FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Battlefield 6-kampanjen premiärvisas på Tokyo Game Show

Robot
Battlefield 6-kampanjen premiärvisas på Tokyo Game Show

Om två veckor lyfts det på locket.

#battlefield-6

Ska villigt erkänna att peppen bara växer inför Battlefield 6. Är glad att det kommer ha en kampanj också, har alltid tyckt att de varit rätt trevliga för vad de är.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

FÖrstår inte riktigt varför de skall envisas med att lägga resurser på en kampanj. Det är riktigt bra multiplayer som säljer och skapar en stor hållbar spelarbas över lång tid.

Medlem
Skrivet av DieZe:

FÖrstår inte riktigt varför de skall envisas med att lägga resurser på en kampanj. Det är riktigt bra multiplayer som säljer och skapar en stor hållbar spelarbas över lång tid.

Finns de som faktiskt bara spelar kampanjerna också.
Så gör t.ex jag med CoD som de senaste 4-5 åren vart totalt värdelösa som multiplayer, (enligt mig då).

/HomieX

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av HomieX:

Finns de som faktiskt bara spelar kampanjerna också.
Så gör t.ex jag med CoD som de senaste 4-5 åren vart totalt värdelösa som multiplayer, (enligt mig då).

/HomieX

Samma här.

signatur

Lian Li V100 Svart A-RGB. Ryzen 5 9600X. TUF Gaming B650-PLUS. Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast. RX 9060 XT 16GB Hellhound.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Därför att kampanjerna är roliga att spela?
De kan satsa mkt mer på inlevelse och effekter, som mp-knarkare stänger av för att få flytande neongubbar om de kunde för att få minsta fördel mot alla andra.

Medlem

Jag har noll intresse för online-spel. Jag hoppas kampanjen är grym!

Medlem

Hoppas kampanjen blir bra och kul

Medlem

Körde BF3 kampanjen 2 gånger med en kompis och låste upp bla. en revolver man kunde ha i multiplayer.
Hoppas de har vapen man bara kan låsa upp i kampanjen i BF6.

Medlem

Jag är gammal multiplayerspelare, men när jag testar COD och BF nuförtiden så känner jag att jag är för gammal, därimot uppskattar jag mycket när det som sagt fins en kampanj, så att jag som gammal, ändå kan få uppleva lite COD oc BF på mitt sätt 🙂. BRA med singleplayer alternativ!

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Därför att kampanjerna är roliga att spela?
De kan satsa mkt mer på inlevelse och effekter, som mp-knarkare stänger av för att få flytande neongubbar om de kunde för att få minsta fördel mot alla andra.

Ja jisses vilken inlevelse man får i en arkad shooter Är du bitter för att du inte hänger med i online pangandet längre? Stark sur-gubbe aura från din post

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tror det är svårt att sälja spelet för 60 usd om det inte finns en kampanj, alltså, även om folk bara köper för multiplayer.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror det är svårt att sälja spelet för 60 usd om det inte finns en kampanj, alltså, även om folk bara köper för multiplayer.

Tror inte det blir svårt för ett så stort namn som Battlefield. Sen tror jag (killgissar) att väldigt få köper fps spel för att lira kampanjen huvudsakligen. Här på FZ är det säkert vanligt men här rör det sig om en mycket äldre åldersgrupp också kontra den breda gamer-massan.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tror inte det blir svårt för ett så stort namn som Battlefield. Sen tror jag (killgissar) att väldigt få köper fps spel för att lira kampanjen huvudsakligen. Här på FZ är det säkert vanligt men här rör det sig om en mycket äldre åldersgrupp också kontra den breda gamer-massan.

Kollar psnprofiles för lite data på trophies för call of duty.

Mw2 2009 så klarade 32% av kampanjen, BO III 2015 så körde 8% klart kampanjen och BO6 2024 har bara 5% kört klart kampanjen.

Så vi som gillar fps kampanjer verkar vara ett utdöende släkte.

Medlem

Ska bli kul att se! Tror faktiskt inte att jag spelat någon BF kampanj innan

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av rosski:

Mw2 2009 så klarade 32% av kampanjen, BO III 2015 så körde 8% klart kampanjen och BO6 2024 har bara 5% kört klart kampanjen.

Jag gillar fps kampanjer när det finns en story och gameplay är kung (half life 1 & 2) men cod, bf etc är sällan mer än en "ta dig från start till slut av kartan och panga dum AI påvägen".

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jag skulle vara helt okej om de bara släppte kampanjen. Mutiplayer är en kul bonus!

Hade varit mumma med en trevlig kampanj.
Då får man en rolig upplevelse varje gång man spelar. Än när man spelar multiplayer, då upplevelsen är alldeles för beroende av andra mähän.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av rosski:

Det kan ju också vara så för att Cods kampanjer bara har blivit sämre och sämre sedan MW2?

Det är inte många som pratar om några händelser från de senare spelen, men nästan alla minns och snackar fortfarande om Cod 4, Waw, Blops och Mw2.

1
Skriv svar