Första Silent Hill f-recensionen är riktigt positiv

Robot
Första Silent Hill f-recensionen är riktigt positiv
Medlem

Ordentlig hype på detta, blir riktigt höstmys!

Medlem

Det är väl nu i september som det släpps? 😘

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge

Medlem

Hypen växer.

Medlem

Silent Hill fis

Medlem

Ska bli riktigt kul!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är ändå skeptisk.

Medlem

12-13 timmar för 80 euro. jaha.

Ofta brukar det gå snabbare också, alla spelrecensions-timmar jag sett har jag behövt dra av 25-50% för att nå den faktiska speltiden.

tid/pengar är såklart inte allt, men 80 euro för 8-10 timmar är taking the piss.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Ofta brukar det gå snabbare också, alla spelrecensions-timmar jag sett har jag behövt dra av 25-50% för att nå den faktiska speltiden.

tid/pengar är såklart inte allt, men 80 euro för 8-10 timmar är taking the piss.

Finns ju spel som assassins creed valhalla som är mer riktade till spelare som dig.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Den här mentaliteten är exakt varför alla spel nuförtiden ska vara 80h+ långa och ha open world full med filler-skräp, så man knappt hinner klara de spel man vill spela varje månad även om man no-lifar. Tröttsamt.

Medlem

Fortfarande skeptisk för mig så har inte silent hill varit för striderna detta verkar vara i focus i detta spel gick ju inte så bra med homecoming det blev ett action gegga med all dogning man var tvungen att göra hela tiden

Geeks Gaming

Håller mig fortsatt skeptisk och tippat 68 i tävlingen.
Det är mycket möjligt att man träffar rätt på miljöerna men för mig känns det lite väl främmande för ett SH.

Hoppas men stålsätter mig

Medlem
Skrivet av Piigge:

Kostar just nu 55€ men visst.

Releasehästryttare
Skrivet av Piigge:

Man får mycket silksong för pengarna!

Medlem

riktigt hypead. jag är en stor fegis när det kommer till skräk spel så kommer nog vara för rädd för alla klara av det. men jag ska försöka. måste göra för Ryukishi07!

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kostar just nu 55€ men visst.

739 till 899 på prisjakt, var kostar det 55 euro?

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av Piigge:

Ganska så billigt nöje

87,7 kr- 109kr / timme

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus ROG Astral GeForce RTX™ 5080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Ganska så billigt nöje

87,7 kr- 109kr / timme

Som biofilm ungefär.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Håller mig fortsatt skeptisk och tippat 68 i tävlingen.
Det är mycket möjligt att man träffar rätt på miljöerna men för mig känns det lite väl främmande för ett SH.

Hoppas men stålsätter mig

På min tid så utspelades Silent Hill i Silent Hill. Det var en stor upplevelse att spela det för första gången 1999.
Men tiderna förändras. Nu kan Silent Hill vara var som helst.
Raccoon City också. Och Vice City, Rapture, Midgar, City 17, Gotham.
Staden du bor i kan vara Silent Hill.
Det här är ju bra, för det betyder att det inte kommer finnas brist på nya Silent Hill-spel. Man kan t ex göra nya trilogier i varje världsdel. Afrika-trilogin kanske blir väl likt ett visst Resident Evil, men det brukar vara en fördel nu för tiden att spel ser likadana ut.

Länge leve Silent Hill.

Medlem
Skrivet av frommy:

739 till 899 på prisjakt, var kostar det 55 euro?

Just nu på WinGameStore, IsThereAnyDeal listar alltid vilka som är billigast av de officiella återförsäljarna.

Medlem

Första spelet jag förbokat sen Hogwarts Legacy, ska bli kul.

It's not a lake, it's an ocean

Slängde in en förbokning av spelet för en tid sedan. Tyvärr krockar det med Sonic Racing: Crossworlds, vilket barnen kommer tjata om här hemma, så det lär få stå åt sidan ett tag.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem
Skrivet av Piigge:

Spela om det om du gillar det, kanske finns det något NG+ eller saker att låsa upp. Resident Evil-spelen är inte heller så långa men jag spelar alltid igenom dom så många gånger så det spelar ingen roll för min del.

Medlem

Blev precis klar med Cronos när MKIceAndFire spelade, så han borde väl få upp Silent Hill F snart också då, älskar skräck men kan inte spela det själv

Medlem
Skrivet av Fredede:

Den här mentaliteten är exakt varför alla spel nuförtiden ska vara 80h+ långa och ha open world full med filler-skräp, så man knappt hinner klara de spel man vill spela varje månad även om man no-lifar. Tröttsamt.

Fast det är väl högst valfritt om du vill göra allt som spelet erbjuder, de du kallar "filler-skräp"? I dessa spel brukar kampanjen vara kortare och för de som vill uppleva allt så finns det massor att göra.

80h är ganska lagom för mig, genomspelat på typ 10 dagar om jag verkligen fastnar.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Fast det är väl högst valfritt om du vill göra allt som spelet erbjuder, de du kallar "filler-skräp"? I dessa spel brukar kampanjen vara kortare och för de som vill uppleva allt så finns det massor att göra.

80h är ganska lagom för mig, genomspelat på typ 10 dagar om jag verkligen fastnar.

Är personligen completionist, så det stressar mig om jag känner att jag missat något i spelen jag kör. Så att bara rusha igenom main story är inte aktuellt för min del. Och att så gott som alla spel jag vill köra blir längre och längre är inte en positiv sak alls. Och ett stort problem är att mycket filler-skräp ofta är kopplat till bra rewards som man inte vill missa, så det är inte helt lätt att bara ignorera det.

För att hålla oss lite mer till ämnet så är remaken av Silent Hill 2 långt mer utdraget än originalet till den grad att det känns som padding och repetition. I originalet kände jag aldrig att ett område hade "overstayed it's welcome", men det kände jag definitivt i remaken.

Medlem

Längden på spelet måste kännas motiverad. Jag spelar hellre ett 8-10 timmar långt spel som är riktigt bra och spelar om det, än jag ger mig på ett evighetsspel på säg 60, 70, 80 timmar eller mer, där 60-80 procent av speltiden är halvbra utfyllnad och insamlandet av exempelvis meningslösa items.

Det finns såklart spel som motiverar längre speltider, ofta inbegriper dessa intressant lore, välskrivna dialoger och/eller riktigt bra gameplay.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Fortfarande skeptisk för mig så har inte silent hill varit för striderna detta verkar vara i focus i detta spel gick ju inte så bra med homecoming det blev ett action gegga med all dogning man var tvungen att göra hela tiden

Den skräcken vi fick uppleva med Silent Hill och Resident Evil på 90-talet är förlegad. Nu vill man ha det såhär.

Medlem

Varit hype sedan första videon ser riktigt bra ut och blir bara mer och mer hype för varje dag

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Den skräcken vi fick uppleva med Silent Hill och Resident Evil på 90-talet är förlegad. Nu vill man ha det såhär.

Näe du där har du fel. Det är som att säga att Lager öl är det bästa för att det dricks mest av det, när det är massproducerad dynga som tilltalar den breda massan vilket FPS spel är. RE har alltid haft en rätt snäv målgrupp som tyvärr fallit för fällan att bli som alla andra och gå efter max profit. Man kan argumentera att dessa urvattnade FPS spel gett dem
möjligheten att återinvestera och göra alla dessa re-boots som varit riktigt bra.

12
Skriv svar