Svenska priserna på Rog Xbox Ally – från 7 000 kr

Robot
Svenska priserna på Rog Xbox Ally – från 7 000 kr
Medlem

En Xbox som inte går att spela Xbox på? En kommunikativ utmaning i klass med Wii U 😅

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

En Xbox som inte går att spela Xbox på? En kommunikativ utmaning i klass med Wii U 😅

Det går utmärkt, de flesta funkar ju till PC också och därmed den här

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Konsolexklusiva titlar fungerar inte, men de titlar som fungerar på PC ska fungerar på denna.

Medlem

Blir ett köp av X för mig, taggad!

Medlem

Jag är nog fel målgrupp. För lite hårdvarukraft till för mycket pengar.

Medlem

Jag avstår denna, efter att ha testat Rog Ally, Steam Deck Oled, Legion Go och nu senast Switch 2 så kommer denna inte göra något nytt för att fånga mitt intresse.

Av de ovannämnda var det tillslut Switch 2 som fick mig på fall.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Otroligt att man inte ens får en oled skärm för de priserna

Medlem
Skrivet av Flamso:

Det går utmärkt, de flesta funkar ju till PC också och därmed den här

Det är långa spel som inte har play anywere, även fast båda finns på xbox store på xbox och PC. Inte ens en 1/20 av mina digitala xbox spel funkar på pc.

Medlem

Jag har ett Steam Deck, och även ifall det går att spela vissa titlar, och erbjuder en slags nödlösning där ingenting annat finns att tillgå så räcker det så, oavsett prestanda hos konkurrenterna. Ifall de kunde släppa en bärbar mer en 13-tumsskärm eller så så kanske jag skulle bli intresserad...en dag som jag betvivlar någonsin kommer komma.

Medlem

Nja, lite dyr och för stor. Möjligen skulle det kunna bli budget varianten i framtiden men för nu kör jag vidare med min Switch Oled.

Medlem

Tycker fortfarande det är sjukt wierd att inte kunna spela Xbox-spel på en Xbox branded konsol 😅

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tycker fortfarande det är sjukt wierd att inte kunna spela Xbox-spel på en Xbox branded konsol 😅

Exakt, för psp spelade alla tidigare generationer?

Medlem

11.000 för en GameBoy

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Skrivet av Ribcage:

Tja, 2005 är ju forntid jämfört med 2025 så en bärbar XBOX borde kunna spela redan inköpta konsolspel UTÖVER pc-spl, kan man faktiskt tycka. Jag är bitter om jag tvingas köpa om favoritspel men jag köper ändå en X.

Min favoritgrej är att de utgått så tydligt från Xbox-kontrollen som grepp, det är det som vinner mig över. Greppet är enormt viktigt.

Medlem

7 laxar för en handhållen utan oled? Svårt att motivera när man har en steam deck faktiskt. Antar att jag får fortsätta vänta på deck 2.

Medlem

11000 är ganska maffigt… får avvakta på denna.

Medlem

Har en OG ally och ser fram mot windowsuppdateringen som lär komma i samband med denna enhet som ger samma gränssnitt till äldre handhelds. Uppgraderar gör jag inte förrän prestandaökningen är lite mer påtaglig. Och hade gärna sett en större skärm (i nivå med switch2)

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Ja, man ser fortfarande folk på diverse forum och bland kommentarer som tror att det går att spela Xbox-spel på denna.

Det är väl aningen tveksam marknadsföring också med saker i stil med "the first handheld Xbox" eller vad de skriver och #PlayALLYourGames för en enhet som inte spelar Xbox-spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ja, man ser fortfarande folk på diverse forum och bland kommentarer som tror att det går att spela Xbox-spel på denna.

Det är väl aningen tveksam marknadsföring också med saker i stil med "the first handheld Xbox" eller vad de skriver och #PlayALLYourGames för en enhet som inte spelar Xbox-spel.

Japp, detta är ju inte enkelt att begripa. Det är bara de mest intresserade som fattar att det bara är för pc-spel och några få play-anywhere.

KoP
Medlem

Nej tack. Håller mig till min stationära Xbox.

Medlem

Detta lär ju Steam tjäna på.
Tror ni att många kommer börja att handla på Xbox Store i och med dessa maskiner?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är inte en konsol.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är inte en konsol.

De kallar det för konsol.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

I så fall kan jag kalla min pc för konsol eftersom att jag spelar på en tv med en Xbox kontroller.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är inte en konsol.

Skrivet av Ribcage:

Skrivet av lonian:

I så fall kan jag kalla min pc för konsol eftersom att jag spelar på en tv med en Xbox kontroller.

Klart det är en konsol. Visst, den körs med Windows men det är ju inte en bärbar PC som en laptop utan omarbetad som fungera som en konsol. Eller menar du att en mobil med windows är en bärbar PC och allt som kör Windows är det? Denna är ju till för att spelas på inte jobba eller fotoredigera för höga nöjets skull. Och nej ditt exempel är inte samma sak. Din PC är en PC oavsett om du kopplar in det i monitor eller TV. Haltande exempel deluxe.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

PSP fick ju i alla fall en stor mängd exklusiva spel. Vågar man gissa att denna mackapär för 11k inte kommer få några exklusiviteter som motiverar prislappen över någon av konkurrenterna? Lite fräckt att kalla den en Xbox för ett extra lager UI över Winows

Medlem
Skrivet av Ribcage:

PSP var ju en egen grej, inte en "bärbar PS2", så det fanns ju bara en generation (sin egen) den kunde spela? Inte så att denna "Xbox" får sina egna spel och medier som PSP hade. Men de hade ju lätt kunna ha en Xbox-app på denna och låta en kunna spela köpta (digitala) spel. Otroligt annorlunda potential att klara av det så inte ens jämförbart lol.

Medlem
Skrivet av Majoren:

PSP fick ju i alla fall en stor mängd exklusiva spel. Vågar man gissa att denna mackapär för 11k inte kommer få några exklusiviteter som motiverar prislappen över någon av konkurrenterna? Lite fräckt att kalla den en Xbox för ett extra lager UI över Winows

Haha precis! Äntligen någon som fattar enkel logik!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Klart det är en konsol. Visst, den körs med Windows men det är ju inte en bärbar PC som en laptop utan omarbetad som fungera som en konsol. Eller menar du att en mobil med windows är en bärbar PC och allt som kör Windows är det? Denna är ju till för att spelas på inte jobba eller fotoredigera för höga nöjets skull. Och nej ditt exempel är inte samma sak. Din PC är en PC oavsett om du kopplar in det i monitor eller TV. Haltande exempel deluxe.

Om du vill foto redigera på en Xbox Ally så kan du göra det, vilket du inte kan göra på en konsol. Det är en pc handheald precis som Steam Deck fast att den kör ett windows som gjorts lättare för att navigera med. Du kan dock fortfarande göra sådant man kan göra som med en vanlig pc. Installera emulatorer eller din skrivare.

signatur

12
Skriv svar