CoD: Black Ops 7-betan drabbad av fuskare direkt
Nu är call of duty inte så intressant längre för mig, särskilt när BF verkar hitta tillbaka så har man en riktigt go pangare där. Men fuskare är ett jäkla otyg som förtjänar en egen plats i helvetet. Tänk vilken utopi om det inte fanns fuskare i onlinespel..
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Inte intresserad av CoD heller längre, det är bara en snoozefest och de försöker bara plocka sina spelare på pengar.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
60% av samtliga spelare i Bf6 var ju också fuskare. Det är ju för att dom nya anitfusken med secrure boot aldrig hade en chans.
Var går det att läsa mer den procentsatsen? Hur går det att statiskisk säkerställa andelen fuskare om antifusken ej fångar upp dem? Blir väl svårt att kvantifiera om det inte finns något verktyg?
Var går det att läsa mer den procentsatsen? Hur går det att statiskisk säkerställa andelen fuskare om antifusken ej fångar upp dem? Blir väl svårt att kvantifiera om det inte finns något verktyg?
https://gamerant.com/battlefield-6-cheaters-blocked-open-beta...
With the Open Beta now available for the first weekend, the EA Anticheat team is addressing some of the current cheating issues in Battlefield 6. In a lengthy thread on the EA forums, it was revealed that over 330,000 cheating or tampering attempts have already been blocked by Javelin just in the Early Access period alone. Not only that, 44,000 reports were filed by players on Day 1, with another 60,000 coming in on day 2.
totalt 550 000 spelare pc (kan ha fel, men jag minns att det var steams siffror) och 330,000 + 44 000 och 60 000 fuskare. Det finns mer statestik för nästa beta vecka men betydligt färre fuskare på steam.
https://gamerant.com/battlefield-6-cheaters-blocked-open-beta...
With the Open Beta now available for the first weekend, the EA Anticheat team is addressing some of the current cheating issues in Battlefield 6. In a lengthy thread on the EA forums, it was revealed that over 330,000 cheating or tampering attempts have already been blocked by Javelin just in the Early Access period alone. Not only that, 44,000 reports were filed by players on Day 1, with another 60,000 coming in on day 2.
totalt 550 000 spelare pc (kan ha fel, men jag minns att det var steams siffror) och 330,000 + 44 000 och 60 000 fuskare. Det finns mer statestik för nästa beta vecka men betydligt färre fuskare på steam.
Du kan ju inte plussa dom som blivit bannade av javelin och alla fuskrapporter och få det till en siffra på antal fuskare..
Tror du på riktigt 60% av alla som spelade betan fuskade? Är fan det absolut ummaste jag hört på länge.
Oavsätt. Även om siffran förmodligen är under 1% är det för myckey. Fusk i multiplayer är värdelöst. Aldrig gjort, kommer aldrig göra. Vad får luffarna ut av det egentligen?
Edit:
While there is no official total player count for the Battlefield 6 (2042) open beta, reports from August 2025 estimated over 20 million players participated across PC and consoles, with EA calling it the most successful in the franchise's history and SteamDB charting a peak of over 521,000 concurrent players.
Key Details
Overall Participation: Electronic Arts (EA) stated that the Battlefield 6 Open Beta was the most successful in the history of the franchise, with an unofficial estimate of over 20 million players.
Steam Peak Players: The Steam version of the beta saw an all-time peak of 521,079 concurrent players, breaking the record for a Battlefield
Du kan ju inte plussa dom som blivit bannade av javelin och alla fuskrapporter och få det till en siffra på antal fuskare..
Tror du på riktigt 60% av alla som spelade betan fuskade? Är fan det absolut ummaste jag hört på länge.
Oavsätt. Även om siffran förmodligen är under 1% är det för myckey. Fusk i multiplayer är värdelöst. Aldrig gjort, kommer aldrig göra. Vad får luffarna ut av det egentligen?
Edit:
While there is no official total player count for the Battlefield 6 (2042) open beta, reports from August 2025 estimated over 20 million players participated across PC and consoles, with EA calling it the most successful in the franchise's history and SteamDB charting a peak of over 521,000 concurrent players.
Key Details
Overall Participation: Electronic Arts (EA) stated that the Battlefield 6 Open Beta was the most successful in the history of the franchise, with an unofficial estimate of over 20 million players.
Steam Peak Players: The Steam version of the beta saw an all-time peak of 521,079 concurrent players, breaking the record for a Battlefield
Mkt möjligt att jag har fel, vad är skillnaden på javelin-bannad och fusk-bannad?
Hur som helst så rätt många bannade för 3 dagars spel.
60% av samtliga spelare i Bf6 var ju också fuskare. Det är ju för att dom nya anitfusken med secrure boot aldrig hade en chans.
Oj, helt sjukt att det var ca 15 miljoner fuskare i betan. Jag måste ha haft en otrolig tur att precis missa alla dessa fuskare.
Och folket som skriker om att de skulle acceptera allt inklusive integritetskränkningar för att ”stoppa fuskare” kommer givetvis inte lära sig någonting. När ni till slut skickar era id-handlingar, skattedeklarationer och bankkonton till EA/Mikromjuk får ni ändå sitta där och spela mot fuskare.
Oj, helt sjukt att det var ca 15 miljoner fuskare i betan. Jag måste ha haft en otrolig tur att precis missa alla dessa fuskare.
jag hade inte lika mkt tur men jag skulle säga en lr par fuskare per 10e match troligen. vissa var bara För bra. dom snittade 36-0 å hade sig, utan att flyga hela tiden.
//monster
Och folket som skriker om att de skulle acceptera allt inklusive integritetskränkningar för att ”stoppa fuskare” kommer givetvis inte lära sig någonting. När ni till slut skickar era id-handlingar, skattedeklarationer och bankkonton till EA/Mikromjuk får ni ändå sitta där och spela mot fuskare.
jag vill hålla med, men utan dessa motmedel hade det Säkerligen fuskats bra mkt mer. nånting i stil med några per match minst. dessutom är allas info redan där ute, tror du att Du är säker för du inte väljer anti-cheat? aahaah. dom vet allt du gör ändå, är så det funkar, get in the game bro. dom har alltid vetat och kommer alltid veta. finns inget du kan göra åt saken förutom att flytta in i bunkern å avstå internet helt och hållet
//monster
Dem där 60% är jag 100% säker att du hittat i din brevlåda
Spela spel är kul ibland.
Otroligt korkat..
Varför påstår de ens att de "VILL ha fuskare i betan"?
Är det inte något bättre PR för spelet i sig ifall de lyckas stoppa fuskare redan I själva betan..?
Smh
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
jag hade inte lika mkt tur men jag skulle säga en lr par fuskare per 10e match troligen. vissa var bara För bra. dom snittade 36-0 å hade sig, utan att flyga hela tiden.
Hade en runda med stats i de krokarna. Utan fusk. Är inte jätteduktig i övrigt men folk var rätt vilsna. Ett par gånger jag höll flaggor i princip själv på Cairo med 10-15-20 kills innan man stupade.
Mkt möjligt att jag har fel, vad är skillnaden på javelin-bannad och fusk-bannad?
Hur som helst så rätt många bannade för 3 dagars spel.
Du skriver att det RAPPORTERATS fusk på forumet 44k + 55k gngr. Dessa kan för det första rapportera samma folk 20gngr och rapportera folk som sedan/redan (javelin?)bannats om dom nu fuskade.
Har själv anklagats för fusk otaliga gngr i spel. Är man fps nörd så är man oftast ett par nivåer bättre än dom om inte lagt ned 1000tals timmar på fps-spel.
Så det är rätt logiskt, men många kan inte ta det utan skriker fusk istället.
Som sagt det finns vidriga fuskare och det är förjävligt. Bättre spela på konsol så slipper man en stor del av asen.
Men ditt 60% du drog till med var helt sjukt, du måste gjort en rejäl tankevurpa där. Det är självfallet extremt mycket färre.
Förmodligen LÅNGT färre än 1%
Sen har vi läckan på Miljödata som gör att man kan ta andras identiteter mycket lättare, jag säger att jag är du och fuskar. Kommuner i Sverige läcker hela våran identitet och borde utsättas för repressalier tack vare deras naiva inställning till molnlagring.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/testa-svts-tjanst-finns-du...
https://www.sverigesradio.se/artikel/over-8-000-barn-drabbade...
https://www.dn.se/direkt/2025-09-05/personuppgifter-om-165-00...
12. 60% av 20 är 12. Och det är " beta EA Anticheat team" som har skrivit siffrorna. Jag har också skrivit att det gäller steam.
Du skriver att det RAPPORTERATS fusk på forumet 44k + 55k gngr. Dessa kan för det första rapportera samma folk 20gngr och rapportera folk som sedan/redan (javelin?)bannats om dom nu fuskade.
Har själv anklagats för fusk otaliga gngr i spel. Är man fps nörd så är man oftast ett par nivåer bättre än dom om inte lagt ned 1000tals timmar på fps-spel.
Så det är rätt logiskt, men många kan inte ta det utan skriker fusk istället.
Som sagt det finns vidriga fuskare och det är förjävligt. Bättre spela på konsol så slipper man en stor del av asen.
Men ditt 60% du drog till med var helt sjukt, du måste gjort en rejäl tankevurpa där. Det är självfallet extremt mycket färre.
Förmodligen LÅNGT färre än 1%
Nu har du helt tappat det? Vad pratar du om forum? Det är ju automatiska banningen och sen är det dom som blir bannade av mods som kollar i games och ser uppenbarliga fuskare och stänger av dom direkt.
Som jag skrev så totalt 550 000 spelare steam (som totalt var 520 000, mitt fel) och 330,000 hade fått en automatisk banning. Här kan du få min uträkning som jag gjorde i huvudet : Division (330\,000\) med (520\,000\) = 33/52 = 0.63 vilket i % blir 63%.
Så 63% av kontona blev bannade i bf6 betan. Du kan sitta och trolla hur mycket du vill. Det är EAs egna siffror. Sen om vi skulle räkna in dom som har bannats manuellt så skulle jag säga att siffran mycket mer är 70%+.
Det är ju inte som att bf6 skulle ha lägre siffror med fuskare. Sen om du sitter och glorifierar spelet för att du har döpt ditt namn till det. Den är på dig.
Dem där 60% är jag 100% säker att du hittat i din brevlåda
Som jag skrev så totalt 550 000 spelare steam (som totalt var 520 000, mitt fel) och 330,000 hade fått en automatisk banning. Här kan du få min uträkning som jag gjorde i huvudet : Division (330\,000\) med (520\,000\) = 33/52 = 0.63 vilket i % blir 63%.
Undrar hur drabbat arc raiders blir.
"The Finals" - verkar förskonat från det i varje fall.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Hahaha.
Hoppas du inte arbetar med statistik.
Väljer urvalet från fantasin.
100% av alla mördare är män 1/1 = 1 vilket i % blir 100% hahahaha
Edit: Tror inte du förstår vad "Concurrent" betyder. Samtida på svenska. Bf6 betsn hade alltså 520 000 pers som spelade samtidigt via steam. Inte 520 000 soelare. Sluta spela dum nu, börjar fam bli orolig för dig...
Hahaha.
Hoppas du inte arbetar med statistik.
Väljer urvalet från fantasin.
100% av alla mördare är män 1/1 = 1 vilket i % blir 100% hahahaha
Edit: Tror inte du förstår vad "Concurrent" betyder. Samtida på svenska. Bf6 betsn hade alltså 520 000 pers som spelade samtidigt via steam. Inte 520 000 soelare. Sluta spela dum nu, börjar fam bli orolig för dig...
Jag behöver inte direkt skriva något otrevligt eller göra något Påhopp eller personangrepp mot dig. Det här är inget jag behöver kämpa för eller direkt skapa en konflikt med någon över. Det är ju något EAs anticheat team själva har gått ut med. Efter första dygnet så fanns det max 520 000 konton på servrarna. Vissa hade ett konto igång, andra hade 100 stycken igång. Av dom konton som var igång så var 330,000 ipn direkt bannade. Sen var det 100 000 som vi inte direkt är överrens om hur men vad jag har sett så är dom bannade manuellt. Sen har vi mörker tal, det är dom som är fuskare men som inte åker dit för det.
Har du några andra siffror över bf6 steams spelarsiffror så dela dom gärna. Skriver du något mer otrevligt så rapporterar jag dig.
Efter första dygnet så fanns det max 520 000 konton på servrarna.
520k spelare samtidigt, inte totalt