Battlefield 6 (kampanjen)
I väntan på det stora krigsutbrottet funkar Battlefield 6-kampanjen som uppvärmning – men ensam står den på ostadiga ben.
Om man kollar på vad ni gett spelet för plus så verkar ju inte detta vara något särskilt bra... vadå "Bra sätt att lära sig vapen och utrustning" =D
Du förstår att de flesta behöver spela en kampanj på några timmar för att lära sig att man siktar på högermusknapp och får vapnet att avfyra på vänster.
Det låter faktiskt som denna kampanj är lika överflödig som i de tidigare battlefield spelen med sådan.
Som förväntat verkar det lika uselt som tidigare kampanjer efter trean. Och enligt internet mellan 4-5 timmar "långt".
Blir inte ens köp på rea i framtiden.
Lian Li V100 Svart A-RGB. Ryzen 5 9600X. TUF Gaming B650-PLUS. Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast. RX 9060 XT 16GB Hellhound.
Ska ärligt säga att jag aldrig riktigt förstått alla som trånar efter en kampanj i bf-spel. Har de någonsin varit bra verkligen? Jag tror jag spelat alla bf kampanjer utom 2142 (om det hade nån) och det är mellanmjölk jämt.
MP är där man har som roligast, och det är därför man startar upp bf (tycker jag).
Om man kollar på vad ni gett spelet för plus så verkar ju inte detta vara något särskilt bra... vadå "Bra sätt att lära sig vapen och utrustning" =D
Nya spelare får möjligheten att pröva de olika klasserna och tillhörande vapen, och förhoppningsvis hjälper det dem förstå hur Battlefield ska spelas när de sedan hoppar in i online-läget för första gången.
De enda som kommer köpa bf för kampanjen är avdankade gamer farsor. Battlefield har och skall göras för multiplayerspel, det är där pengarna finns och återspelningsvärdet. Personligen hoppas jag de sp helt framåt och lägger allt på att göra multiplayer så bra det bara går
Ska ärligt säga att jag aldrig riktigt förstått alla som trånar efter en kampanj i bf-spel. Har de någonsin varit bra verkligen? Jag tror jag spelat alla bf kampanjer utom 2142 (om det hade nån) och det är mellanmjölk jämt.
MP är där man har som roligast, och det är därför man startar upp bf (tycker jag).
Håller också med om att BF är multiplayer främst. Känns som de plockat grejer från MP och "satt ihop" det till en enspelarkampanj, så förhoppningsvis har det inte kostat så mycket resurser.
Ärligt talat ser jag framemot det. Jag behöver den där generiska 3/5-actionrullen som underhåller lite för stunden ibland. Något som inte kräver så mycket av mig (koppla av).
Med det sagt köper jag inte BF för kampanjen.
Då kommer du nog gilla kampanjen. Ibland är det bara gött att trycka in avtryckaren och se fienderna falla en efter en.
Jag är då "avdankade farsan", eller annan BS man läser här, som sett fram emot kampanjen och kommer typ endast köpa spelet för detta. 4h längd är dock oroväckande....
För mig tog det längre än 4h, men inte många timmar längre. Beror kanske lite vilket tempo man har, och om man t.ex. ska envisas med att testa massa nya vapen.
Jag ser fram emot en kampanj som ger mig lite bakgrundshistoria till varför man slåss i multiplayer. Det är egentligen det enda jag vill ha.
just det en bro där.....
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
De enda som kommer köpa bf för kampanjen är avdankade gamer farsor. Battlefield har och skall göras för multiplayerspel, det är där pengarna finns och återspelningsvärdet. Personligen hoppas jag de sp helt framåt och lägger allt på att göra multiplayer så bra det bara går
Hörru yngling! Tänk på att halva forumet, minst, består av oss avdankade farsor! Jag spelade BF1942 innan ni var påtänkta! 😂
Hmm, betygsmässigt tror jag de hade klarat sig bättre utan kampanj då än att ha med något halvdant
Halvdant? 4timmar kampanj kan va mer än tillräckligt😎
Tycker iofs dock det vore nice om de kunde sälja kampanjen separat till ett lägre pris för oss som har noll intresse för MP…
wow. Där dog lite av fredags-hypen jag hade och får direkt lite smått ångest över att jag gått på hype tåget och återigen förköpt ett spel.
Tänkte verkligen att nä nu drar dom till det stort och ska slå battlefield 4 kampanjen med hästlängder men nu är jag osäker alltså. Hade förhoppningar om minst 10-12 timmar speltid och att man i slutet släpper en liten gaming tår när end credits rullar på och man börja mentalt förbereda sig för online delen.
Ska väll inte bidra med mer negativa vibbar och förhastade slutsatser, utan jag får väll köra kampanjen imorgon och sen lira multiplayer mot natten och hoppas på en go upplevelse totalt sett i slutändan.
wow. Där dog lite av fredags-hypen jag hade och får direkt lite smått ångest över att jag gått på hype tåget och återigen förköpt ett spel.
Tänkte verkligen att nä nu drar dom till det stort och ska slå battlefield 4 kampanjen med hästlängder men nu är jag osäker alltså. Hade förhoppningar om minst 10-12 timmar speltid och att man i slutet släpper en liten gaming tår när end credits rullar på och man börja mentalt förbereda sig för online delen.
Ska väll inte bidra med mer negativa vibbar och förhastade slutsatser, utan jag får väll köra kampanjen imorgon och sen lira multiplayer mot natten och hoppas på en go upplevelse totalt sett i slutändan.
Om du inte springer genom allting, tar dig tid, kan du lätt hamna på 8 timmar, sedan spana i lugn och ro på menyerna så hamnar du på 12
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
I ärlighetens namn...vem spelar BF för singleplayer-delen? Sist jag förväntade mig något mästerverk var när BFBC2 kom. Multiplayer i betan var 10/10 och jag kan nästa tycka att SP:n är överflödig, men är väl införstådd med att EA är rädda för att spelet inte skulle stå på egna ben om inte en kampanj fanns med.
Frågan är väl om 4-5 timmar räcker för att lära gröngölingar och cod-spelare att PTFO?
Har småfnissat åt alla screenshots med många kills, hög K/D osv som dykt upp i flödet sedan betan.
Ja för det gynnar ju inte alls laget om du har någon/några som kan pissa på motståndarna medans de med sämre aim sitter och trycker på ett objective?
Ja för det gynnar ju inte alls laget om du har någon/några som kan pissa på motståndarna medans de med sämre aim sitter och trycker på ett objective?
Det är väl en kombination av de båda skulle jag säga. Men tar all dagar i veckan folk som tar/håller flagg framför de som jagar kills.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Det är väl en kombination av de båda skulle jag säga. Men tar all dagar i veckan folk som tar/håller flagg framför de som jagar kills.
Tur att alla får spela precis som de vill då Förstår inte det här med att försöka tvinga på folk en viss spelstil för det är så "vi gjorde förr".
Tur att alla får spela precis som de vill då Förstår inte det här med att försöka tvinga på folk en viss spelstil för det är så "vi gjorde förr".
(Det har alltid funnits folk som jagar kills i BF)
Alltså, finns det ens en enda människa som kan tänka sig gå på att köpa en sämre version av BF4? Fattar inte hur de ens orkar släppa detta när det är så jävla uselt. Men visst, arab-sheikerna ska väl få in sina pengar, jag skulle inte ta i den här högen dynga med tång...
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
(Det har alltid funnits folk som jagar kills i BF)
Absolut men har sett väldigt mycket gnäll om att folk inte spelar objective, folk jagar kills osv. Låter mer som ett skill issue för att man själv krälar runt i botten av scoreboarden
Jag tror inte någon tvingar någon. Det är rätt enkelt att byta server.
Vad jag vet så har BF alltid varit PTFO OGTFO i grund, men nu finns det ju enklare spellägen för de som bara vill ha kills, så det är ju perfekt.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Som väntat
Kampanjerna i Battlefield spelen har väl aldrig hört till toppen av Sp upplevelser.
Den enda Battlefield kampanjen jag själv kört igenom 100% är BF1.
Jag körde nyligen igenom BF3 och 4 kampanjerna. 3an var trevlig hur de lagt upp det och kändes som en lång go actionrulle.
4an var snyggare men inte lika nice story. Kändes platt på något sätt.
1an hade jag svårt för med storyn så jag sket i den efter en stund…
Halo kompis!