Snabbkollen – När köper du Battlefield 6?
Att folk fortfarande förbokar. Skämmigt
Tänker att man bara kör refund om det är kasst. Har säkert gjort det 10ggr senaste månaderna. Förbokar dock inte ofta.
Köpte/Förbokade igår direkt genom Steam... aldrig köpt ett sånt dyrt spel någon gång förut till PC...
770kr (69.99€)
Hoppas det blir måååånga timmar och att dom verkligen levererar post-launch med detta spelet, fler större kartor, Naval Warfare, Platoons och annat.
Som jag skrev i en annan tråd men vill tipsa om att det går att få billigare utan gråa nycklar eller VPN.
För mig kostade BF6 i praktiken 639,2kr. Förköpte BF6 via Epic Store och betalade 799kr, 14 dagar efter release får jag tillgodo på 159,80kr. Dessa pengar används då som delbetalning av Arc Riders förköp som jag ändå skulla köpa.
Går även att kombinera EA tillgodo med EA Play. Då är det först 10% off från EA sen 20% cashback. För dom som gör så kostar fantomversionen av BF6 805,68kr.
Grymt pepp, laddar ned -1 releasepatchen nu. Antar att det knapp blir något att patcha imorgon.
När datorn är uppgraderad. Min processor var flaskhals när jag spelade betan, och mitt gamla hederliga GTX 1080 grafikkort bör nog också bytas ut. Så det får nog väntas lite med.
Betan funkade fint med 1080ti i 1440p.. native.
- pixelfantast
Att folk fortfarande förbokar. Skämmigt
Varför skulle det vara skämmigt? Dom har ju bokstavligen haft en beta i två helger, är man nöjd när man testat det vid dom tidpunkterna så vet man ju vad man får? 😅
Allt är förladdat och klart när/om man vill spela på release.
No time, håller mig till Arc Raiders om 3 veckor!
THE FINALS underhåller mig tills vidare
This right here ☝️
Hade inte tänkt köpa det förrän behov uppstod (dvs, tonårsonen visade intresse), men så föll det sig så olyckligt att jag var tvungen att uppgradera min dator och då föll valet på i5 14600K från Elgiganten, där BF6 råkade ingå. Har nu löst in koden, men funderade först på att sälja den då det inte är säkert att BF6 faller sonen i smaken, vi får se.
No time, håller mig till Arc Raiders om 3 veckor!
THE FINALS underhåller mig tills vidare
sitter i samma båt!
men även om tid funnits så hade bf6 antagligen inte lyckats hålla mig i mer än en månad, fanns inget att bemästra och all content bränner man igenom rätt fort.
Betan funkade fint med 1080ti i 1440p.. native.
Det lät positivt, tack! Då testar jag processor byte först.
Tråkigt nog inget köp då det inte fungerar på Linux..
Mmm, synd, en vacker dag kanske EA vaknar upp och fixar sin anticheat men det lär väl dröja.
Jag hade först inga planer på BF6 utan siktade på ytterligare SP-spel vilket det blivit nästan uteslutande senaste åren, men efter att ha sett på lite sköna gameplay-klipp så blev det spontantköp igår kväll. Det såg helt enkelt ut att vara grymt skoj! Är mitt i kampanjen nu och blir kompis med styrning och sikte, osv men sedan blir det MP-röj.
Jag hade först inga planer på BF6 utan siktade på ytterligare SP-spel vilket det blivit nästan uteslutande senaste åren, men efter att ha sett på lite sköna gameplay-klipp så blev det spontantköp igår kväll. Det såg helt enkelt ut att vara grymt skoj! Är mitt i kampanjen nu och blir kompis med styrning och sikte, osv men sedan blir det MP-röj.
Håller med, riktigt roligt. Timmarna bara flyger förbi. Det enda som egentligen saknas är fler bra kartor.