Asus Rog Xbox Ally X
Jag har min X förbeställd och redo att hämta ut från elgiganten för 9k imorgon bitti. Riktigt taggad! Förväntar mig att mjukvarubekymmer med xbox full screen experience fixas med någon/några uppdateringar (kanske en dag 1-patch som väntar imorgon?) och ser fram mot att kunna spela var som helst i huset 👌
Fusk !
Nåväl, Aftonbladet gav den 4/5 i betyg fast jag bryr mig inte riktigt vad den får för betyg då jag vill bilda min egen uppfattning. Och jag tror verkligen på den här konsolen, lär ju komma en del uppdateringar också för att hålla den i schack så här i början.
Vilket var fusket? 🤔😅 Menade du priset så kan alla få det, de kör en kampanj där man får 2000 rabatt om man köper den och en extra pryl (jag köpte en usb-sladd, såg nån som valt ett mobilskal för några kronor). Det är inte för sent att få den rabatten!
Hehe, syftade mer på att jag var avundsjuk, har inte möjlighet att få min på ett tag 😊 och jag vill gärna ha den nu !
Haha känner igen känslan. Ser fram mot att prova den imorgon, hinner åka och hämta ut den över lunchen 😁
Ser ingen anledning till att skaffa en windows handheld när jag har steam deck och kan köra 99% av allt där via launchers och cloud. Och dessutom betala typ 3 ggr så mycket, nej tack!
Var får man en steam deck för 3000? 😮 Eller 3700 om man utgår från butikspris utan rabatt?
Kikade lite snabbt hos steam och där kostar den absolut sämsta modellen 419 euro vilket blir ca 4600 SEK. Xbox Ally x kostar ju inte 13800.. Jag har förbeställt den för 9000 från elgiganten.
Var får man en steam deck för 3000? 😮 Eller 3700 om man utgår från butikspris utan rabatt?
Kikade lite snabbt hos steam och där kostar den absolut sämsta modellen 419 euro vilket blir ca 4600 SEK. Xbox Ally x kostar ju inte 13800.. Jag har förbeställt den för 9000 från elgiganten.
Jag betala 3200 för min för typ 2 år sedan från Valve med 1 åra garanti.
Jag betala 3200 för min för typ 2 år sedan från Valve med 1 åra garanti.
Ah, rekonditionerad. Bra deal! Då blir det ju billigare så klart, kommer säkert gå att hitta en ally rekonditionerad också om ett tag. Tycker mest det blir lite skumt att jämföra steam decks billigaste modell mot dyraste allyn. Bryr man sig inte om prestandan bör man ju åtminstone jämföra med vanliga Allyn som är närmare prestandamässigt och den kan man ju få för 6k med rabatt eller 7k nypris utan rabatt jämfört med steam decks 4600 nypris.
Nja, säger jag. Har sett fram emot den och har förbokat en X men nu måste jag ta mig en funderare. Jag kan ju spela med samma upplevelse på min laptop eller ipad med game pass, cloud och xbox handkontroll. Har lite svårt att se vad detta skulle ge ytterligare. Det skulle vara att jag kan spela helt offline. Nåt mer?
Ja du kan ju sitta på skithuset och lira 😉
Det avgör ju saken! Men grejen är att den väger en iphone mer än Switch 2 som jag tycker är ganska tung. 715 gram mot 534...nja...
Nja, säger jag. Har sett fram emot den och har förbokat en X men nu måste jag ta mig en funderare. Jag kan ju spela med samma upplevelse på min laptop eller ipad med game pass, cloud och xbox handkontroll. Har lite svårt att se vad detta skulle ge ytterligare. Det skulle vara att jag kan spela helt offline. Nåt mer?
Greppet och att spela lokalt istället för streamat är två bra saker. Mycket pengar för det dock, men den utan X är ju 4 000 billigare.
Sen om man kommer kunna köra Steam oS på den så blir den finfin att snvända också. Funkar bra även i denna maskin i helskärm.
Ah, rekonditionerad. Bra deal! Då blir det ju billigare så klart, kommer säkert gå att hitta en ally rekonditionerad också om ett tag. Tycker mest det blir lite skumt att jämföra steam decks billigaste modell mot dyraste allyn. Bryr man sig inte om prestandan bör man ju åtminstone jämföra med vanliga Allyn som är närmare prestandamässigt och den kan man ju få för 6k med rabatt eller 7k nypris utan rabatt jämfört med steam decks 4600 nypris.
Säljs dem rekonditionerad? Alltså handheld pc överhuvudtaget förutom hos Valve? Menar då inte från 3dje part begagnat såklart😅
Min var som ny i alla fall.
Men ja, det finns såklart en marknad för mer prestanda. Mycket rullar på bra på Deck, men vill man ligga lite mer i framkant så finns det alternativ.
Tröskeln som jag ser det är GTA6, jag ser helst att det flyter på helt ok om jag skulle köpa något nytt. Med Deck skulle jag bara vara glad om det fungera typ, medans med bärbart för 10K hade jag nog haft lite högre krav.
Säljs dem rekonditionerad? Alltså handheld pc överhuvudtaget förutom hos Valve? Menar då inte från 3dje part begagnat såklart😅
Min var som ny i alla fall.
Men ja, det finns såklart en marknad för mer prestanda. Mycket rullar på bra på Deck, men vill man ligga lite mer i framkant så finns det alternativ.
Tröskeln som jag ser det är GTA6, jag ser helst att det flyter på helt ok om jag skulle köpa något nytt. Med Deck skulle jag bara vara glad om det fungera typ, medans med bärbart för 10K hade jag nog haft lite högre krav.
Många företag som säljer så. Har köpt högtalare från jbl på liknande sätt direkt från dem, brukar vara bra rabatt 👍 jag har ju ingen deck sen innan så för mig känns det värt pengen, men hade nog inte uppgraderat om jag redan haft en handheld.
Inte så bekvämt att ligga i sängen eller soffan med en laptop eller på bussen. Inte alls lika portabelt
Hur funkar det att använda till tv? Om det går och via kabel, dockningsstation? Har försökta hitta info om det men inte lyckats🤔
Lär funka som Rog Ally X, bara ställa den i docken. Luta sig tillbaka i soffan och spela med handkontrollen 😊
"Trots Xbox i namnet är detta en windows-driven pc, ingen konsol"
Tack för det. Dem som hävdade att det är en konsol har helt fel.
Jag hörde en Review på Youtube om att det krävs uppdateringar på lite allt möjligt, appar hit och dit, så man kan nog bli rätt påmind om att det är just windows man sitter på.
Tacka vet jag Steam OS eller Bazzite.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Wtf? Det står på Webhallen och Elgiganten att laddare inte ingår, stämmer det?
Det är väldigt förvirrande, på unboxing och recensioner ser det ut som det ingår i lådan så jag vetbintenom elgiganten och webhallen har fel information 🤔
Hur funkar det att använda till tv? Om det går och via kabel, dockningsstation? Har försökta hitta info om det men inte lyckats🤔
Den har två USB-C-portar, går att köra via dem. Finns en bild med info om anslutningar m.m. här, och Xbox Wire skriver så här:
Docking for the Big Screen: The Xbox Ally–is your perfect gaming companion when you’re on the go, and when you’re at home it provides even more options to play. It’s easy to connect an external monitor or TV for a larger, even more immersive experience . Simply connect your Xbox Ally directly to a monitor or TV or to a dock via the USB-C port,. For optimal performance, it’s best to use “Second Screen Only” to match your TV’s resolution and refresh rate.
Köp till ROG XG Mobile (extern GTX 5090 laptop gpu). 😁
https://rog.asus.com/external-graphic-docks/rog-xg-mobile-202...
Den var ju nedsatt i början på månaden iaf.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Vad snabbt den tog slut överallt.. lyckades få en från inet på delbetalning (är inte gjord av pengar 😏) och förhoppningsvis kommer den imorgon och då är ju helgen räddad !
Finns på Elgiganten för 9000Kr om du kan vänta en vecka. Går att göra beställningen redan nu.
"Preliminärt i lager online 21 okt. 2025"
Jag köpte en fin Elgiganten förut! Gött med 2000:- rabatt, tror inte den kommer sänkas med 2000:- på ett tag framöver..
Köpte först Steam deck begagnat för 6,8k men det var inget för mig, krångliga menyer och så mycket extra jobb om man ska ha modds till spel osv..
Hoppas jag rog'en blir bättre 😀
Det är en konsol enligt tillverkarna så jag går efter det, tror ju knappast Xbox skulle ljuga på trailern.
Allt är ju en xbox enligt Microsoft så det stämmer säkert.