Missa inte Server Slam-testet för Arc Raiders idag
En liten uppdatering angående startskottet: "Via den officiella Discord-kanalen har Embark nu meddelat att släppet kommer att ske rullande från och med 10.30, svensk tid. De som deltagit i tidigare test kommer att få tillgång tidigare än andra, men alla ska så småningom få chansen att lira."
Har inte varit såhär taggad på ett spel sedan GTA V. Sedan testet i maj har jag nästan bara tittat på videos från spelet på Youtube inklusive 10+ timmars Vods 😅
PS: Om ni undrar hur de kommer göra med wipes finns det en ingående artikel/bloggpost om det här: https://arcraiders.com/en/news/expedition-project/
TL;DR: De kommer ha "Projekt" som varar i 8 veckor åt gången. Efter 8 veckor får man välja om man vill wipea sin progression eller inte till förmån av exklusiva cosmetics och QoL-tillägg. Det är lite som ett mellanting mellan Escape From Tarkov wipes och Diablo Seasons.
Tror de kommer bli gratis om några månader. Extraction shooters känns som att det var populärt för typ 5-6 år sen. Visst Hunt showdown och escape from tarkov går väl fortfarande. Men är nog väldigt få som spelar de pga betala för de. Ända ”extraction shooter” spelet jag gillade var dark zone i division. Men mest för att de var frivilligt. Men ska testa. Kanske ändrar mig
Edit: testade det. Gameplay var okej. Grafiken var jätte vacker, speciellt i introt. Men sedan kom man till main modet. Dog efter 5 min. Antingen av ai eller motståndare. Hade en som campade vid en elevator och sköt mig i ryggen. Nope detta var ingen hit för mig.
Tror de kommer bli gratis om några månader. Extraction shooters känns som att det var populärt för typ 5-6 år sen. Visst Hunt showdown och escape from tarkov går väl fortfarande. Men är nog väldigt få som spelar de pga betala för de. Ända ”extraction shooter” spelet jag gillade var dark zone i division. Men mest för att de var frivilligt. Men ska testa. Kanske ändrar mig
Har hört från många som körde förra testet att det hade klara division vibbar så det kanske blir en hit?
Någon som kan få hem det på steam ännu??
Nope, undrar också hur sjutton man gör
Gå in på bibloteket och sök på ARC Raiders så kommer playtest upp

Behöver inte göra någonting på Steam
Finns på andra plattformar och nu vid kl 15 släpper de loss det för alla på Steam fast det tar fortfarande lite tid sa de.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Har hört från många som körde förra testet att det hade klara division vibbar så det kanske blir en hit?
Blev ingen hit. Gillade hur spelet såg ut. Gameplay var helt okej. Men blev dödad på typ 5 min in. Gav det tre försök till. Men nope det var inte för mig
Inget fel på spänningen i spelet. Skulle precis extracta när det kommer 2 andra singelspelare med en rocketeer i hälarna!
Efter lite ”don’t shoot” så kom vi tyst överens att vi inte behövde mer skottlossning än vad som redan fanns och turades om att kite:a runt arcsen tills hissen öppnades och vi alla kunde krypa in och extracta med sekunder kvar.
Vilka sjuka ögonblick det blir i detta spel! 😂
Snyggt spel, fantastiskt bra ljud helt otroligt men trist att loota och segt. För lite action för mig.
Jag tyckte samma i början men när man kommer in i det med lite uppgraderingar på vapen och man lär sig omgivningen och rörelserna mm så blir det mer spännande enligt mig iaf😄👌
@Jiimpan ok, låter bra. Jag kanske blev lite väl hypad när jag såg roliga YT-videos. Det såg så roligt ut och kul med ljudet när man snackar med andra.
Med all rätt. Fantastiskt spel! Kan inte minnas när jag spelade något som gav sådan inlevelse! Allt är sjukt välslipat.