Ni spelare bestämmer om Ghost of Yotei får DLC
Med tanke på yotei så verkar de inte vara så kreativa eller våga testa nytt.
Så ja, nytt ip är nog bäst
Nu har ju sucker punch gjort 5 fantastiska sandboxspel så där har man ju hittat sin styrka.
Det Yōtei gör fantastiskt bra är att väva in uppdragen att bli mer linjära men jag tycker att man kan utnyttja detta ännu mer så att det blir lite ”elden ring” om ni förstår hur jag tänker.
Gissningvis så lär det bli ett nytt tema och ett nytt ip men vad det blir kan vi bara hoppas på
Med tanke på yotei så verkar de inte vara så kreativa eller våga testa nytt.
Så ja, nytt ip är nog bäst
Ser inte riktigt hur du tänker här..
Mellan 'Sly Cooper', 'Infamous' och 'Ghost of' så känns det lite konstigt att anklaga studion för att vara kreativt bankrutt. Själv har jag inte spelat Yōtei, men jag tvivlar på att spelet är proppat med ai-assets och candy crush-likt gameplay.
Personligen ser jag hellre att de skapar ett riktigt köttigt NG+ med minst lika mycket extrasaker som Ghost of Tsushima hade och sedan lägga lite extra kärlek på deras kommande Legends-läge. En DLC i stil med Ikki Island hade alltid varit välkommet, för den höll väldigt hög kvalité, men personligen ser jag inget med Atsu eller Ghost of Yōtei som direkt känns som att de behöver spinna vidare på. 🤷 Gå hellre vidare med nästa spel.
Blir det däremot DLC, då får de nog ta ut svängarna lite. Storyn kändes lite väl safe.
Non-BUY-nary.
Dina onlinegrifter-pappor måste älska dig. Stark egendrift där du! 👏👏👏
Ser inte riktigt hur du tänker här..
Mellan 'Sly Cooper', 'Infamous' och 'Ghost of' så känns det lite konstigt att anklaga studion för att vara kreativt bankrutt. Själv har jag inte spelat Yōtei, men jag tvivlar på att spelet är proppat med ai-assets och candy crush-likt gameplay.
Det jag mena var att det fanns så mycket utvecklingspotential att bygga vidare på från tsushima. Men de gjorde inget med det, upplevde yotei som en mer finputserad variant med några variationer. De kunde tillfört mer och gjort spelet köttigare så att det kändes något annat än ghost of tsushima 1.5.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Lugn nu, jag har inte ens spelat en fjärdedel av spelet ännu 😂
Och det ska ju redan komma en multiplayer del nästa år. Så det är definitivt inte någon brådska med att spela spelet nu. Men jag vill gärna ha ett dlc om något är eller två.
Inte spelat klart ännu! När det är en så personcentrerad berättelse som det är i Yotei, känner jag absolut inget behov av dlc. Men det hänger ju såklart även på hur spelet slutar, så ändrar eventuellt inställning när jag väl spelat klart. Iki till Tsushima var bra men egentligen inget som behövdes. Säger som andra, se till att stötta den kommande mp-delen med bra innehåll istället, baka gärna in story-element i den istället.
Tycker att Yotei är bättre än Tsuhsima i princip alla avseenden, så för mig har allt mer jag ville få ut redan mättats av orginalspelet. Såg aldrig behovet av DLC för tidigare spel och inte heller efterföljaren dessutom då berättelserna känns klara. C0rleones förslag är förvisso ganska intressant med en prequel men det är nog inget jag hade köpt.
PS6 first day release av Infamous däremot, jo man tackar!