BF6 [Swe] Piraterna - Conquest - Large & Medium maps.

Medlem
BF6 [Swe] Piraterna - Conquest - Large & Medium maps.

Vi i Piraterna slängde upp en server med dessa inställningar. Säg gärna vad ni tycker om våra val.

Ping targets ON
Auto spotting for players OFF
Gadget spotting ON
Rest of the settings are untouched

Medlem

Det går inte att hosta servern än eftersom EA har nått sin globala kapacitet står det. Detta måste EA fixa, ingenting man kan göra från våran håll.

När den väl är uppe så kommer den att köras med nestående inställningar. Jag kommer att meddela er här i denna tråd när det händer.

Ping targets ON
Auto spotting for players OFF
Gadget spotting ON
Rest of the settings are untouched

Bots are ON as back-fill. Bots will disconnect once players enters the server.

Medlem

Har försökt ett bra tag att lägga upp servern men tyvärr så går det inte för tillfället. Detta är boven i dramat.

Väntar på att EA fixar det, när, det kan man bara hoppas på snarast.

Medlem

Efter mycket om och men och att EA nerfade XP farming servrarna så kan våra Svenska server äntligen hostas permanent!

Hoppas ni och andra letar sig fram till våran server.

Vänligt mött!

Medlem

Ser bra ut 👍
Auto spotting är något som jag också hade stängt av.

Medlem

Tyvärr så går det ner även om man väljer att hosta den permanent.

En till bugg från EA's sida

Skall undersökas och kommer med mer info inom kort.

Medlem

Inte finns det dedicated servers? Hade ju varit så ballt!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Inte finns det dedicated servers? Hade ju varit så ballt!

Det hade varit mycket bättre än att förlita sig på deras buggiga system, helt klart.

Medlem

Hoppar gärna in när det finns tid

Medlem

Nu är servern äntligen uppe permanent! Tog sin lilla tid, det ända som fattas nu är att DICE fixar så att man kan fylla servrar med bots (som kickas när spelare joinar). Just nu så går det tyvärr inte.

Det är bara att joina, hoppas detta kan bli något och fler hittar sig till våran Svenska - Piraterna server.

Reglerna hittar ni i bilden nedan.

YPGXH är koden ni kan använda för att hitta servern ingame.

Väl mött!

Medlem

Hade vart kul om testat kartorna med 32/48 players, så man får lov att vara lite mer taktisk

Medlem

Underbart initativ!
Kan vi få en klistrad tråd där alla permanenta Battlefields "FZ" servrar listas, Sen kan det länkas till respektive diskussionstråd för enkel läsbarhet.

I samma tråd skulle även spelgrummer och claner kunna listas, speciellt med tanke på att historiskt sett har en clan ofta minst en perm server.

Vi behöver en en egen forumsdel för Battlefield! Vet inte om jag börjar bli gammal och senil men det var väl så förr på den gamla goda FZ tiden?

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Hade vart kul om testat kartorna med 32/48 players, så man får lov att vara lite mer taktisk

Kan lägga un en 48 spelarserver när polaren är hemma imorrn. Samma stuk på serverregler gäller då.

Medlem
Skrivet av 8bit:

Kan lägga un en 48 spelarserver när polaren är hemma imorrn. Samma stuk på serverregler gäller då.

Awesome! Lägger till er server. Also, är Piraterna nån slags klan? Kanske för oss småbarnsföräldrar?

Medlem
Skrivet av Wolf:

Underbart initativ!
Kan vi få en klistrad tråd där alla permanenta Battlefields "FZ" servrar listas, Sen kan det länkas till respektive diskussionstråd för enkel läsbarhet.

I samma tråd skulle även spelgrummer och claner kunna listas, speciellt med tanke på att historiskt sett har en clan ofta minst en perm server.

Vi behöver en en egen forumsdel för Battlefield! Vet inte om jag börjar bli gammal och senil men det var väl så förr på den gamla goda FZ tiden?

Jag håller med. Hade vart kul att få lite soldatkompisar att kriga med. Svårt spela med squads när alla bara springer lite överallt. Var hittar man klaner?

Medlem

Roligt initiativ! Lägger till den som favorit direkt!

Skrivet av Wolffe:

Jag håller med. Hade vart kul att få lite soldatkompisar att kriga med. Svårt spela med squads när alla bara springer lite överallt. Var hittar man klaner?

Im game! Vart hittar man likasinnade att lira med?

signatur

Ars longa, vita brevis

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Roligt initiativ! Lägger till den som favorit direkt!

Im game! Vart hittar man likasinnade att lira med?

Här! 🫡

Spelar hela kvällen efter kl 19 om någon vill haka på

1
Skriv svar