Shovel Knight-teamets nya: ser ut som Zelda, känns som Bloodborne och Castlevania

Robot
Shovel Knight-teamets nya: ser ut som Zelda, känns som Bloodborne och Castlevania

Mina the Hollower släpps snart.

#mina-the-hollower

Medlem

Det här är årets (hoppas jag) släpp för mig. Fett taggad!

Medlem

Synd att de valt ett top down perspektiv och en så satans tråkig artstyle… ser intressant ut i övrigt.

Medlem

Zelda ser iof mycket bättre ut. Men det kanske blir kul.

Medlem

Gillar retro men det där var nog lite för långt tillbaka för min smak.

Skrivet av AdamMK:

Oracles-spelen var fantastiska och det här ser otroligt lovande ut också! Kan bli riktigt 🔥🔥🔥

Medlem

Tror det här spelas bättre i handhållet tyvär, jag får ont i ögonen att titta på youtubevideon på datorskärmen då ögonen försöker "fokusera" till bättre bild.

Utöver detta tror jag det kan bli ett kul spel

Releasehästryttare
Skrivet av AdamMK:

Skulle tyvärr vara förvånad om det kommer i år, har följt spelet sen det utannonserades och vad det spekuleras om på forumen och reddit så är slutet av januari eller februari troligare.

Jag hade dock väldigt höga förväntningar på spelet så när jag spelade demot så blev jag lite besviken, förhoppningsvis så hinner de polera spelet lite mer.

Medlem

8-bit artstylen ser lite fattig ut

Medlem

Men fy fan vad snyggt det är då! <3

Medlem

Ja, vattnet i synnerhet kändes väldigt Zelda.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

fick Gremlins II vibbar av kameravinkeln

Medlem

Ser fram emot det här, backade kickstartern

Medlem

Är väldigt pepp på detta med tanke på att Shovel Knight är ett helt fenomenalt spel!

Skrivet av Mo0rbid:

8-bit artstylen ser lite fattig ut

Det är ju tänkt att se ut som Game Boy Colors färgpalett och det tycker jag att de verkligen lyckats med.
Ser väldigt mycket ut som Zelda-spelen gjorde på det formatet.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Ser astråkigt ut. Nog för att retro kan vara kul, men man behöver kanske inte välja en tidsperiod när man behövde ha god fantasi för att se vad saker och ting var för att pixlarna var så stora.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ser astråkigt ut. Nog för att retro kan vara kul, men man behöver kanske inte välja en tidsperiod när man behövde ha god fantasi för att se vad saker och ting var för att pixlarna var så stora.

Låter som du inte växt upp med Game Boy Color : D

Medlem

Har själv testat demon som de släppte för typ en månad sedan och spelet känns extremt mycket som Links Awakening så gillar ni det spelet lär ni inte bli besvikna på det här.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Jag har svårt för grafikstilen.

Det hade säkert fungerat med CRT filter men det finns säkert inte ens möjlighet till det.
Så som vi ser spelen på plattskärm idag såg dom ju inte ut på 90 talet på en tjock tv. Då upplevdes spelen snyggare då pixlarna sammanfogas på ett helt naturligt sätt än idag.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Låter som du inte växt upp med Game Boy Color : D

Jag är 40 år så Gameboy Color minns jag mycket väl, det betyder dock inte att jag vill att spel ska se ut så idag 😅

1
Skriv svar