FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Vad spelar du för tillfället?

Medlem
Skrivet av Neroz:

Har den senaste veckan spelat en hel del Jötunnslayer: Hordes of Hel

Upplever du att det finns incitament att tänka taktiskt med kombinationer av klasser/gudar/spells? Ett bra endgame?

Jag har haft några fina timmar med demoversionen och det skulle väl i så fall vara den största usp-en med spelet som gör det värt ett köp förutom det audiovisuella.

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Upplever du att det finns incitament att tänka taktiskt med kombinationer av klasser/gudar/spells? Ett bra endgame?

Jag har haft några fina timmar med demoversionen och det skulle väl i så fall vara den största usp-en med spelet som gör det värt ett köp förutom det audiovisuella.

Det finns vissa klasser jag känner är starkare än andra, och vissa kombinationer av gudar som är bättre än andra. Att klara ut spelet på normal svårighetsgrad känner jag inte var så svårt eller taktiskt krävande. Skulle väl vara sista banan som har en rejäl ökning i svårighetsgrad mot de andra. Men i övrigt spelar inte kombinationerna så stor roll på normal.

Om man vill klara alla banor på sista svårighetsgraden så är vissa klasser tillsammans med vissa gudar starkare än andra helt klart. Men det är något jag märkte genom att spela spelet.

Så berseker är starkare med gudar som ger HP-regen
Warden är starkare med gudar som ger max HP
osv osv.

Vissa abilites kan bara vara ok, men med vissa kombinationer av gudar blir dem awesome.

Jag köpte spelet på rea, men ser nu att det kostar 170 kr (på GOG) till fullpris och jag tycker definitivt att spelet är värt den summan.

Edit: Ett end game kan jag inte påstå direkt att det finns. Just nu spelar jag det för att låsa upp alla challenges och modifiers. Sen när jag låst upp och testat dem tror jag nog att jag kommer känna mig klar med spelet. Det finns 3 svårighetsgrader och sedan endless mode. Så end game kan exempelvis vara att man sätter som mål att klara alla banorna i minst 60 minuter i endless mode.

Medlem

Stort tack för utförligt svar Neroz!

Medlem

Försöker spela igenom Baldurs Gate 3, väntade med det tills jag skaffade dator igen.
Det går bättre än jag förväntade mig, ny till turn based combat. Fattar inte allt, kanske inte ens mycket haha, men lyckas klicka mig igenom striderna för det mesta. Men blir så trött av det.

Så samtidigt så halkar jag in i Cyberpunk 2077 igen, fast denna gången på datorn istället för PS5:an.

Men ska tvinga mig igenom Baldurs Gate 3 för jag gillar det väldigt mycket förutom striderna, men kanske släpper för mig snart.

signatur

Ryzen 7 9800X3D 4.7GHz & RX 9070XT 16BG | Playstation 5 | Series X | Steam Deck
Steam: HankAttack PSN: Lord_Henkutt Xbox: Lord_Henkutt

Medlem

Borderlands 4 på PC. piss dåligt optimerat, men dom lär la fixa det in time. Det är verkligen skit roligt, humorn stämmer, ett super lyft ifrån 3an . Jag älskar Randy spelar ingen roll vad folk säger!

signatur

Allätare

Skriv svar