Final – Rösta fram tidernas 100 bästa spel!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Baldur's Gate 1 ♥️

Du skrev fel du menar såklart 2
Men ja det klart tight de två emellan.
Men Jon Irenicus blir såklart den avgörande faktorn.
Perfekt antagonist

Skrivet av Atilaa:

Jodå, jag har röstat
Var mer en pik mot hur det alltid blir i slutändan när nintendokulten får vara med och rösta
Bara kolla omröstningen om spelomslag, HUR kan Deus Ex förlora mot ett dassigt Mario omslag…
Måtte något värdigt vinna den här gången

Det är ju helt OK att ha andra preferenser än Nintendo, men man behöver förhoppningsvis inte va med i nån kult för att se storheten i Super Metroid, Super Mario Bros. 3, Zelda OoT m fl.

Skrivet av TheWarlock:

Du skrev fel du menar såklart 2
Men ja det klart tight de två emellan.
Men Jon Irenicus blir såklart den avgörande faktorn.
Perfekt antagonist

Äh, han är väl OK.

Aldrig riktigt fattat vurmandet för Irenicus, tycker Sarevok är en mer intressant och trovärdig antagonist. BG1 är också bättre balanserat, high level D&D blir snabbt överdrivet. BG2 är svinbra no doubt, men imho känns lite som en theme park ibland där man stöter på drakar och liches i vartenda gathörn. Och de gödslar åkrarna med +3, +4 svärd och shit, lol. Ett problem som uppstår eftersom "normala" fiender inte längre bjuder på nåt motstånd när ens karaktärer är typ halvgudar.

Medlem

Undra vilket Zelda eller Super Mario som kommer att vinna denna gång…

Medlem

Ja, kan bara att credda redaktionen som, när allt kom omkring, fick ihop 100 roligare spel tycker jag nog nu. Tre Baldur's Gate, tre Battlefield, tre C&C, tre Elder Scrolls, tre Fallout, fem GTA, två last of us, tre mass effect, fem legend of zelda, tre quake, fem mario, ...

Medlem

Tänkte först: "Men gud vad svårt. Det är ju en omöjlig fråga.".
Sen såg jag listan och insåg: "det är självklart att svaret är Quake.".

Medlem

"None of the above". Lättaste "Avstå röst" ever

Medlem

Det fanns ju spel jag har spelat bland valen. Det blev några ikryssningar

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Backloggens befriare
Skrivet av Mugen:

Ja, kan bara att credda redaktionen som, när allt kom omkring, fick ihop 100 roligare spel tycker jag nog nu. Tre Baldur's Gate, tre Battlefield, tre C&C, tre Elder Scrolls, tre Fallout, fem GTA, två last of us, tre mass effect, fem legend of zelda, tre quake, fem mario, ...

Ja, kan faktiskt bara hålla med.

Snyggt jobbat @Tomas Helenius och @Fredrik Eriksson mfl.

signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Skrivet av Mugen:

Skrivet av keffkebab:

Tack. Men ni har ju inte möjlighet att välja vad som ska vara med och inte, som vi. Omröstningen blir mer de mest populära bra spelen. Listorna har lite olika förutsättningar.

signatur
Medlem

Hur är Civilization 1 och 3 inte med, skämmes!

Medlem

Inget Kingdom Come 1 & 2.

Listan är ogiltig.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Inget Kingdom Come 1 & 2.

Listan är ogiltig.

Listan är giltig.
Synd bara att folk har fel smak

Medlem

De enda rimliga spelen som förtjänar en sån här utmärkelse är de som skapar eller populariserat en ny genre.

Soulsbourn!

Skulle annars vilja säga wc3/starcraft, men RTS dog ju ut.

Medlem

Listan blir rätt omöjlig. Jag kan välja omtyckta spel från listan, men inte ens jag kan säga vilka bland dem som är "det" bästa...alla har varit bland det bästa jag spelat vid tidpunkten jag gjorde det. Dessutom saknar jag spel som jag lagt en jäkla massa timmar på som Conan: Exiles och Valheim, samtidigt som jag förstår att de spelen betyder mer för mig än andra.
Det finns ju även andra spel som haft ett enormt underhålls värde i sig, trots sin enkelhet. Det kan vara allt från Tetris till Minecraft och Portal eller The Legens of Zelda.

I slutänden så väljer jag de två spelen jag spelat som är de absolut mest välgjorda jag någonsin spelat, där man inte kan annat än att känna häpnad över utvecklarnas hängivenhet mot spelarbasen. Djupet, inlevelsen och detaljrikedomen i The Witcher 3 och Baldurs Gate 3 är sannerligen respektingivande, och därför väljer jag just de två spelen ifrån listan. Ingen kan förneka att de är värda att trängas i den absoluta toppen.

Medlem

Kanske bättre lagt ut alla noimerade spel för röstning. Personligen tycker jag det är lite väl många versioner av GTA , Zelda och Super Mario

Medlem
Skrivet av grungeman:

Kanske bättre lagt ut alla noimerade spel för röstning. Personligen tycker jag det är lite väl många versioner av GTA , Zelda och Super Mario

De borde sluta göra så många bra originaltitlar.

Redaktör
Ponny

Wind Waker är med. Allt är väl. Hade önskat mig Banjo-Kazooie också, men man kan inte få allt. 🥲

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mugen:

Skrivet av keffkebab:

Skrivet av Tomas Helenius:

Tack. Men ni har ju inte möjlighet att välja vad som ska vara med och inte, som vi. Omröstningen blir mer de mest populära bra spelen. Listorna har lite olika förutsättningar.

Vad Tompa sa! Vi hade ju lyxen att kunna finlira på ett annat sätt, så att vissa serier representeras en masse är ju inte konstigt.

Det blir MYCKET spännande att se var communityt landar till sist.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av grungeman:

Det hade nog inte gjort nån skillnad i placeringarna.

signatur
12
Skriv svar