Kingdom Come 2 går i mål i november med "det sista äventyret"
Blir nog att spela alla tre DLC's som någon slags epilog till huvudspelet när det här kommer, ser fram emot mysterier på kloster, alltid mysigt. Fint att se Kingdom Come gå i mål till sist, ser fram emot vad Warhorse kokar ihop härnäst. En uppföljare vore ju trevligt men det vore roligt med något nytt också, känns ändå som att Henry förtjänar lite vila åtminstone.
Gillade verkligen ettan. Så lär införskaffa när det är någon form av rea på allt.
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI
Om någon här har spelat KC2 på PS5 hur funkar det? Flyter det på bra? Några buggar?
Funkar bra på PS5.
Blev precis klar med Ghost of Yotei över helgen och funderar på att plocka upp en kopia av KC2 som mitt november-spel, men är lite osäker på tröskeln. Vill egentligen mest ha något grind-spel som jag kan mysa mig igenom under hösten utan att spendera alltför mycket tankekraft.
Blev precis klar med Ghost of Yotei över helgen och funderar på att plocka upp en kopia av KC2 som mitt november-spel, men är lite osäker på tröskeln. Vill egentligen mest ha något grind-spel som jag kan mysa mig igenom under hösten utan att spendera alltför mycket tankekraft.
Har du spelat KCD1?
Årets spel enligt mig!
Samma här. Förjävla bra!
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Behöver fan köra klart KCD1, tar så långa pauser jag behöver lära om mig combat varje gång. Har inte spelat sedan mars 2025.
Jag fastnade där någonstans där man skulle in och stjäla en kaka tror jag, men vår huvudrollsinnehavare blir tagen på bar gärning, sedan följer bonden efter honom i tid och otid.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Spela KCD1 först. Handlingen i KCD2 tar vid direkt efter första spelet, och man behöver i stort sett ha spelat första för att förstå huvudkaraktärens motivation. Rekommenderar dock att du helt hoppar över alla det första spelets DLC:n.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Årets bästa sämsta spel.
Aldrig varit så trollbunden av en spel som jag aldrig klarat.
För mig lyckades dom inte riktigt ro ihop andra halvan.
Spelet blev för lätt och loot/lvl progression var helt trasigt.
Man hittade vapen och rustningar höger o vänster som var så många nivåer över vad man redan hade att spelet blev trivialt.
Spelar inte så stor roll att det finns "10" plate armors när man går från sämsta till bästa i ett hopp.
Tillsist spelade jag utan rustning, men medvetet dåliga vapen och hade resetat alla pearks samt slutat levela.
Enbart för att försöka jaga den där känslan dom första 30-40 timmarna.
9/10