Apple tillkännager iPad

Robot
Medlem
Apple tillkännager iPad

...Öh...

Apple outdid themselves again? Go Apple!

Microsoft har ju inte gjort annat än att tabba sig de senaste 4 åren... Förutom Windows 7, då..


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem

Wow, verkar småcool faktiskt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Var är alternativet "Jättesexig men jag har nog med dyra prylar redan"?

/ LordDaimos

Medlem

Dock ingen multitouch, varför...varför


signatur

Retro.

Medlem

Basically, it's a big iPphone

Medlem

Är den inte litet för dyr för att få liknande genomslag som iphone fick?

Medlem

jag är ju apple freak, så jag köper ju då i princip vilket skit som helst som har en apple logga


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem
Skrivet av Golvis:

Dock ingen multitouch, varför...varför

Hur menar du nu? iPad har multitouch.

Medlem

Förstår inte riktigt nyttan, det är typ en netbook som är lite mindre och jobbigare att skriva på? ^^


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Känns ju helt värdelös om jag ska vara ärlig. Precis samma funktionalitet som iPhone fast i fel format. En netbook gör jobbet bättre och billigare.

Kan iof tänka mig att den är behändig för att titta igenom diverse scheman och ritningar på, men den kanske är lite väl stylad för det?

Medlem

Mm, verka som många är lite negativa åt iPad. Finns inte riktigt något större användningsområde för en iPhone i A4-storleken.
Ska man skriva något större på den, så lär det ju vara smidigare att använda sin laptop. Ska man ta med den på utflykt, så fungerar nog iPhone bättre.
När ska man använda en dator i A4-formatet där allt är touch? Kanske om man sitter vid TV och vill läsa tidning eller på nätet, men att köpa en dator för det, när man kan få en netbook för halva priset.

Medlem

Jag vet inte riktigt, jag hatade Apple och dess pretto-prylar, tills jag skaffade en iPhone. Det ar ju nagot gediget med Apple's produkter som gor att man ar villig att betala for det.

Ser man bara pa prestanda vs. prestanda sa ar sakert iPad underlagset det mesta, men da missar man poangen helt och ar nog inte malgruppen for produkten.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Mm, verka som många är lite negativa åt iPad. Finns inte riktigt något större användningsområde för en iPhone i A4-storleken.
Ska man skriva något större på den, så lär det ju vara smidigare att använda sin laptop. Ska man ta med den på utflykt, så fungerar nog iPhone bättre.
När ska man använda en dator i A4-formatet där allt är touch? Kanske om man sitter vid TV och vill läsa tidning eller på nätet, men att köpa en dator för det, när man kan få en netbook för halva priset.

Kommer förmodligen bli en relativt stor succé för skolor.
Även som hjälpmedel i olika sammanhang. Jag kommer köpa en, men det är mest mitt ha-begär som behöver den.

Medlem

Ser trevlig ut. För dyr för mig dock.

Inaktiv

Iphone XL ? xD

Medlem

Värd att ha till vad?
Finns många alternativ som är både billigare och bättre, emn som vanligt kan säkert Apple lura sina vanliga "kunder" med inlåsta produkter som saknar grundläggande funktioner, och kostar 10ggr vad motsvarande produkt hos en konkurrent kostar.

Men så länge den är vit (arisk eller?) och har ett maskätet äpple på fronten så är den väl värd sina pengar för vissa...

Flakmonkey
Skrivet av Nielsen:

Kommer förmodligen bli en relativt stor succé för skolor.
Även som hjälpmedel i olika sammanhang. Jag kommer köpa en, men det är mest mitt ha-begär som behöver den.

Tycker nog det skulle vara bättre om skolorna köpte riktiga datorer istället. Jag menar för 5000 kr (som den enklaste modellen lär kosta här) så får de ju en riktig skaplig laptop som ungarna kan ha betydligt mer nytta av.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Värd att ha till vad?
Finns många alternativ som är både billigare och bättre, emn som vanligt kan säkert Apple lura sina vanliga "kunder" med inlåsta produkter som saknar grundläggande funktioner, och kostar 10ggr vad motsvarande produkt hos en konkurrent kostar.

Men så länge den är vit (arisk eller?) och har ett maskätet äpple på fronten så är den väl värd sina pengar för vissa...

nämn en annan ipad liknande dator med ens liknande teknik:P(multitouch m.m)

Medlem

skulle nog köpa den som anteknings sak och litte rolig men det är alldeles för ful för det kanske senare med fixat "chassi"


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Jag kan förklara denna produkt med ett par ord.

Onödig, Dyr, Opraktisk, Usel Prestanda och Vill ha faktor.

Låter precis som att apple har lyckats igen!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

Jag kan förklara denna produkt med ett par ord.

Onödig, Dyr, Opraktisk, Usel Prestanda och Vill ha faktor.

Låter precis som att apple har lyckats igen!

HÖG vill ha faktor:P

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Jag kan förklara denna produkt med ett par ord.

Onödig, Dyr, Opraktisk, Usel Prestanda och Vill ha faktor.

Låter precis som att apple har lyckats igen!

+1
snygg är den iaf och det är väl det som utgör grunden till vill-ha-faktorn.... :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av showerguy:

Iphone XL ? xD

Du kan inte ringa från den så Nej det är inte Iphone XL

Medlem

Känns ganska onödig.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Nielsen:

Kommer förmodligen bli en relativt stor succé för skolor.
Även som hjälpmedel i olika sammanhang. Jag kommer köpa en, men det är mest mitt ha-begär som behöver den.

Tycker nog det skulle vara bättre om skolorna köpte riktiga datorer istället. Jag menar för 5000 kr (som den enklaste modellen lär kosta här) så får de ju en riktig skaplig laptop som ungarna kan ha betydligt mer nytta av.

Nu menade inte jag att man skulle ersätta datorerna i skolan, utan böckerna. Med iBook samt det faktum att det är så enkelt att skapa apps, kommer snart ett flertal lärohjälpmedel snart att hitta även till Sverige, det finns redan ett gäng till iPhone borta i USA som ersätter skolböcker med interaktiva sådana.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Dock ingen multitouch, varför...varför

vad snackar du om?? den har multitouch

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Jag kan förklara denna produkt med ett par ord.

Onödig, Dyr, Opraktisk, Usel Prestanda och Vill ha faktor.

Låter precis som att apple har lyckats igen!

opraktiskt och usel prestanda kan jag inte hålla med dig om..kanske Ipad inte gör någon nytta för dig men tänk dig alla sjukhus som kan använda den istället för massa jävla papper när dem går till patient efter patient..lr alla som älskar läsa böcker etc etc..rättare sagt alla buisness folk också..det finns massa möjligheter för den.

Medlem
Medlem

Jag skulle inte säga nej om jag fick en men den känns väldigt dyr i förhållande till vad den gör.

123
Skriv svar