Blizzard arbetar på MMOFPS?
Är det inte bättre att göra klart Diablo 3 och Starcraft 2 istället för det här? Skulle inte förvåna mig om Diablo 3 och Starcraft 2 blir framskjutet till julen 2011.
Diablo 3 och Starcraft 2 har separata utvecklingsteam med separata budgetar. Det är inget som påverkas i någon större utsträckning av arbetet med detta möjliga "MMOFPS".
Du vet, hastigheten på utvecklingen ökar bara till en viss punkt. Även om mer pengar och personal pytsas in så måste allting sättas ihop i en och samma produkt, vilket blir flaskhalsen. Bara för att fler personer spawnar på en idé så innebär inte det att den färdiga idén blir klar fortare - bara att de har fler idéer att välja bland.
Release 2016? Med tänka på att dom jobbat med Starcraft sen 2003-2004. Hörde att dom spelade betan redan 2005 liksom
Instanser har varit det som de flesta "mmofps" har kommit med.. Kolla på huxley bara. Instanser där mot NPCs :/
Global Agenda såg ut som om det skulle bli en okej ersättare till planetside, tills man hörde att det var typ instanser och inte i närheten av samma antal spelare på samma map.
Planetside har satt ribban för vad MMO står för i MMOFPS högt. Hoppas bara någon kan nå den.
Nu vill jag inte leka grinig gubbe här, men jag måste tyvärr argumentera emot att Planetside skulle ha satt ribban högt.
Sant att den i din smak och tycke må ligga högt, men i den globala spelindustrin så ligger den uppenbarligen inte vidare högt. Hade det varit på det viset så skulle det vara mer populärt än det är och har varit.
Dessutom måste jag slå ett slag för instansbaserat innehåll. Open World är för mig ett koncept som kräver alldeles för många balansfaktorer för att fungera i praktiken. Det kanske tilltalar den lilla klicken av hardcorespelare dock som på grund av sitt massiva spelande kan spöa alla casualspelare så mycket att de vänder spelet ryggen tillslut.
Självklart pratar jag om att utföra särskilda uppdrag (raids, pvp osv) och inte om levelingsprocessen som fungerar alldeles utmärkt i öppna världar.
Planetside har satt ribban för vad MMO står för i MMOFPS högt. Hoppas bara någon kan nå den.
Quoted for truth. Bara inte blizzard gör något dumt som enbart 2 faktioner eller så, OM dessa rykten nu stämmer. 3 olika faktioner gör såna här spel 100ggr roligare än 2 faktioner.
edit: "Det kanske tilltalar den lilla klicken av hardcorespelare dock som på grund av sitt massiva spelande kan spöa alla casualspelare så mycket att de vänder spelet ryggen tillslut."
Men är det inte så att en open world faktiskt gynnar "casual" spelarna mer än hardcore-spelarna, eftersom sidorna inte nödvändigtvis behöver vara lika stora? Finns inget som hindrar att "casual" sidan tar in två dussin spelare till, t.ex.
Det behövs verkligen fler PvP FPS-MMOs. Har det funnits fler än Planetside och Battleground Europe? Sistnämnda är kanske mer sim än FPS men iallafall, bättre PvP får man leta efter.
Bara det inte är instancerad skit...
-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.
Det behövs verkligen fler PvP FPS-MMOs. Har det funnits fler än Planetside och Battleground Europe? Sistnämnda är kanske mer sim än FPS men iallafall, bättre PvP får man leta efter.
Bara det inte är instancerad skit...
WW2 online? Inte min kopp te, men definitivt ett mmofps.
Det finns redan ett riktig MMOFPS. Det heter Darkfall Online. Med full loot.
Poängen med ett mmo fps är AIM. man aimar allt, från heals till damage spells, melee, och archery! Magi, Närstrid och Bågskytte! Ingen TAB targeting används. Tänk _CS men med karaktärsutveckling och massiva strider till lands och sjöss. Borgar, fort och skepp med kanoner. Krigsmaskiner Portabla kanoner, you name it! och allt är kryddat med full loot.